To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Szpilki??

Anonymous - Sob 18 Lip, 2009
Temat postu: Szpilki??
Dlaczego stosuje sie szpilki do kół zamiast śrub??Wytrzymalsze?
kubas - Sob 18 Lip, 2009

zeby nie wahlowac dwoma lub nawet trzema roznymi kompletami śrub do kół :) no i szybciej sie koło naklada na szpilki niż celuje w otwory śrubami no ale tez jesli szpilka jest dluga to długo się nakrętki nakręca.











Prosze o pomuk i temat do zamknięcia :D

Anonymous - Sob 18 Lip, 2009

Zaraz,zaraz,jeszcze nie skonczyłem :rotfl:
A po co rozne komplety srub?

kubas - Sob 18 Lip, 2009

do stalowek do alu z plaskim lbem ze stozkiem, dluzsze krotsze, do dystansow bez dystansow...
martin.h - Sob 18 Lip, 2009

kubas napisał/a:
ale tez jesli szpilka jest dluga to długo się nakrętki nakręca.


Coś o tym wiem :D A jak zajdzie trochę rdzą to masz przeje.bane :lol2:

Ogólnie to w rajdach stosuje się tylko szpilki, te od renomowanych producentów są dużo twardsze od śrub. Jeśli masz w aucie dystance to tylko szpilki. Ważny jest też dobór szpilek, nie mogą być ani za krótkie, ani za długie.

Anonymous - Sob 18 Lip, 2009

Kurna to do alu i stalowek sa inne sruby??
M - Sob 18 Lip, 2009

W temacie szpilek konsultowałem się z k-martem i kojarzy mi sie tylko jeden dobry techniczny tekst

Kod:
"Czasem, az oczy bola patrzec jak sie przemecza, dla naszego klubu, prezes
Ochódzki Ryszard, naszego klubu Tecza. Ciagle pracuje! Wszystkiego
przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy wtykaja mu szpilki. To nie ludzie - to
wilki!" "

Bart - Sob 18 Lip, 2009

rabarbar napisał/a:
Kurna to do alu i stalowek sa inne sruby??


ziom, serio pytasz?

w 99% wypadków do alu są dłuższe śruby i z nieco innym łbem.

Ale przyznać muszę, że zdarzało mi się przykręcać "zwykłymi" śrubami felgi alu.

k-mart - Sob 18 Lip, 2009

kubas napisał/a:
zeby nie wahlowac dwoma lub nawet trzema roznymi kompletami śrub do kół


alo alo chwileczke, nie wiem jak Ty to robisz, ale w moich autach kazdego kolo jest na takiej samej srubie!
Nie lubie szpilek, jak juz sama nazwa mowi, szpilka moze sie zlamac, wygiac itd.
Huyowa konstrukcja jak na kola gdzie wystepuja niesamowite sily przy 200KM/l, jak n.p. cifie eM'a

Anonymous - Sob 18 Lip, 2009

Serio,serio,nigdy sie srubom nie przygladałem,ale juz teraz wiem dlaczego kiedys kupując auto na alu, dostalem zimowki na stalkach a w bagazniku leżał komplet srub

Aha ,stalowki przykrecilem tymi od alu i cala zime tak latałem :rotfl:

Janusz - Nie 19 Lip, 2009

rabarbar napisał/a:

Aha ,stalowki przykrecilem tymi od alu i cala zime tak latałem :rotfl:



bo stalówki śrubami do Alu możesz przykręcić, na odwrót juz niekoniecznie

pit - Nie 19 Lip, 2009

Szpilki fajny gadżet, a urwać się mogą tak samo jak śruby. Jedyny problem jak za dużo wystają i można o coś je urwać ale to raczej w rallycrossie ;)
PiTT - Nie 19 Lip, 2009

uff... już myślałem że Kondziu założył nowy temat o butach

:rotfl:

Anonymous - Nie 19 Lip, 2009

Nakrętki mogą byś stożkowe lub kuliste (chodzi oczywiście o kształt fragmentu na styku z felgą) i należy odpowiednio dobrać do felg bo mimo, że szansa na kuku przy złym dobraniu jest niewielka to jednak lepiej dbać o swoje zdrowie.

Opinia, że do aut gdzie są jakieś mega momenty lepsze są śruby to nieprawda. Ze względu na wygodę częściej widuje się teraz szpilki.

Pozdro

Anonymous - Nie 19 Lip, 2009

RSSSS napisał/a:
Nakrętki mogą byś stożkowe lub kuliste

Lub płaskie, widać że kolega z francuzami niewiele ma wspólnego ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group