shell, motul, castrol, mobil -> lipa. na placu boju w pl pozostał chyba tylko valvoline... mam nadzieję że test jest obiektywny i nie ma wałków.GeKo - Czw 20 Sie, 2009 Było nie raz nie dwa, Dla mnie ten test jest średnio obiektywny bo z tego co widzę opiera się tylko na tarciu, idąc tym tropem można by jeździć na motorlife który sie nie zaciera w ogóle.M - Czw 20 Sie, 2009 Według mnie ten test jest bardzo obiektywny,
nastepny test olejów to reklama z leszkiem kuzajem a ona napewno obiektywna nie jest :pP - Czw 20 Sie, 2009
eM napisał/a:
a ona napewno obiektywna nie jest :
tego akurat Maćku nie wiesz na 100%.. a co jak faktycznie ten czarny pracował na zwykłym oleju?M - Czw 20 Sie, 2009 ja to wiedziałem bez reklamy...nox - Czw 20 Sie, 2009
pP napisał/a:
tego akurat Maćku nie wiesz na 100%.. a co jak faktycznie ten czarny pracował na zwykłym oleju?
Michał - Czw 20 Sie, 2009 zefir - Pią 21 Sie, 2009 duzo olejow przerabialem do aut na cwiartke i driftu i na codzien
moja kolejnosc to: motul, potem valvoline a mobil z castrolem i comma na rownii.
elf daje rade ale zdarza sie ma dzwina konsystencje M - Pią 21 Sie, 2009
zefir napisał/a:
duzo olejow przerabialem do aut na cwiartke i driftu i na codzien
moja kolejnosc to: motul, potem valvoline a mobil z castrolem i comma na rownii.
elf daje rade ale zdarza sie ma dzwina konsystencje
w jaki sposob determinowałes ze ten olej jest lepszy a ten gorszy?Vlodarsky - Pią 21 Sie, 2009 nigdzie nie ma testu Total 10W50 Racing - ciekawe jak by wypadł na tle tych z tego testu.zefir - Pią 21 Sie, 2009
eM napisał/a:
zefir napisał/a:
duzo olejow przerabialem do aut na cwiartke i driftu i na codzien
moja kolejnosc to: motul, potem valvoline a mobil z castrolem i comma na rownii.
elf daje rade ale zdarza sie ma dzwina konsystencje
w jaki sposob determinowałes ze ten olej jest lepszy a ten gorszy?
np temp pracy podczas zawodow, sam przerabialem valvoline i mobil u siebie jak smigalem na torze, u "klientow" np. fiesta vr6 motul 4100 wydluzyl optymalna prace silnika wczesniej byl mobil 1
obecnie mobil 1 pokrywa sie z comma to ten sam olej rozlewany do roznych pojemnikow
kilka aut do jazdy codziennej ktore byly u mnie po przejsciu z shella, mobil 1 na valvo max life poprawila sie jakosc pracy silnika plus mniejsze zuzycie, a nie bylo zmian wartosci ciagle bylo to 10W40
do driftu bardzo fajnie spisywal motul, zasadniczo czy semi czy pelny syntetyk , bardzo dluga mozliwosc smigania bez przegrzan
przyklady podaje na zasadniczo zdrowych silnikach, zadbanych czyli systematycznie wymieniane filtry etcPiTT - Pią 21 Sie, 2009 no wlasnie ja się cały czas zastanawiam na co zmienić
Motul Specific 504.00/507.00 5W30
MOTUL 8100 X-CESS 5W-40
czy Mobil1 5w50martin.h - Pią 21 Sie, 2009 PiTT, do turbo wlał bym Motul Competition 15W50.PiTT - Pią 21 Sie, 2009
martin.h napisał/a:
PiTT, do turbo wlał bym Motul Competition 15W50.
czytalem o nim i wiem ze jest zajebisty, ale...
nie za bardzo chyba można go wlać do mojego silnika - nie posiada odpowiedniej specyfikacji, wiem że to teoria a w praktyce pewnie można lać, ale wolę jednak zalać czymś normalnym a nie wyczynowym olejemzefir - Pią 21 Sie, 2009 zasadniczo jak bym skupil jesli myslisz o motulu to tym dedykowany z serii specyfic. nie ma co kombinowac, chyba ze masz jednostka bardzo wysilona to juz serie 300V polecam
8100 jest gorszy od 300V a cenowo roznia sie okolo 10 zlotych na litrze, ale tak ja mowie specyfic serie bardzo polecam.
co do mobil 1 5w50 mam taki u siebie w hondzie i moge polecic go do wolnossakow , do turbo wolalbym motula.