To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - akumulator w bagażniku w fwd

Stf - Pią 21 Sie, 2009
Temat postu: akumulator w bagażniku w fwd
nie znam się. i zastanawiam się. po co w fwd przenosić aku do bagażnika ? czyli pośrednio - czy nie dociąża się przód w zakrętach żeby tranfer masy przenieść na przednią oś?
Janusz - Pią 21 Sie, 2009

Stf napisał/a:
czy nie dociąża się przód w zakrętach żeby tranfer masy przenieść na przednią oś?


a dlaczego samochody z ciężkim silnikiem z przodu nie skręcają?? przeciez maja dociążony przód....??

Stf - Pią 21 Sie, 2009

saxo czy clio rozumiem się do takich zalicza ? poza tym o jaki konkretnie samochód Ci chodzi. bo co innego masa całkowita a co innego sam silnik.
Vlodarsky - Pią 21 Sie, 2009

Czy obciążenie nie powinno być jak najbliżej środka samochodu ? w sensie między osiami ? Wydaje mi się, że to najlepsze rozwiązanie. Tak samo aku nie może być za tylną osią bo to sprzyja wynoszeniu tyłu. Dobrze rozumuje ?
PiTT - Pią 21 Sie, 2009

a to nie tak wlasnie ze jak przod jest zaciezki to wyjezdza w zakretach?
przenosi sie na tyl zeby byl lepszy rozklad masy
tak mi się wydaje

bizon - Pią 21 Sie, 2009

tez mysle nad przerzuceniem. w hundzie przod wazy a tyl nie. niby niewiele, ale cos tam by mozna poprawic.
Stf - Pią 21 Sie, 2009

panowie- co innego masa całkowita i wyjeżdżanie przodem. co innego ciężki silnik i rozkład masy w fwd. to nie rwd żeby miało być 50:50
Vlodarsky - Pią 21 Sie, 2009

No to teraz wydaje mi się, że w seryjnym fwd to bzdura dociążać tył i odciążać przód.

STF ja w ZXie coś napewno wymyślę, żeby dociążyć tył. Jak miałem pusty tył w AX to puszczenie gazu powodowało jazdę bokiem.

nox - Pią 21 Sie, 2009

A to nie jest tak ze w fwd im bliżej 50/50 to auto powinno stabilnie hamować szczególności na dohamowaniach w w łuku ? jakoś dziwnym trafem FWD z cięzkim przodem nie skręcają.
TOXIC - Pią 21 Sie, 2009

:D to ja powiem ze oprócz rozkładu masy sugerowałem sie tez obniżeniem środka ciężkości :D bo u mnie aku siedzi w miejscu kola zapasowego.
PiTT - Pią 21 Sie, 2009

i jeszcze jedna sprawa którą zauważyłem kiedyś
np. w renówce miałem info o cisnieniu w oponach, więcej z przodu o jakies 0.2atm.
czyli wyraznie bylo widac ze przod jest ciezszy
w golfie mam 4 kola po rowno a przy dociazeniu wiecej z tylu
wychodzi na to ze przy 1-2 osobach rozklad masy jest po rowno jesli producent nie zaklada dobicia wiekszej ilosci powietrza na ktoras os
chyba ze sie myle xD

Stf - Pią 21 Sie, 2009

nox napisał/a:
jakoś dziwnym trafem FWD z cięzkim przodem nie skręcają.


przykład: ??

PiTT napisał/a:
chyba ze sie myle


mylisz się.

M - Pią 21 Sie, 2009

jesli masz za duzo masy z przodu to przednie opony sa przeciazone a tylne niedociążone
efektem jest zawsze gorszy czas.
auto skreca zawsze na czterech oponach i nalezy tak rozlozyc mase zeby przyczepnosc byla jak najwieksza.
Sila odsrodkowa dziala bardzo mocno na aku umieszczone wysoko powodujac wiekszy przechył - strate przyczepnosci kół wewnątrz zakretu. przenosząc aku z tylu na podloge obnizasz takze zauwazalnie srodek ciezkosci.

Stf - Pią 21 Sie, 2009

eM ale jest jedno ale... żeby szybko latać w fwd trzeba napędzać się w zakrętach a co to powoduje? transfer masy na tył... więc gdyby wychodzić z 50:50 to przy skręconym napędzaniu z przodu nie ma trakcji...
M - Pią 21 Sie, 2009

z tego co pisal loko dla fwd ideal to 70:30
pozatym co Ci da przyspieszanie w zakrecie skoro z niego wypadniesz?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group