Greg - Pon 14 Wrz, 2009 Temat postu: Swap 16v do Rallye 8vSiema!
Jak w temacie - potrzebuję trochę informajci o swapie 16v do budy Rallye 8v. Jakie koszty? Jakieś specjalne potrzeby/przeróbki? Potencjalne problemy?
Zrobiłem wstępny rekonesans - uzbrojony silnik to ok 2500zł, co ze skrzynią? Ta z Rallye jak jest zestopniowana w porównaniu do skrzyni z GTI/VTS?
Ile może kosztować robocizna?
Czy zabiegi "legalizujące" swap (wbicie numerów do dowodu rej.) to dużo zachodów i kasy?
Z góry dzięki za odpowiedzi ŁukaszS3 - Pon 14 Wrz, 2009 Mój mechanik to ogarniał kiedyś Szejom i mówił że temat znany i niezbyt uciążliwy... Dużo przyjemniej przerabia się rallyaka niż saxo 8v... Skrzynia chyba ciut krótsza... Koszty robocizny nie wiem jakie mogą być. Przerobić by trzeba było łapę silnika pod kompem no i wiadomo wiązke... Licznik jest dobry więc odpada nam ten koszt. Nie wiem przypadkiem coś na temat wrotnej pompy paliwa której w saxo 8v nie ma a w rallye chyba jest...michool_vt - Pon 14 Wrz, 2009 Greg, legenda motorsporu, profesor skrecania takim cudem pomykał on wie wszystko
http://forum.hothatch.org...?t=2839&start=0rasta - Pon 14 Wrz, 2009
Greg napisał/a:
Czy zabiegi "legalizujące" swap (wbicie numerów do dowodu rej.) to dużo zachodów i kasy?
Silnik część zamienna nie mia co się patyczkować, a nawet jak inna pojemność to kto ci to sprawdzi Bad-i - Pon 14 Wrz, 2009
ŁukaszS3 napisał/a:
Mój mechanik to ogarniał kiedyś Szejom i mówił że temat znany i niezbyt uciążliwy...
kurde przeciez to teraz moje auto, a nawet nie wiedzialem ze 16v w rallye potrzebuje jakis przerobek. To buda od Rallye nie jest taka sama jak S16 czy VTS?Przem_106 - Pon 14 Wrz, 2009 Z papierami tez bym nie panikowal. Skrzynia z rallye ma przelozenia identyczne jak w s16 i ma odrobine krotsze glowne Zawias jest identyko. Troche inne sa polosie i piasty, ale jako calosc z rallye moze zostac. Kolejna przewaga rallye, to masa. Buda rallye jest mimo wszystko lzejsza: min. inne tylne szyby, brak elektryki, brak klimy itp. Jesli znajdzie sie ktos kto to potrafi zrobic na nieduze pieniadze, to sie oplaca.k-mart - Pon 14 Wrz, 2009 Bad-i,
w rallye buda / szkielet jest identyczny jak w 106 maxi.Bad-i - Pon 14 Wrz, 2009
k-mart napisał/a:
Bad-i,
w rallye buda / szkielet jest identyczny jak w 106 maxi.
ok, ale ja nadal nie widze rozniczy miedzy S16 i RallyeŁukaszS3 - Pon 14 Wrz, 2009
Bad-i napisał/a:
To buda od Rallye nie jest taka sama jak S16 czy VTS?
a czemu miała by być inna?Anonymous - Pon 14 Wrz, 2009 a czy mocowanie poduszki pod kompem nie jest różne? czy róźnica jest tylko pomiędzy mk1 a mk2?martin.h - Pon 14 Wrz, 2009
Przem_106 napisał/a:
Troche inne sa polosie i piasty, ale jako calosc z rallye moze zostac.
Są takie same, różnią się w zależności od roku modelowego.
Przem_106 napisał/a:
min. inne tylne szyby
A czym różnią się szyby w S16 i Rallye. Według mnie są takie same. Owszem w Rallye zdarzają się szybki nie uchylne, ale to rzadkość, większość ma uchylne takie jak w S16.martin.h - Pon 14 Wrz, 2009
ŁukaszS3 napisał/a:
Przerobić by trzeba było łapę silnika pod kompem.
Ona jest chyba taka sama, jak kupowałem poduszkę to była ona do wszystkich modeli 106/Saxo. Więc łapa musi być ta sama. Różnice są pomiędzy mk1, a mk2.106 - Pon 14 Wrz, 2009
martin.h napisał/a:
Owszem w Rallye zdarzają się szybki nie uchylne, ale to rzadkość, większość ma uchylne takie jak w S16.
np u mnie sa nie uchylne ŁukaszS3 - Pon 14 Wrz, 2009
martin.h napisał/a:
Ona jest chyba taka sama, jak kupowałem poduszkę to była ona do wszystkich modeli 106/Saxo. Więc łapa musi być ta sama. Różnice są pomiędzy mk1, a mk2.
Wydaje mi się że jest taka sama jak w saxo 8v ale mocowanie do silnika jest ponoć inne w 8v a 16vmartin.h - Pon 14 Wrz, 2009
ŁukaszS3 napisał/a:
martin.h napisał/a:
Ona jest chyba taka sama, jak kupowałem poduszkę to była ona do wszystkich modeli 106/Saxo. Więc łapa musi być ta sama. Różnice są pomiędzy mk1, a mk2.
Wydaje mi się że jest taka sama jak w saxo 8v ale mocowanie do silnika jest ponoć inne w 8v a 16v
Ale mocowanie (łapa) jest przykręcone do błoku silnika, a nie do budy. Jak kupujesz silnik to raczej powinien być z łapą więc nic nie przerabiasz, co najwyżej podmieniasz łapę.