To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Alternator w 106, Saxo

Bad-i - Wto 15 Wrz, 2009
Temat postu: Alternator w 106, Saxo
Po ostatnim upalaniu kiedy to przekrecil mi sie pasek od alternatora (na nowym alternatorze) pojechalem do Adasia. Adam powiedzial ze bardzo czesto bylo tak ze samochod wracal z odcinka i mial przekrecony do gory nogami pasek na alternatorze.

Zaczalem o tym myslec (i nie wiem czy slusznie) i zaczalem sie zastanawiac ze na poprzednim alternatorze nic takiego sie nie dzialo.

Teraz pytanie, czy jest jakis patent albo moze sposob w jaki mozna zabezpieczyc alternator zeby nei bylo problemow z paskiem?

M - Wto 15 Wrz, 2009

Musi byc jakas wada konstrukcyjna ktora powoduje przekrecanie sie paska,
brak zbieżności, krzywe kąty itp
nic sie nie dzieje bez przyczyny

Bad-i - Wto 15 Wrz, 2009

dlatego wlasnie pytam, moze ktos z kolegow juz do tego doszedl i to poprawil. Jak dzisiaj na nowym pasku przejade 10km i znowu sie przekreci to trzeba bedzie lepiej sprawdzic stary alternator ;)
M - Wto 15 Wrz, 2009

moze rolki za złe,
mysle ze rozwiazanie jest widoczne gołym okiem

Anonymous - Wto 15 Wrz, 2009

sprawdź czy rolki n awale i alternatorze są względem siebie idealnie osiowo ustawione. Ja kupiłem alter z troche bardziej "schowaną" rolką (oprócz tego wygladal identycznie) i była lipa...
Bad-i - Wto 15 Wrz, 2009

Andre, jak wygladala lipa? Spadal ci pasek czy co sie działo?
M - Wto 15 Wrz, 2009

Jak go Jacek złapał z tyłu to go tshirt przyduszał :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Anonymous - Wto 15 Wrz, 2009

eM :rotfl:
Bad-i, u mnie lipa polegała na dużym "przegięciu" bocznym paska, ale nie konkretnie o mój przypadek chodzi. Chodzi o to że do 106 można nieumyślnie kupić alter o innym niż właściwe odsadzeniu rolki

Bad-i - Wto 15 Wrz, 2009

AndreXSi napisał/a:
Chodzi o to że do 106 można nieumyślnie kupić alter o innym niż właściwe odsadzeniu rolki


jak to mozliwe?? po czym w takim razie dobierac wlasciwy alternator ??

Anonymous - Wto 15 Wrz, 2009

po numerach katalogowych ;)
Bad-i - Wto 15 Wrz, 2009

no tak tez bylo robione, nie bardzo rozumiem jak wogole moze byc w nich taka roznica. Przeciez jezeli tak jest to pasek powinien spadac odrazu a nie po 10 km upalania. Dodatkowo dla mnie to jakis bezsens, to tak jakbym kupic tlok i okazalo by sie ze jest o 1cm wezszy
Anonymous - Wto 15 Wrz, 2009

np. ja kupiłem do 306, choć sprzedawca mówił że jest do 106, na 1. rzut oka były identyczne. Ale jeśli kupowałeś tak jak mówisz to powinno być ok. Że tak spytam - pasek oczywiście jest nowy?
Bad-i - Wto 15 Wrz, 2009

przyznaje bez bicia ze pasek przy wymianie alternatora zostal stary. Teraz bedzie oczywiscie nowy, ale takze uczulilem Adama zeby sprawdzil "osiowosc" jednego i drugiego.

Nie chce mi sie wracac zaraz z tym samym problemem ;) - dzieki za rade masz pomook

Bad-i - Czw 17 Wrz, 2009

pytanie za 100 punktow, jaki jest sens w samochodzie wymienianie kola pasowego tak zeby przejsc z paska MPV na klinowy??

Podobniez moje auto seryjnie powinno miec pasek MPV - pytanie czy to nie jest tez spowodowane tym ze mam silnik 16V w budzie od Rallye i dlatego myla sie w kompie przy zamówieniu?

Anonymous - Czw 17 Wrz, 2009

pytanie za 200 pkt: czy taką zmianę uwzględnia homo?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group