Techniczne - Remont głowicy w Saxo VTS
Tomcat - Śro 23 Wrz, 2009 Temat postu: Remont głowicy w Saxo VTS Witam wesołą gawiedź.
Zabieram się za remont głowicy w moim szmelcowantym żabojadzie 16v. Zrobi mi to po części hobbystycznie kolega, jednak do tej pory nie miał styczności z głowicą z francuza i potrzebuję informacji czy jest w niej coś bardzo nietypowego, innego niż wszędzie, generalnie czy trzeba na coś szczególnie zwrócić uwagę.
To pierwsza sprawa.
Druga to oczywiście upgrade. Jaką obróbkę zastosować żeby wyciągnąć z niej maks ?
Z góry dzięki za pomoc.
saxorulez - Śro 23 Wrz, 2009
tak przy okazji u mnei na strychu leży sprawna i kompletna głowica TU5JP4 czyli w standardzie zwiększymi zaworami..
Cena do dogadania
Tomcat - Śro 23 Wrz, 2009
poszło PW
Niemy - Sob 03 Paź, 2009
a wiec ja rzeźbiłem swoja głowicę i ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, ze z kanałów wydechowych możesz ściągnąć dosyć duzo materiału, lecz należy uważać, aby nie dokopać się do kanałów wodnych, ile można sfrezować- nie wiem, ja zebrałem z 2-3 mm ( jakieś zdjęcia u mnihttp://forum.hothatch....e=reply&t=6206e w pimpie ) później oczywiście polerka na gładko. Z dolotowych nie bardzo, bo ich kształt musi pasować z kolektorem dolotowym ( plastik ) którego ciężko się obrabia, ja wygładziłem jedynie fabryczne niedoróbki. Do tego mam zaślepione kanały EGR,aby nie było niepotrzebnych zawirowań spalin. Głowicę mam splanowana 1mm czego nie polecam, bo to za duzo!!
jeśli jeszcze coś, to pytaj
106 - Sob 03 Paź, 2009
Do pełni szczescia przydał by sie jeszcze wynik przed i po.
saxorulez - Sob 03 Paź, 2009
w kwestii obróbki i zbierania materiału - ostatnio miałem dwa przypadki silników TU5JP4 (110KM) w których nadmierna obróbka głowicy zabijała moc i to w dużym stopniu..
1) auto miało przed "poprawkami głowicy" 150KM - po "poprawkach" 136KM -
2) na kutych tłokach, wałkach lepszych niż u mnie, przepustnicy na lince i dużym aluminiowym kolektorem Pug Sport + kute tłoki i ECU Master też nie może przekroczyć 148KM a jest to zdecydowanie za mało.
W obu przypadkach głowica została obrobiona nazwijmy to do OPORU
ŁukaszS3 - Sob 03 Paź, 2009
Tomcat kolega teraz buduje podobny silnik do mojego na tych samych wałkach i zostają mu chyba takie same jak ma nasz mistrz Mogę zapytać czy ma jakieś plany z tym związane...
Tomcat - Sob 03 Paź, 2009
Zapytać zawsze można Daj znać.
Ogólnie obróbka już się zaczęła, przekaże te inf koledze który mi ją robi, a jak skończy to opiszę jak to u mnie wyglądało. Jak narazie wiem że obróbka obejdzie się bez większych problemów. Planowanie będzie najmniejsze możliwe, a opuścimy głowicę na cieńszej uszczelce. Tyle wiem
Z tego co wybadał ów kolega, spory potencjał drzemie w kolektorze, a właściwie jego wymianie na sportowy. Pytanie do tych którzy to robili: jak jest faktycznie ?
saxorulez - Nie 04 Paź, 2009
Tomcat napisał/a: | jak jest faktycznie ? |
faktycznie do 170KM można na seryjnym zbudować silnik...
ja przyznam ze wymieniłem i jakichś fenomenalnych przyrostów nie było
vitesse - Wto 20 Paź, 2009
o jakim kolektorze mowa ?
|
|
|