To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Ile można zyskać na modyfikacji głowicy?

martin.h - Pon 05 Paź, 2009
Temat postu: Ile można zyskać na modyfikacji głowicy?
Do założenia tego tematu skłonił mnie post użytkownika Peugeota 106 XSi 1.4 z forum 106. Brzmiał on tak:

Cytat:
Witajcie

Zaprezentuje wam efekty z obrobienia głowicy w motorze z tematu..Zostały przerobione kanały dolotowe, wylotowe, kolektor wylotowy, przpeustnica a wszystko dokładnie spasowane ze sobą.
Z uwagi na ograniczony budżet własciciela nie wykonywałem korekcji zaworów i stopnia spreżania a szkoda bo pare km dąłoby sie jeszcze urwać...
Silnik cały czas ma seryjny dolot, bardzo cienki wydech z katalizatorem
Program seryjny.

Bedzie wymieniany jeszcze wydech i będę robił remap komputera . Moc powinna byc ok 125 - 130 KM.
Wydech 4-2-1 da znacznie wiecej momentu w niskich obrotach czyli tam gdzie teraz generalnie go nie ma..

Całośc przeróbek obnizyła zuzycie paliwa o ok 0,5 litra



I teraz moje pytanie, czy możliwy jest przyrost 13 KM, poprzez przeprowadzenie ww. modyfikacji. Dla mnie wydaje się to naciągane strasznie, tymbardziej na seryjnym dolocie i wydechu, i to bez remapu. A może silniki serii TU koncernu PSA są tak podatne na modyfikacje?

Barejka - Pon 05 Paź, 2009

martin.h, tez to mnie zadziwilo podobno komputer od wersji 100 konnej czyli przyrost 7 konny jest mozliwy, ale zeby az 13 przy zrobionej glowicy to watpie :crazy:
M - Pon 05 Paź, 2009

jesli zrobił prawdziwy porting z obróbką to imho przy takiej pojemnosci jest to możliwe
saxorulez - Pon 05 Paź, 2009

przy 1.4 ? 13KM z samej głowicy?? A jaki to w ogóle jest silnik i gdzie jest wykres przed i po?

teoria 4-2-1 vs 4-1 już dawno upadła i dobrze zaprojektowane kolektory działają tak samo

martin.h - Pon 05 Paź, 2009

saxorulez napisał/a:
przy 1.4 ? 13KM z samej głowicy?? A jaki to w ogóle jest silnik i gdzie jest wykres przed i po?


Wykres po jest powyżej, przed nie ma. Silnik to seria 1.4 XSi, bodajże TU3... 13 KM jest z samej głowicy.

saxorulez - Pon 05 Paź, 2009

a seryjnie ile to ma mieć 90KM ? to jest na kolektorze aluminiowym czy plastikowym
106 - Pon 05 Paź, 2009

plastikowym... do tego jeszcze duzy porting glowicy + seryjny program?
troche spore przyrosty... ja nie odnotowalem takich ani w tu5j2 ani tu3m

martin.h - Pon 05 Paź, 2009

saxorulez napisał/a:
a seryjnie ile to ma mieć 90KM ? to jest na kolektorze aluminiowym czy plastikowym


Seria 94 KM, kolektor plastikowy nie ruszony.

Też wydaje mi się to mało prawdopodobne, tym bardziej bez remapu.

saxorulez - Pon 05 Paź, 2009

w sumie wszystko jest możliwe :)

Wiecie są N grupy mające 150KM wiec może i ten silnik lubi takie mody.. Może seryjna głowica to jakaś skucha chociaż 94KM z 1.4 8v to już spore osiągnięcie w serii.. wiec pewnie i głowica jest dobra.

Ja nie mam zdania.. w 16v takich przyrostów się nie spotyka przynajmniej nie w TU

Oskar robił głowicę w 8v 1.6 i miał bardzo fajne przyrosty... nie pamiętam ile ale tam też ECU nie ruszane było

Tomcat - Wto 06 Paź, 2009

Trochę się temat wyjaśni jak poskładam swoje auto i wybiorę się na hamownię :devil: ale szczerze mówiąc o takich przyrostach to raczej marzę niż mam nadzieje...
CHRZANEK - Wto 06 Paź, 2009

Nie znam silników TU 8V, ale jezeli wszystko w głowicy było zrobione poprawnie to przyrost na poziomie 10% jest możliwy - nie tylko w tym ale w wiekszości silników benzynowych.
Być może ten egzemplarz sam w sobie już miał jakiś "bonus" od fabryki ??

qbus - Wto 06 Paź, 2009

podobno glowica w xsi jest wlasnie taka ze mozna w niej sporo poprawic... ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Barejka - Wto 06 Paź, 2009

qbus, tez o tym widzialem, ale zeby 13HP z delikatniej obrobki glowicy? o_O
106 - Wto 06 Paź, 2009

masz xsi to sie ciesz... :)
KarQ - Wto 06 Paź, 2009

A skąd pewność, że w serii auto legitymowało się seryjnymi 94 końmi :?:

Jakby przeprowadził obróbkę, dla trzech takich silników shamował je przed i po modyfikacjach, to wtedy można by wyciągnąć wnioski, a teraz to wróżenie z fusów.

Równie dobrze mogła być optymistyczna hamownia, albo najzwyczajniej błąd pomiaru.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group