Techniczne - Ile można zyskać na modyfikacji głowicy?
martin.h - Pon 05 Paź, 2009 Temat postu: Ile można zyskać na modyfikacji głowicy?Do założenia tego tematu skłonił mnie post użytkownika Peugeota 106 XSi 1.4 z forum 106. Brzmiał on tak:
Cytat:
Witajcie
Zaprezentuje wam efekty z obrobienia głowicy w motorze z tematu..Zostały przerobione kanały dolotowe, wylotowe, kolektor wylotowy, przpeustnica a wszystko dokładnie spasowane ze sobą.
Z uwagi na ograniczony budżet własciciela nie wykonywałem korekcji zaworów i stopnia spreżania a szkoda bo pare km dąłoby sie jeszcze urwać...
Silnik cały czas ma seryjny dolot, bardzo cienki wydech z katalizatorem
Program seryjny.
Bedzie wymieniany jeszcze wydech i będę robił remap komputera . Moc powinna byc ok 125 - 130 KM.
Wydech 4-2-1 da znacznie wiecej momentu w niskich obrotach czyli tam gdzie teraz generalnie go nie ma..
Całośc przeróbek obnizyła zuzycie paliwa o ok 0,5 litra
I teraz moje pytanie, czy możliwy jest przyrost 13 KM, poprzez przeprowadzenie ww. modyfikacji. Dla mnie wydaje się to naciągane strasznie, tymbardziej na seryjnym dolocie i wydechu, i to bez remapu. A może silniki serii TU koncernu PSA są tak podatne na modyfikacje?Barejka - Pon 05 Paź, 2009 martin.h, tez to mnie zadziwilo podobno komputer od wersji 100 konnej czyli przyrost 7 konny jest mozliwy, ale zeby az 13 przy zrobionej glowicy to watpie M - Pon 05 Paź, 2009 jesli zrobił prawdziwy porting z obróbką to imho przy takiej pojemnosci jest to możliwesaxorulez - Pon 05 Paź, 2009 przy 1.4 ? 13KM z samej głowicy?? A jaki to w ogóle jest silnik i gdzie jest wykres przed i po?
teoria 4-2-1 vs 4-1 już dawno upadła i dobrze zaprojektowane kolektory działają tak samomartin.h - Pon 05 Paź, 2009
saxorulez napisał/a:
przy 1.4 ? 13KM z samej głowicy?? A jaki to w ogóle jest silnik i gdzie jest wykres przed i po?
Wykres po jest powyżej, przed nie ma. Silnik to seria 1.4 XSi, bodajże TU3... 13 KM jest z samej głowicy.saxorulez - Pon 05 Paź, 2009 a seryjnie ile to ma mieć 90KM ? to jest na kolektorze aluminiowym czy plastikowym106 - Pon 05 Paź, 2009 plastikowym... do tego jeszcze duzy porting glowicy + seryjny program?
troche spore przyrosty... ja nie odnotowalem takich ani w tu5j2 ani tu3mmartin.h - Pon 05 Paź, 2009
saxorulez napisał/a:
a seryjnie ile to ma mieć 90KM ? to jest na kolektorze aluminiowym czy plastikowym
Seria 94 KM, kolektor plastikowy nie ruszony.
Też wydaje mi się to mało prawdopodobne, tym bardziej bez remapu.saxorulez - Pon 05 Paź, 2009 w sumie wszystko jest możliwe
Wiecie są N grupy mające 150KM wiec może i ten silnik lubi takie mody.. Może seryjna głowica to jakaś skucha chociaż 94KM z 1.4 8v to już spore osiągnięcie w serii.. wiec pewnie i głowica jest dobra.
Ja nie mam zdania.. w 16v takich przyrostów się nie spotyka przynajmniej nie w TU
Oskar robił głowicę w 8v 1.6 i miał bardzo fajne przyrosty... nie pamiętam ile ale tam też ECU nie ruszane byłoTomcat - Wto 06 Paź, 2009 Trochę się temat wyjaśni jak poskładam swoje auto i wybiorę się na hamownię ale szczerze mówiąc o takich przyrostach to raczej marzę niż mam nadzieje...CHRZANEK - Wto 06 Paź, 2009 Nie znam silników TU 8V, ale jezeli wszystko w głowicy było zrobione poprawnie to przyrost na poziomie 10% jest możliwy - nie tylko w tym ale w wiekszości silników benzynowych.
Być może ten egzemplarz sam w sobie już miał jakiś "bonus" od fabryki ??qbus - Wto 06 Paź, 2009 podobno glowica w xsi jest wlasnie taka ze mozna w niej sporo poprawic... ale ile w tym prawdy to nie wiem.Barejka - Wto 06 Paź, 2009 qbus, tez o tym widzialem, ale zeby 13HP z delikatniej obrobki glowicy? 106 - Wto 06 Paź, 2009 masz xsi to sie ciesz... KarQ - Wto 06 Paź, 2009 A skąd pewność, że w serii auto legitymowało się seryjnymi 94 końmi
Jakby przeprowadził obróbkę, dla trzech takich silników shamował je przed i po modyfikacjach, to wtedy można by wyciągnąć wnioski, a teraz to wróżenie z fusów.
Równie dobrze mogła być optymistyczna hamownia, albo najzwyczajniej błąd pomiaru.