To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - 2,5T VAG (audi ttrs)

Stf - Pon 26 Paź, 2009
Temat postu: 2,5T VAG (audi ttrs)
w sumie to nie wiem dlaczego tak mało o tym aucie (silniku) jest eterze, bo tak chyba delikatnie mówiąc klepie na głowę fordowskie 2,5T montowane w nowej foce rs... auto w serii 340 kuca i 450Nm-> dostępne od 1600obr!! przy wadze 1450kg... czy ktoś ma jeszcze jakieś pytania ?



http://www.moto.gda.pl/in...owany&Itemid=69

http://www.v10.pl/Nowe,Au...acja,32706.html

Anonymous - Pon 26 Paź, 2009



390KM i 600Nm :>

pcs - Pon 26 Paź, 2009

fajnie, fajnie ale to raczej konkurent nowego 3.0 biturbo z Bmw. 2.5 "forda" to relatywnie stara konstrukcja volvo z konca lat 80tych. Wtedy byla bardzo nowoczesna. Poza faktem, ze jest cala aluminiowa to nie ba tam zadnych nowinek.

Ma to tez swoje zalety, koszt serwisowania silnika volvo jest bardzo tani, i jednostka jest prosta i malo awaryjna. W nowym silniku audi zaraz sie okaze, ze wymiana rozrzadu to 12tys, chyba ze to wlasnie jest rewolucja w nowym silniku w stosunku do V6/ V8

CHRZANEK - Pon 26 Paź, 2009

Stf napisał/a:
w sumie to nie wiem dlaczego tak mało o tym aucie (silniku)


Może dlatego że to VW.
I żeby była jasność nie chodzi mi o jakąs antypatię do VAG.a, wprost przeciwnie - uwazam że silniki 1,4TSI to majstersztyk (turbo + kompresor).
Inne silniki które się przewinęły przez ostatnie lata w holswagenie też były bardzo ciekawe:

1,8T 20V (technika pięciozaworowa)
VR6 i VR5 (silniki widlasto/rzedowe)
W8 (tego to do dziś nie rozkminiam z czego to powstało)
W12 (2xVR6)
TFSI (bezpośredni wtrysk paliwa w silniku benzynowym)

Co by nie mówić to były bardzo ciekawe konstrukcje.

Marek23 - Pon 26 Paź, 2009

Silnik z TTRS to zadna nowa konstrukcja, tylko audi "przerobiło" 2.5 z Jetty w usa.
Fabryka z tego co wiem nie do konca trzyma serie, a juz na pewno nie ma giftów. Ale ogólnie silnik super, choc znam jedno 2.0 turbo które go niszczy :jupi:

jozekrj - Pon 26 Paź, 2009

mi się wydaje jednak ze ten silnik wywodzi się z bardzo dobrze znanych i lubianych 2.2 turbo i 2.3 20V silników wytrzymujących duże moce i posiadających piękny dźwięk
pit - Pon 26 Paź, 2009

CHRZANEK napisał/a:

Może dlatego że to VW.


:rotfl:

k-mart - Pon 26 Paź, 2009

bez haldexa nie ma bata by to ttrs czy rs3 jechalo
Marek23 - Pon 26 Paź, 2009

Cytat:
mi się wydaje jednak ze ten silnik wywodzi się z bardzo dobrze znanych i lubianych 2.2 turbo i 2.3 20V silników wytrzymujących duże moce i posiadających piękny dźwięk

Tak jest marketingowo sprzedany... ale jest to jetta usa.

jozekrj - Pon 26 Paź, 2009

a silnik z jetty usa z czego sie wywodzi
Maciusiowy - Wto 27 Paź, 2009

jozekrj napisał/a:
a silnik z jetty usa z czego sie wywodzi


z tego:

rasta - Wto 27 Paź, 2009

CHRZANEK napisał/a:
W8 (tego to do dziś nie rozkminiam z czego to powstało)


Dwa silniki VR6 z uciętymi dwoma cylindrami, połączone wspólnym wałem pod kątem 72 stopni.

Ogólnie kibel z tego co czytałe, awaryjny strasznie i nie jedzie.

Marek23 napisał/a:
choc znam jedno 2.0 turbo które go niszczy :jupi:


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Anonymous - Wto 27 Paź, 2009

w8 bardzo awaryjny i niepraktyczny silnik. w osiągach świetnie sprawdziłby się z doładowaniem (pod 400KM w passacie i torsen), ale pod maską nie ma miejsca nawet żeby rękę włożyć a co dopiero turbo lub kompresor montować.
Stf - Wto 27 Paź, 2009

Marek23 napisał/a:
Fabryka z tego co wiem nie do konca trzyma serie, a juz na pewno nie ma giftów


powyżej masz wykres na maha u Poniedziałka. 333km na hamowni która nieco zaniżała (przynajmniej jak ja się hamowałem to wyszło mi tam po remapie 187km- dzień później na mineralnej 204) więc co do mocy to chyba nie ma wstydu. Po lajtowym programie wychodzi 390 kuca. Dla jednych to mało dla innych wystarczająco. Ten samochód w serii robi 0-200 w 15,9sek i ćwiarę w 13,0. To są wyniki podobne do m3 e92. Po programie na okolice 400kuca przypuszczam że będzie niska 12tka i okolice 14sek 0-200. To już osiągi mniejszości sporotwych aut na rynku. A i haldex tam jest którejś już generacji - podobno nie ustępuje torsenowi- niektórzy twierdzą że nawet lepszy. Poczekajmy na czasy z pętli.

Anonymous - Wto 27 Paź, 2009

haldex jest 4-tej generacji, to samo co np. w s3 8p i nowym golfie rs. różni się od poprzedniego nieudanego moim zdaniem napędu tym, że (z tego co mi wiadomo) stale przekazuje 10% mocy na tył (max 50%) i ma czujnik przeciążeń. jak wchodzisz ostro w zakręt to auto samo zapina tylną oś...
próbowałem bawić się haldexem 3 generacji w volvo xc70 ale to była walka z wiatrakami, tył dołączał się na pół sekundy w środku zakrętu, niespodziewanie i bardzo szybko.

jak dla mnie dłubnięte ttrs ma zajebiste parametry, szkoda tylko, że w gejowatej obudowie ;D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group