TOXIC - Pią 06 Lis, 2009 Temat postu: Dobór opony do felgiPrzyszła pora na małe zmiany i przed kolejnym sezonem zakupiłem nowe felgi
Rozmiar 15" szerokość 6,5"
Jeszcze nie zdecydowałem się na opony do nich ale w obecnej chwili stawiam na rozmiar 215/45R15 i niestety pojawia się problem. Zgodnie z kalkulatorem sugerowana szerokość felgi to min. 7" Jakie mogą być konsekwencje i/lub czy ta opona w ogóle się da założyć
Czy ktoś z was eksperymentował z podobnym rozmiarem ?Bart - Pią 06 Lis, 2009 założyć się da, zero kłopotu
rozmiar opony trochę udziwniony, nie prościej 205/50?
edit: konsekwencje - trochę bardziej się będzie opona uginać na zakrętach niż powiedzmy na feldze 7.5 calowej, ale jeździć (szybko) się będzie dało, absolutnie bez problemu.TOXIC - Pią 06 Lis, 2009 205/50R15 jest drugi na mojej liście podskoczy do góry jesli 215/45 nie podpasi GeKo - Pią 06 Lis, 2009 za szeroko:/ zrobi się balon 205 to chyba maks do 6,5" a zalecane to 185-195. Seryjnie u mnie jest 205 na 7" i ładnie to wygląda minimalnie rant opony wystaje poza felgę.Kamilbike - Pią 06 Lis, 2009 Takie pytanko czy w necie jest ten kalkulator gdzies? Jakbym mogl prosic o link to bylbym bardzo wdzieczny TOXIC - Pią 06 Lis, 2009 http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htmGOKART - Pią 06 Lis, 2009 Założyć można ale przy ostrym skręcaniu wydaje mi się że zdejmiesz tą oponę z felgi. Ciut za wąska jest. Ponadto trochę za szeroko w/g mnie. Przy dobrej oponie chyba nie powinno być problemów z trakcją przy szerokości 205.Anonymous - Pią 06 Lis, 2009 Linki -12 . 205/50 - od 5,5" do 7,5" - 6,5" idealne , 215 - od 6 -7.5"jozekrj - Pią 06 Lis, 2009 na taka szerokosc felgi to 195TOXIC - Pią 06 Lis, 2009 wstepnie myslałem o R1R 205/50R15 i takie chyba będę chciał/musiał zamówić. Jedyne co mnie powstrzymuje to wysokość profilu który może wizualnie nie przystawać do tych kółek i dlatego kombinuje z innymiAnonymous - Pią 06 Lis, 2009 Toxic pokaż te koła bo nie każdy ma dostęp
Ja bym dawał 195 dobrego gatunku i problemów brak PiTT - Pią 06 Lis, 2009 ja mam na stalówce 6,5 właśnie 205
ale fajnie się jeździ
jest komfort, można atakować po zakrętach bez obawy przytarcia oponą o nadkoleTOXIC - Pią 06 Lis, 2009
agentczor napisał/a:
Toxic pokaż te koła bo nie każdy ma dostęp
Na razie nie ma co pokazywac od dawna je chciałem no i kupiłem
Na szczescie nie przepłaciłem wiec zobaczymy czy 6kg robi jakas roznice
aaa no i oczywiscie bedzie pomarańczowy rancik i to odblaskowy PiTT - Pią 06 Lis, 2009 konkret koło
18" jest tylko do lansu... niestety, mało jest dróg gdzie można szybko pojechać na tak dużym kole i obniżonym zawiasie
już wiem że 19" byłaby największą pomyłką jeśli chodzi o koło
optymalne koło do upalania to 17", ew. właśnie jakaś taka 16" jak pokazał ToxicTOXIC - Pią 06 Lis, 2009 no probowałem i 16" i 15" i wychodzi na to ze przy moim aucie do upalania najlepsza jest 15" czy to na torze czy na kreske. Poki co kupilem te 15" jak przejda test bojowy to zajma miejsce kompletu na track day a do codziennej jazdy kupie 16"