To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Remap C2/Saxo/106 - co i jak?

Greg - Pon 16 Lis, 2009
Temat postu: Remap C2/Saxo/106 - co i jak?
Siema Panowie!

Szperałem troche ostatnio na angielskich forach i tam większość ludzi lekko dłubiących swoje C2 (GT - 110KM i VTS - 125KM) robi remap. Są tam dwie firmy które ogarniają najwięcej aut - Red Dot i Angel Tuning. Z tego co wyczytałem to jest remap na seryjnym ECU, kosztuje około Ł200 z hamownią (sporo).

Wyniki są naprawdę niezłe - VTS z dolotem GSR, kolektorem i kompletnym wydechem daje jakieś ~150KM.

Jakie są szanse i koszty zrobienia remapu u nas? Czy ktoś to stroi w ogóle? Jak wygląda kwestia jakichś świń? (Digital ECU Tuner to koszt 500-650zł, co ze strojeniem i na co to pozwala w praktyce?) Są wynalazki typu Superchips itd. - ma to sens?

Jak będę miał przypływ gotówki to chcę ogarnąć sobie pewnei jakiś dolot i kolektor wydechowy i może właśnie pomysleć o remapie jesli to nie będzie koszt masakra. :)

Do tematu dołączyli się posiadacze 106/Saxo.

Jakieś info? Z góry dzięki! temat przyda się dla potomnych. :D

Michał - Pon 16 Lis, 2009

wszyscy ci powiedzą ze remap we francuzach w naszym kraju to raczej ciężka sprawa ...
mi - Pon 16 Lis, 2009

niestety :/
saxorulez - Pon 16 Lis, 2009

Greg,

nie wiem jak ECUMASTER radzi sobie z elektorniczną przepustnicą bo taką masz u siebie.


Takie ok. 150KM na tych modach jest realne. W PL też powinni Ci tyle nastrógać ale będzie to męczarnia

Marek23 - Pon 16 Lis, 2009

Greg napisał/a:
Wyniki są naprawdę niezłe - VTS z dolotem GSR, kolektorem i kompletnym wydechem daje jakieś ~150KM.

Ciężko mi uwierzyc, że z 1.6 po takich modach taka moc... Kibicuje,choc nie wierze.

saxorulez - Pon 16 Lis, 2009

Ja miałem 142-145KM po takich modach
M - Pon 16 Lis, 2009

remap 1.6 bez wielkich modów to strata kasy.
walek + dedykowany,sprawdzony potwierdzony hamownią remap.
albo po co w ogole sie meczyc, od razu w cenie walka i remapu jest saxo/106

Marek23 - Pon 16 Lis, 2009

eM napisał/a:
albo po co w ogole sie meczyc, od razu w cenie walka i remapu jest saxo/106

eM, za całym szacunkiem, ale smutny sie robisz z tym hasłem.

Greg - Pon 16 Lis, 2009

eM napisał/a:
remap 1.6 bez wielkich modów to strata kasy.
walek + dedykowany,sprawdzony potwierdzony hamownią remap.
albo po co w ogole sie meczyc, od razu w cenie walka i remapu jest saxo/106

Może aż tak to nie, za cenę wałków i remapu nie kupi się VTS/GTI, a nawet jak - to nie będzie tak jeździło jak C2 po tych modach. :)

Skoro angole robią to na seryjnym kompie to znaczy, że się da. Do kogo ew. uderzać z pytaniem czy by to spróbował ogarnąć (i wycenić ;D ). Ja nie mówię, że od razu będę to robił, ale dumam sobie co by tu z autem zrobić. ;) Póki co plany zakupu czegoś do upalania odłożyłem do szuflady na jakiś czas, zbieram chajs.

Czemu nikt nie mapuje francy w PL? Przecież jeździ tego od cholery, to jest niewykonalne, czy nikomu się nie chce?

M - Pon 16 Lis, 2009

Marek23 napisał/a:
eM napisał/a:
albo po co w ogole sie meczyc, od razu w cenie walka i remapu jest saxo/106

eM, za całym szacunkiem, ale smutny sie robisz z tym hasłem.

ja to musze czytac od początku tego forum :) co ja mam powiedziec

M - Pon 16 Lis, 2009

Greg napisał/a:
eM napisał/a:
remap 1.6 bez wielkich modów to strata kasy.
walek + dedykowany,sprawdzony potwierdzony hamownią remap.
albo po co w ogole sie meczyc, od razu w cenie walka i remapu jest saxo/106

Może aż tak to nie, za cenę wałków i remapu nie kupi się VTS/GTI, a nawet jak - to nie będzie tak jeździło jak C2 po tych modach. :)

Skoro angole robią to na seryjnym kompie to znaczy, że się da. Do kogo ew. uderzać z pytaniem czy by to spróbował ogarnąć (i wycenić ;D ). Ja nie mówię, że od razu będę to robił, ale dumam sobie co by tu z autem zrobić. ;) Póki co plany zakupu czegoś do upalania odłożyłem do szuflady na jakiś czas, zbieram chajs.

Czemu nikt nie mapuje francy w PL? Przecież jeździ tego od cholery, to jest niewykonalne, czy nikomu się nie chce?

Nie oplaca sie remapowac franc NA bez modyfikacji.

Marek23 - Pon 16 Lis, 2009

eM napisał/a:
ja to musze czytac od początku tego forum :) co ja mam powiedziec

Przejedz sie kiedys i zrozumiesz. :]
Cytat:


Wysłany: Dzisiaj 15:30
Greg napisał/a:
eM napisał/a:
remap 1.6 bez wielkich modów to strata kasy.
walek + dedykowany,sprawdzony potwierdzony hamownią remap.
albo po co w ogole sie meczyc, od razu w cenie walka i remapu jest saxo/106

Może aż tak to nie, za cenę wałków i remapu nie kupi się VTS/GTI, a nawet jak - to nie będzie tak jeździło jak C2 po tych modach. :)

Skoro angole robią to na seryjnym kompie to znaczy, że się da. Do kogo ew. uderzać z pytaniem czy by to spróbował ogarnąć (i wycenić ;D ). Ja nie mówię, że od razu będę to robił, ale dumam sobie co by tu z autem zrobić. ;) Póki co plany zakupu czegoś do upalania odłożyłem do szuflady na jakiś czas, zbieram chajs.

Czemu nikt nie mapuje francy w PL? Przecież jeździ tego od cholery, to jest niewykonalne, czy nikomu się nie chce?

Nie oplaca sie remapowac franc NA bez modyfikacji.

Opłaca się. Mi w TTC w Krk remapem ze 120 na 130 koni dłubneli. Miałem tylko wydech w 106.

Greg - Pon 16 Lis, 2009

eM napisał/a:
Nie oplaca sie remapowac franc NA bez modyfikacji.

Pewnie tak samo jak nie opłaca się remapowac żadnego auta (oprócz diesel'a) bez modyfikacji.

Seria K20A z Hondatą K-Pro daje jakieś 6% czy tam z 12KM przyrostu (test w GT), to przy mocy wyjściowej 200KM wg. producenta tez mało.

Mimo wszystko ludzie tak robią, a kompletny wydech z kolektorem i dolot to już jakies mody. ;)

M - Pon 16 Lis, 2009

dobra, spoko. pochwal sie wynikami :)

Maras: jezdzilem i w hondzie czuje sie duzo lepiej
przejedz sie moim cifem

KarQ - Pon 16 Lis, 2009

W sumie każdego N/A nie opłaca się dłubać elektronicznie. Bo skoro zostawia się 2k za np. 10km wolnossące to w porównaniu z doładowanym silnikiem słabo to wygląda.

Pytanie brzmi, czy Greg jeżeli ma relatywnie świeże C2, sprzeda i kupi mocniejsze auto? Raczej nie. Nie wiem jak się turbi ten motor lecz zakładam, że da radę z niego zrobić 180KM, ale koszta równają się z 1/3 wartości auta.

Ja widzę jaka jest różnica m/y seryjnym Y8 a moim i uważam, że warto dłubać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group