Bad-i - Pon 16 Lis, 2009 Temat postu: sytem HANSPo ostatnich przygodach zacząłem wiecej czytac o bezpieczenstwie i powoli zaczalem sie zastanawiac nad systemem HANS. Przyznam ze kiedy kupowalem kask to bralem wlasnie taki ktory ma mozliwosc podpiecia HANSa.
Dzisiaj przegladajac rozne oferty cenowe zwrocilem na dwie istotne rzeczy. Rozumiem ze sa tansze i drozsze, tansze to te nie wykonane z carbonu. Natomiast nie bardzo rozumiem czym sie roznia pod wzgledem opisanych kątów.
Tzn zdaje sobie sprawe ze chodzi o kat z jakim moze sie on odchylic, ale ktory jest najbardziej rozsadny?
Czy ktos mial doswiadczenia z takim zabezpieczeniem ?Anonymous - Pon 16 Lis, 2009 widzę, że zaczałeś o mnie myśleć
ja już bez tego nie wsiadam na prawy napewno .... wiesz co chce pod choinkę od ciebie CHRZANEK - Wto 17 Lis, 2009 System HANS to jedna z najistotniejszych inowacji w kierunku bezpieczeństwa.
Poszczególne modele oprócz materiału z którego są zrobione różnią się wymiarami i jest to zalezne od preferencji danego zawodnika.
Zawodnicy wyścigowi najczęściej droge obserwują przez przednią szybę więc dla nich "tasiemki" sa krótsze.
Rajdowi musza krecić głową na lewo i prawo więc tu potrzebny jest wiekszy zakres regulacji.
Poza tym istotna jest wysokość szyji (odległość od barków do klipsów w kasku) Ty Bartku jesteś duży więc na pewno powinieneś brać to pod uwagę.
Kiedyś kołnierze HANS wymagały stosowania dość charakterystycznych pasów bezpieczeństwa 2/3 calowych, obecnie nie ma tego problemu ponieważ wiekszość kołnierzy działa ze standardowymi pasami 3".
No jest to z pewnościa bardzo pozyteczne rozwiazanie szczególnie dla pilota.
Ale potrzebny jest do tego hask z "klipsami" do hansa.Bad-i - Wto 17 Lis, 2009 czyli rozumiem ze dla kierowcy rajdowego najlepiej wybierac miedzy 30 a 40 stopni ?
czy sa jakies firmy ktore maja lepsze gorsze rozwiazania? Widzialem ze na stronie Stilo do ich kaskow sa dwa rozwiazania, albo na klipsy albo jakis tam ich patent z tasiemkami.
Czy MOMO ma cos takiego w ofercie CHRZANEK - Wto 17 Lis, 2009 Momo nie miało swoich kołnierzy.
Z tego co wiem to potentatem w temacie HANS jest firma SCHROTT.Bad-i - Wto 17 Lis, 2009
CHRZANEK napisał/a:
Momo nie miało swoich kołnierzy.
Z tego co wiem to potentatem w temacie HANS jest firma SCHROTT.
no ceny tez maja niczego sobie
Czy ktos z forum ma dojscie do jakis rabatow ?GeKo - Wto 17 Lis, 2009
Marcel 08 napisał/a:
ja już bez tego nie wsiadam na prawy napewno
Marcel z tego co ja wiem to Hans chroni przed szarpaniem do przodu a nie na boki, a podejrzewam ze właśnie tego doświadczyłeś. Tutaj mając Hansa jest potrzebny kubeł z uszami.
Producentem systemu HANS jest tylko jedna firma na świecie tak naprawdę a przynajmniej tak było na początku mimo że inne firmy też miały go w ofercie. Różnice pomiędzy wersją dla pilota a kierowcy to takie że pilot musi mieć możliwość pochylennia głowy w dół a kierowca nie. Na początku mówiło się jeszcze o tym że są potrzebne do tego inne pasy, kask, fotel oraz klatka, ale widziałem zawodników stosujących to w takich autach jak lanos czy 206.Bad-i - Wto 17 Lis, 2009 ponawiam pytanie, kto ma na to dobre ceny GeKo - Wto 17 Lis, 2009 Spróbuj u Igora z Hydrotexu, on jest dość elastyczny lub Rallyshop.pl ale wydaje mi się że bez przymierzania się nie obejdzie żeby mieć 100% satysfakcji.Bad-i - Wto 17 Lis, 2009
GeKo napisał/a:
Spróbuj u Igora z Hydrotexu, on jest dość elastyczny lub Rallyshop.pl ale wydaje mi się że bez przymierzania się nie obejdzie żeby mieć 100% satysfakcji.
najpierw musze znac cene zeby wogole mierzyc Gaydek - Wto 17 Lis, 2009 Bad-i, ja mam 5% rabatu w rallyshop.pl .