To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Taśma/bandaż termoizolacyjny do kolektora

Greg - Pią 20 Lis, 2009
Temat postu: Taśma/bandaż termoizolacyjny do kolektora
Siema!

Jakiej długości bandaż do owinięcia kolektora będę potrzebował żeby owinąć 4-2-1?

Czym najlepiej "złapać" końce oprócz metalowych opasek/cybantów?

Znalazłem takie:
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=398
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=397

Jest sens dopłacać do grafitowej?

Marek23 - Pią 20 Lis, 2009

I od razu drugie pytanie... Czy przy seryjnym dolocie jest sens coś takiego robic. Jest to dozwolone w A-grupie?
106 - Pią 20 Lis, 2009

prof. chrzanek napisal by ze TAK bo poza obnizeniem temp w komorze
silnika przyspiesza tez przeplyw spalin .....

:D

TOXIC - Pią 20 Lis, 2009

Warto tylko zwrócić uwagę na wytrzymałość samego kolektora. Te w Clio np. lubią pękać po zastosowaniu tej sztuczki. Nie wiem czy jest to reguła czy tylko odosobnione przypadki ktore rozniosły sie po forach, ale szkoda mi tysiaka zeby to sprawdzic ;) )
Kamilbike - Pią 20 Lis, 2009

Greg - kumpel zeby owinac kolektor w sunny gti potrzebowal ok 15m tasmy. Ja spinalem konce cybantami, ale tez w srodku dalem po cybancie zeby sie nie rozlazilo. Jakbys mial owijac to pamietaj zeby smoczyc tasme woda, normalnie wkladasz tasme pod kran jak jakas szmate ;) Zapobiegniesz dzieki temu, akcji z drobinkami szkla w skorze, oczach wlosach itp.
M - Pią 20 Lis, 2009

bandarż - ciekawa forma, sprytne wymiganie się od zrobienia byka.
carlose - Pią 20 Lis, 2009

10 do 15 metrów, zakończyć możesz opaskami które stosowane są do zaciskania osłon przegubów, wsumie to polecam najbardziej bo najlepiej wygląda i napewno się nie rozkręci :)
M - Pią 20 Lis, 2009

Ale w NA owijac? bes sęsu imho, ciepło zamiast odparować kolektorem pojdzie Ci w głowice i uklad chlodzenia, to co zyskasz na chlodniejszej komorze pojdzie Ci w stratę mocy.
W turbo spoko - mamy wiekszy lader.
Ale to moje 3gr, ja sie nie znam na francuzach. Tylko troche na jednym modelu ale to raczej marzenie moje.

martin.h - Pią 20 Lis, 2009

eM napisał/a:
Ale w NA owijac? bes sęsu imho, ciepło zamiast odparować kolektorem pojdzie Ci w głowice i uklad chlodzenia, to co zyskasz na chlodniejszej komorze pojdzie Ci w stratę mocy.

Jakim cudem pójdzie w głowicę i układ chłodzenia? Taśma jest po to aby nie było gorąco w komorze spalania, tutaj nie ma żadnych skutków ubocznych. A jak wiadomo mniej ciepła w komorze spalania to chłodniejsze powietrze zasysane do kolektora, chłodniejsze powietrze to więcej tlenu itp. itd.

M - Pią 20 Lis, 2009

martin.h napisał/a:
eM napisał/a:
Ale w NA owijac? bes sęsu imho, ciepło zamiast odparować kolektorem pojdzie Ci w głowice i uklad chlodzenia, to co zyskasz na chlodniejszej komorze pojdzie Ci w stratę mocy.

Jakim cudem pójdzie w głowicę i układ chłodzenia? Taśma jest po to aby nie było gorąco w komorze spalania, tutaj nie ma żadnych skutków ubocznych. A jak wiadomo mniej ciepła w komorze spalania to chłodniejsze powietrze zasysane do kolektora, chłodniejsze powietrze to więcej tlenu itp. itd.

Jakim? już Ci mówię. Kolektor akumuluje ogromne ilości ciepła, jeśli nie dasz mu się wypromienować to sie kur.ewsko nagrzeje. To cieplo pojdzie w dwie strony pierwsza - dalsza czesc wydechu o malej powierzchni styku, druga - głowica o ogromne powierzchni styku - uszczelka tutaj jest bez znaczenia. Wiec cieplo a raczej żar wraca przez kolektor w głowicę która wali to ciepło w olej i ciecz chłodzącą, cały silnik się nagrzewa jeszcze bardziej, i tez kolektor dolotowy który z kolei nagrzewa powietrze dolotowe tak samo jak przegrzana głowica.

Jedyny sens tego rozwiązania byłby wtedy jesli by pokryć ceramiką kolektor wydechowy od środka tak aby nie akumulował ciepła - ale to juz mozna sobie odpuscic taśmę. Inaczej to jest strzał kolano.

Jacek - Pią 20 Lis, 2009

eM, dokładnie tak jest, taśma to półśrodek... a zrobienie kolektora w ceramice jest niekiedy tańsze niż cała ta taśma. Do mojego mini cały kolektor w ceramice kosztuje 130 zł + przesyłka :faja: jak ktoś potrzebuje to chyba warto tak niż owijać i się martwić czy nie odpadnie...no i taśma na pewno szybciej się wypali niż ceramika
M - Pią 20 Lis, 2009

Kurna 130zl? Jacku to ja po swietach sie zglosze po adres i wysylam wydech i dolot :)
Jacek - Pią 20 Lis, 2009

eM napisał/a:
Kurna 130zl? Jacku to ja po swietach sie zglosze po adres i wysylam wydech i dolot :)

spoko, firma z Rzeszowa, dostałem namiar od MG

M - Pią 20 Lis, 2009

git, zapamietam zeby sie odezwac
jarek-malopolska - Pią 20 Lis, 2009
Temat postu: Re: Taśma/bandarż termoizolacyjny do kolektora
Greg napisał/a:
Siema!

Jakiej długości bandaż do owinięcia kolektora będę potrzebował żeby owinąć 4-2-1?

Czym najlepiej "złapać" końce oprócz metalowych opasek/cybantów?

Znalazłem takie:
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=398
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=397

Jest sens dopłacać do grafitowej?


Greg rozumiem, że będziesz bandażował ten kolektor o którym ostatnio rozmawialiśmy ;D

Hehe na ten z PS wystarczy ci 10m, ja kupiłem biały bo za kolor nie miałem ochoty dopłacać a jak mechaniki zakładali mi to wraz z silnikiem do auta to już jest grafitowo-czarny o łap i smaru :rotfl:

Ja spinałem opaskami metalowymi, nie będe tego czyścił ani przejmował się jak wyglądają opaski bo i tak cały kolektor zasłoni dolot Racelanda

Co do tego czy zakładać zawsze będą zdania podzielone, w rajdówkach się tego chyba nie spotyka, ale w każdej "konkretnej" furce gdzie jest ruszony performance raczej tak.. Ja założyłem również z tego względu, żeby nie stopiło dolotu który będzie tuż nad nim...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group