Przem_106 - Pon 23 Lis, 2009 Temat postu: [Przepisy techniczne, załącznik J, homologacje ]Chcialbym, zeby w tym wątku rozwiązywane były niejasnosci dotyczące warunkow technicznych rajdowek oraz prawidłowe interpretacje zał. J oraz homologacji.
Na pierwszy rzut, cos łatwego
Czy w gr. N mozna uzywac dystansow?
W jaki sposob mierzymy szerokosc auta względem homologacji?Mick - Pon 23 Lis, 2009 Przemku,
Z tego co mówi załącznik to nie możesz mieć kół wystających poza obrys samochodu - tj poza błotniki. Wiem również, że jest tak w regulaminach napisane, że jeżeli coś nie zostało napisane to jest zabronione, ale tutaj chyba wystarczy, żeby nie wystawały poza błotnik...GeKo - Pon 23 Lis, 2009 Nie do końca, kiedyś był głośny rajd z Kadetami w A grupie które jechały na felgach od Astr GSI wszystkie wyleciały na BK za zbyt duże odsadzenie.Przem_106 - Pon 23 Lis, 2009 Dzieki Mick ale, tego samego sie doczytałem i tylko tego, a to wlasnie nie daje jednoznacznej odpowiedzi na moje pytania
A wiec jeszcze raz:
1. Jak mierzymy szerokosc auta wg punktu 207 homologacji?
2. Czy mozna stosowac dystansy np jako czesc wklejona w felge?qbus - Pon 23 Lis, 2009 ad.2. no pamietam ze kiedys (03?04?05?) w N1150 w wsmp rozstrzygnely sie tytuly mp w zwiazku z tym ze wlasnie oprotestowany zawodnik nie mial dystansow ktore stanowily jedna czesc z felga.106 - Pon 23 Lis, 2009 nie bardzo bo w Nce:
- w homologacji masz podana max szerokosc przodu i tylu
- podane sa parametry felg na jakich mozesz jezdzic... (rozmiar, szerokosc)
zapewne jest to tak wyliczone ze przy innej feldze przekroczysz dopuszczalna
szerokosc...ŁukaszS3 - Pon 23 Lis, 2009 Kiedyś o uszy mi się obiło że dystans może być ale nie grubszy niż 20mm. Oczywiście zachowane musiały być powyższe zasady o tym że nie mogą koła wystawać poza obrys samochodu.Przem_106 - Pon 23 Lis, 2009 poczekajmy na chrzanka odnośnie dystansów
A co do szerokości, rozstawu kół, to dziś zmierzyłem w swoim 106 i przy feldze 14' i 6 cali szerokiej z ET 16 i szerokości opony 180mm, szerokość auta (rozstaw kół przednich między zewnętrznymi najbardziej wystającymi krawędziami opon) wyniosła 1600mm + 2 mm ze względu na rozbierzność kół.
Homologacja podaje 1407mm.Jaco - Pon 23 Lis, 2009
Mick napisał/a:
Wiem również, że jest tak w regulaminach napisane, że jeżeli coś nie zostało napisane to jest zabronione
To chyba wyjaśnia zapytanie o dystanse w gr N. Nic o nich nie pisze....CHRZANEK - Wto 24 Lis, 2009 Ho ho ho
Jestem jestem.
1) Najważniejsza rzeczą dla nas jest ROZSTAW KÓŁ podany w homologacji danego pojazdu. Jest to wartość nieprzekraczalna zarówno dla N i A grupy.
Zaznaczam że wartość ta jest mierzona dla środka kazdego koła czyli istotne będzie odsadzenie felgi ale NIE szerokość opony (bo czy na daną felge założymy 165 czy 195 to środek jest w tym samym miejscu - prawda ?).
Jeżeli jest węziej to OK.
Jezeli jest szerzej OUT (i nie ma dyskusji)
2) Dystans - tak jak napisał przedmówca jest BRAK zapisu czyli w zasadzie w N nie wolno - ale musi być speełniony w/w punkt dot szerokości kół.
Poniewaz w grupie N czesto dochodziło do różnej interpretacji dowolności stosowania dystansów, niektórzy zawodnicy przyklejają dystans do felgi i jest po temacie (stanowią integralną część)
3) Zał J niezależnie od homologacji określa maxymalna szerokość kompletnego koła wraz z opona i w zależności od grupy pojemnościowej moze to być inna wartość.
Jestem w pracy i nie mam zał J, ale z domu popre wypowiedzi odpowiednimi punktami z homo.Przem_106 - Wto 24 Lis, 2009
CHRZANEK napisał/a:
1) Najważniejsza rzeczą dla nas jest ROZSTAW KÓŁ podany w homologacji danego pojazdu. Jest to wartość nieprzekraczalna zarówno dla N i A grupy.
Zaznaczam że wartość ta jest mierzona dla środka kazdego koła czyli istotne będzie odsadzenie felgi ale NIE szerokość opony (bo czy na daną felge założymy 165 czy 195 to środek jest w tym samym miejscu - prawda ?).
.
O własnie o to mi chodziło . Przyznam, ze podobnie myslałem
Jutro postaram sie podac dokladną szerokosc auta na seryjnej feldze 14` z et 16.
Jesli wymiar bedzie mocno zblizony do wartosci z homologacji, a wiele na to wskazuje, to temat dystansow sam sie rozwiaze.ade - Śro 25 Lis, 2009
GeKo napisał/a:
Nie do końca, kiedyś był głośny rajd z Kadetami w A grupie które jechały na felgach od Astr GSI wszystkie wyleciały na BK za zbyt duże odsadzenie.
et maja to samo 49 tylko kadett mial chyba 15x5,5 a astra ma 15x6CHRZANEK - Śro 25 Lis, 2009
ade napisał/a:
GeKo napisał/a:
Nie do końca, kiedyś był głośny rajd z Kadetami w A grupie które jechały na felgach od Astr GSI wszystkie wyleciały na BK za zbyt duże odsadzenie.
et maja to samo 49 tylko kadett mial chyba 15x5,5 a astra ma 15x6
No to tego przypadku nie kumam zupełnie.
Chyba że:
1) Maksymalna homologowana szerokość felgi dla Kadeta to było 5,5 cala (raczej nie)
2) Szerokość koła kompletnego przekraczała maksymalna szerokość przewidzianą przez załącznik J dla tej klasy/grupy.
Jako Ciekawostke Wam powiem że w GSMP w sezonie 2002 w grupie N-1150 zawodnicy protestowali się na:
-szerokość pasa przeciwsłonecznego na przedniej szybie wieksza niż 10cm
-szerokość felgi koła zapasowego
-średnicę końcówki układu wydechowego (zaznacze że chodziło o OMP N-grupa)
-wymiar pola numerowego na drzwiach
...
Wiec mnie to chyba nic już nie zdziwi GeKo - Śro 25 Lis, 2009
CHRZANEK napisał/a:
Jako Ciekawostke Wam powiem że w GSMP w sezonie 2002 w grupie N-1150 zawodnicy protestowali się na:
To widzę zdrowa atmosfera była Jaco - Śro 25 Lis, 2009
GeKo napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
Jako Ciekawostke Wam powiem że w GSMP w sezonie 2002 w grupie N-1150 zawodnicy protestowali się na: