To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - Wyposażenie samochodu rajdowego

Bad-i - Wto 01 Gru, 2009
Temat postu: Wyposażenie samochodu rajdowego
Tak sobie pomyślałem że fajnie dowiedzieć się czasami czegoś ciekawego odnosnie sprzetu do rajdówki.
Ponieważ w chwili obecnej szukam foteli na nowy sezon (moje mają utraconą homo) to zadzwoniłem do Bimarco zapytać o Futury. Od właściciela dowiedziałem się że własnie są w trakcie homologowania foteli z uszami. Mają być gotowe pod konieć lutego.

1) Teraz pytanie, dlaczego, po co, jaki jest sens kupowania foteli z uszami?

2) Ponieważ będę także musiał kupić pasy, to chciałbym wiedzieć jakie polecacie i dlatego własnie te a nie inne?

Anonymous - Wto 01 Gru, 2009

1) zalety: większe bezpieczeństwo przy zderzeniach bocznych
wady: ograniczają widoczność

Bad-i - Wto 01 Gru, 2009

AndreXSi napisał/a:
1) zalety: większe bezpieczeństwo przy zderzeniach bocznych
wady: ograniczają widoczność


rozumiem ze glownie chodzi o bezpieczenstwo głowy? Jakie jest zastosowanie fotela z uszami przy systemie HANS (czy jest wymagany czy nie, po co dlaczego)

martin.h - Wto 01 Gru, 2009

Bad-i napisał/a:
rozumiem ze glownie chodzi o bezpieczenstwo głowy? Jakie jest zastosowanie fotela z uszami przy systemie HANS (czy jest wymagany czy nie, po co dlaczego)

Fotel z uszami i system HANS nie są ze sobą powiązane. Fotel z uszami chroni przed bocznymi przemieszczeniami głowy, natomiast system HANS chroni kręgi szyjne przy przeciążeniach przód-tył.
Jeśli myślisz o zakupieniu w przyszłości HANS'a to musisz pamiętać przy zakupie fotela aby był "pod" HANS'a.
Do HANS'a można użyć zarówno fotel z uszami jak i bez.

M - Wto 01 Gru, 2009

HALT! HAMMERZEIT!
GeKo - Wto 01 Gru, 2009

Bad-i, Ja używam sparco Circuit PRO i osobiście uważam to za jeden z lepszych foteli. Idealny dla pilota.
Natomiast dla kierowcy bym polecał Sparco Circuit VTR ma mniejsze Uszy i praktycznie nie ogranicza widoczności. Do tego zajebiśie głęboko się w nim siedzi.

Pytasz po co uszy? Jak wspomniał Martin boczne uderzenia jak najbardziej, ale również jak masz grubą rolkę to taki fotel pilnuje żeby Twoja głowa nie podziwiała karuzeli zza wagonika

OMP Pista in action - swego czasu jeden z najlepszych uszatych.

Anonymous - Wto 01 Gru, 2009

Herr Martin ładnie wszystko opisał. W praktyce: uszy w 106, dodatkowo z Twoimi wymiiarami mogą sprawić że będzie troche ciasno. No ale bezpieczniej...
Bad-i - Wto 01 Gru, 2009

martin.h napisał/a:

Jeśli myślisz o zakupieniu w przyszłości HANS'a to musisz pamiętać przy zakupie fotela aby był "pod" HANS'a.
Do HANS'a można użyć zarówno fotel z uszami jak i bez.


no własnie to juz gdzies mi sie obilo o uszy a nie bardzo wiem z czym to sie je. Co to znaczy ze fotel musi byc pod HANSa?

Bad-i - Wto 01 Gru, 2009

AndreXSi napisał/a:
Herr Martin ładnie wszystko opisał. W praktyce: uszy w 106, dodatkowo z Twoimi wymiiarami mogą sprawić że będzie troche ciasno. No ale bezpieczniej...


dla mnie nei bedzie ciasniej bo i tak siedze w fotelu (nowy bimarco "uszy" ma byc wymiarow futury)

Anonymous - Wto 01 Gru, 2009

nie chodzi o ciasnośc w tyłku tylko o hm... przestronność i np. wygodę wsiadania/wysiadania. Chociaż gdybym miał wybierać pomiędzy tym a bezpieczeństwem wybrałbym to drugie
Bad-i - Wto 01 Gru, 2009

AndreXSi napisał/a:
nie chodzi o ciasnośc w tyłku tylko o hm... przestronność i np. wygodę wsiadania/wysiadania. Chociaż gdybym miał wybierać pomiędzy tym a bezpieczeństwem wybrałbym to drugie


co raz czesciej o tym mysle dlatego nie ma sie nad czym zastanawiac. Tym bardziej taki fotel pozniej mozna sobie przelozyc.

wracam do pytania, czym sie rozni fotel pod HANSa ?

GeKo - Wto 01 Gru, 2009

Bad-i, Jedna ważna rzecz jeszcze. Widze ze masz w klatce te skośne rurki idące od pałąka głównego do rurki przy dachu, w zależności jakdobrze klatka jest spasowana, jak puszczone są te rurki, i jak nisko jest fotel z uszami zamontowany zależy czy uda się go wsadzić.
Bad-i - Wto 01 Gru, 2009

to oczywiscie sprawdze przed zakupem, tez o tym myslalem.
Mam nadzieje ze wejdzie, bo chcialbym juz kupic taki "docelowy" fotel

kamil - Wto 01 Gru, 2009

powinien różnić się profilem w okolicy kręgów szyjnych. Niestety nie porównywałem fotela przystosowanego do Hans i nie przystosowanego do kołnierza.

No i musisz się liczyć z kosztem Hansa ok. 2 k pln

Bad-i - Wto 01 Gru, 2009

oglądałem wszystkie fotele na necie (oferty sklepów) i przy zadnym nie ma opcji HANSa :(

tzn oferty są ale wyglada to na zwykle fotele

tutaj przykład:

http://www.allegro.pl/ite...a_z_uszami.html

kolejny przykład - IMHO zwykły fotel (na bank nie ma zadnych profili na wysokosci karku)

http://www.okazje.info.pl...ge-xl-fia-.html

co wiecej, znalazłem pasy HANS friendly :D - tez roznicy nie widze



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group