Techniczne - przerobka tylnych bocznych szyb
k-mart - Pią 11 Gru, 2009 Temat postu: przerobka tylnych bocznych szyb Ktore w starszych francuskich haczach sa podobne konstrukcyjnie.
Problem polega na tym, ze w starych autach jak n.p. moje r5 nie domykaja sie one jak powinny, ze wzgledu na albo uszkodzone przednie mocowanie lub tylny zacisk/wajche.
Najchetniej wstawil bym jakas szybe z plexy, najtaniej i wagowo fajnie. Niestety nie mam pomyslu jak ja przymocowac by przelegala do uszczelki.
W pucharowce byly gotowe szyby z uszczelka, niestety nie mam pojecia gdzie tego szukac.
M - Pią 11 Gru, 2009
plexa z castoramy, uszczelka - bierzesz dętkę rozcinasz i masz dwie uszczelki, po jednej na kazdą plexe, naciagasz, zakladasz - slinisz zeby dobrze zassało i ogień.
106 - Pią 11 Gru, 2009
poliweglan + klej do szyb + nity
tomecki - Pią 11 Gru, 2009
w poprzednim maluchu miałem wszystkie szyby z wyjątkiem czołowej z poliwęglanu, plexa ma dwie wady - rysuje się okropnie łatwo i szybko i do tego jest mega niebezpieczna (jak pęka każdy wie), poliweglanu nie rozwalisz za to i jest o wiele bardziej odporny na rysowanie (ja dodatkowo miałemz filtrem UV), aby jeszcze bardziej zabezpieczyć powierzchnię przez zarysowaniami - można ją obkleic folią (tą do przyciemniania szyb).
Mocowanie-ja wklejałem na stałe bez uszczelek gumowych na kleju wurth, nie do wyrwania, a w razie konieczności demontarzu mozna użyć struny do wycinania szyb samochodowych.
Waga - wszystkie moje szyby (miałem grubość 2mm) ważyły mniej niż jedna tylna boczna oryginalna
Mozna użyć grubszego poliwęglanu-wtedy mocujesz na oryginalnej uszczelce.
Z tego co wiem z szybami z plaxy nie wystartujesz w żadnych zawodach, poliweglan w wiekszości przypadków przechodzi (wystarczy mieć dowód zakupu potwierdzający że jest to poliwęglan)
Jaco - Pią 11 Gru, 2009
106 napisał/a: | poliweglan + klej do szyb + nity |
nity są konieczne ? sam klej by może wystarczył..
a i powąchać można
k-mart - Pią 11 Gru, 2009
tomecki napisał/a: | w poprzednim maluchu miałem wszystkie szyby z wyjątkiem czołowej z poliwęglanu, plexa ma dwie wady - rysuje się okropnie łatwo i szybko i do tego jest mega niebezpieczna (jak pęka każdy wie), poliweglanu nie rozwalisz za to i jest o wiele bardziej odporny na rysowanie (ja dodatkowo miałemz filtrem UV), aby jeszcze bardziej zabezpieczyć powierzchnię przez zarysowaniami - można ją obkleic folią (tą do przyciemniania szyb).
Mocowanie-ja wklejałem na stałe bez uszczelek gumowych na kleju wurth, nie do wyrwania, a w razie konieczności demontarzu mozna użyć struny do wycinania szyb samochodowych.
Waga - wszystkie moje szyby (miałem grubość 2mm) ważyły mniej niż jedna tylna boczna oryginalna
Mozna użyć grubszego poliwęglanu-wtedy mocujesz na oryginalnej uszczelce.
Z tego co wiem z szybami z plaxy nie wystartujesz w żadnych zawodach, poliweglan w wiekszości przypadków przechodzi (wystarczy mieć dowód zakupu potwierdzający że jest to poliwęglan) |
wielkie dzieki, brzmi rozsadnie
nity raczej odpadaja, bo nie chce robic dziur w aucie
pit - Pią 11 Gru, 2009
Ja wymieniłem mechanizmy za 50pln od strony i się wszystko ładnie domyka, nie cieknie i jest profi
Szkoda takiej rzeźby w fajnym aucie IMHO.
tomecki - Pią 11 Gru, 2009
k-mart napisał/a: | tomecki napisał/a: | w poprzednim maluchu miałem wszystkie szyby z wyjątkiem czołowej z poliwęglanu, plexa ma dwie wady - rysuje się okropnie łatwo i szybko i do tego jest mega niebezpieczna (jak pęka każdy wie), poliweglanu nie rozwalisz za to i jest o wiele bardziej odporny na rysowanie (ja dodatkowo miałemz filtrem UV), aby jeszcze bardziej zabezpieczyć powierzchnię przez zarysowaniami - można ją obkleic folią (tą do przyciemniania szyb).
Mocowanie-ja wklejałem na stałe bez uszczelek gumowych na kleju wurth, nie do wyrwania, a w razie konieczności demontarzu mozna użyć struny do wycinania szyb samochodowych.
Waga - wszystkie moje szyby (miałem grubość 2mm) ważyły mniej niż jedna tylna boczna oryginalna
Mozna użyć grubszego poliwęglanu-wtedy mocujesz na oryginalnej uszczelce.
Z tego co wiem z szybami z plaxy nie wystartujesz w żadnych zawodach, poliweglan w wiekszości przypadków przechodzi (wystarczy mieć dowód zakupu potwierdzający że jest to poliwęglan) |
wielkie dzieki, brzmi rozsadnie
nity raczej odpadaja, bo nie chce robic dziur w aucie |
nity to nie za dobre wyjście, poliwęglan może pęknąć przy zaciskaniu nita (plexa tym bardziej), ja przykleiłem szybę to karoserii poprzez taśmę dwustronną 3M (nie ma bata jej oderwać od dobrzez przygotowanych powierzchni, później okleiłem taśma malarską po ok 5mm szyby i karoseri i pomiędzy to klej wurtha, ładnie rozprowadzasz palcem, po czym odlejasz tasmy i masz w pizdeczkę uszczeleczkę (jak dobrze zrobisz to wygląda jak oryginał)
Kamilbike - Pią 11 Gru, 2009
Plexy nie polecam jak peka to tak ze robia sie bardzo ostre kawalki, po za tym szybko sie rysuje. Poliweglan duzo lepszy na cos takiego.
k-mart - Sob 12 Gru, 2009
pit napisał/a: | a wymieniłem mechanizmy za 50pln od strony i się wszystko ładnie domyka, nie cieknie i jest profi |
Zapytam w aso ile za taki komplecik razem z uszczelkami, obawiam sie ze moze byc wiecej warte niz caly samochod
musze to pokazac staremu, moze zapoda jakies genialne rozwiazanie.
pit - Sob 12 Gru, 2009
Uszczelek nie wymienialem, umyłem przesmarowałem i kupiłem nowe zamknięcia takie co robią klik a nie klak
I słowo problem zniknął.
Chciałem wstawić stałe od zwykłej 3d wersji, ale zakup zamykaczy i regeneracja wyszła taniej
|
|
|