To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - przerobka tylnych bocznych szyb

k-mart - Pią 11 Gru, 2009
Temat postu: przerobka tylnych bocznych szyb
Ktore w starszych francuskich haczach sa podobne konstrukcyjnie.
Problem polega na tym, ze w starych autach jak n.p. moje r5 nie domykaja sie one jak powinny, ze wzgledu na albo uszkodzone przednie mocowanie lub tylny zacisk/wajche.

Najchetniej wstawil bym jakas szybe z plexy, najtaniej i wagowo fajnie. Niestety nie mam pomyslu jak ja przymocowac by przelegala do uszczelki.

W pucharowce byly gotowe szyby z uszczelka, niestety nie mam pojecia gdzie tego szukac. :/


M - Pią 11 Gru, 2009

plexa z castoramy, uszczelka - bierzesz dętkę rozcinasz i masz dwie uszczelki, po jednej na kazdą plexe, naciagasz, zakladasz - slinisz zeby dobrze zassało i ogień.
106 - Pią 11 Gru, 2009

poliweglan + klej do szyb + nity
tomecki - Pią 11 Gru, 2009

w poprzednim maluchu miałem wszystkie szyby z wyjątkiem czołowej z poliwęglanu, plexa ma dwie wady - rysuje się okropnie łatwo i szybko i do tego jest mega niebezpieczna (jak pęka każdy wie), poliweglanu nie rozwalisz za to i jest o wiele bardziej odporny na rysowanie (ja dodatkowo miałemz filtrem UV), aby jeszcze bardziej zabezpieczyć powierzchnię przez zarysowaniami - można ją obkleic folią (tą do przyciemniania szyb).
Mocowanie-ja wklejałem na stałe bez uszczelek gumowych na kleju wurth, nie do wyrwania, a w razie konieczności demontarzu mozna użyć struny do wycinania szyb samochodowych.
Waga - wszystkie moje szyby (miałem grubość 2mm) ważyły mniej niż jedna tylna boczna oryginalna :)
Mozna użyć grubszego poliwęglanu-wtedy mocujesz na oryginalnej uszczelce.
Z tego co wiem z szybami z plaxy nie wystartujesz w żadnych zawodach, poliweglan w wiekszości przypadków przechodzi (wystarczy mieć dowód zakupu potwierdzający że jest to poliwęglan)

Jaco - Pią 11 Gru, 2009

106 napisał/a:
poliweglan + klej do szyb + nity


nity są konieczne ? sam klej by może wystarczył..

a i powąchać można :rotfl:

k-mart - Pią 11 Gru, 2009

tomecki napisał/a:
w poprzednim maluchu miałem wszystkie szyby z wyjątkiem czołowej z poliwęglanu, plexa ma dwie wady - rysuje się okropnie łatwo i szybko i do tego jest mega niebezpieczna (jak pęka każdy wie), poliweglanu nie rozwalisz za to i jest o wiele bardziej odporny na rysowanie (ja dodatkowo miałemz filtrem UV), aby jeszcze bardziej zabezpieczyć powierzchnię przez zarysowaniami - można ją obkleic folią (tą do przyciemniania szyb).
Mocowanie-ja wklejałem na stałe bez uszczelek gumowych na kleju wurth, nie do wyrwania, a w razie konieczności demontarzu mozna użyć struny do wycinania szyb samochodowych.
Waga - wszystkie moje szyby (miałem grubość 2mm) ważyły mniej niż jedna tylna boczna oryginalna :)
Mozna użyć grubszego poliwęglanu-wtedy mocujesz na oryginalnej uszczelce.
Z tego co wiem z szybami z plaxy nie wystartujesz w żadnych zawodach, poliweglan w wiekszości przypadków przechodzi (wystarczy mieć dowód zakupu potwierdzający że jest to poliwęglan)


wielkie dzieki, brzmi rozsadnie :)

nity raczej odpadaja, bo nie chce robic dziur w aucie :/

pit - Pią 11 Gru, 2009

Ja wymieniłem mechanizmy za 50pln od strony i się wszystko ładnie domyka, nie cieknie i jest profi ;)
Szkoda takiej rzeźby w fajnym aucie IMHO.

tomecki - Pią 11 Gru, 2009

k-mart napisał/a:
tomecki napisał/a:
w poprzednim maluchu miałem wszystkie szyby z wyjątkiem czołowej z poliwęglanu, plexa ma dwie wady - rysuje się okropnie łatwo i szybko i do tego jest mega niebezpieczna (jak pęka każdy wie), poliweglanu nie rozwalisz za to i jest o wiele bardziej odporny na rysowanie (ja dodatkowo miałemz filtrem UV), aby jeszcze bardziej zabezpieczyć powierzchnię przez zarysowaniami - można ją obkleic folią (tą do przyciemniania szyb).
Mocowanie-ja wklejałem na stałe bez uszczelek gumowych na kleju wurth, nie do wyrwania, a w razie konieczności demontarzu mozna użyć struny do wycinania szyb samochodowych.
Waga - wszystkie moje szyby (miałem grubość 2mm) ważyły mniej niż jedna tylna boczna oryginalna :)
Mozna użyć grubszego poliwęglanu-wtedy mocujesz na oryginalnej uszczelce.
Z tego co wiem z szybami z plaxy nie wystartujesz w żadnych zawodach, poliweglan w wiekszości przypadków przechodzi (wystarczy mieć dowód zakupu potwierdzający że jest to poliwęglan)


wielkie dzieki, brzmi rozsadnie :)

nity raczej odpadaja, bo nie chce robic dziur w aucie :/



nity to nie za dobre wyjście, poliwęglan może pęknąć przy zaciskaniu nita (plexa tym bardziej), ja przykleiłem szybę to karoserii poprzez taśmę dwustronną 3M (nie ma bata jej oderwać od dobrzez przygotowanych powierzchni, później okleiłem taśma malarską po ok 5mm szyby i karoseri i pomiędzy to klej wurtha, ładnie rozprowadzasz palcem, po czym odlejasz tasmy i masz w pizdeczkę uszczeleczkę (jak dobrze zrobisz to wygląda jak oryginał)

Kamilbike - Pią 11 Gru, 2009

Plexy nie polecam jak peka to tak ze robia sie bardzo ostre kawalki, po za tym szybko sie rysuje. Poliweglan duzo lepszy na cos takiego.
k-mart - Sob 12 Gru, 2009

pit napisał/a:
a wymieniłem mechanizmy za 50pln od strony i się wszystko ładnie domyka, nie cieknie i jest profi

Zapytam w aso ile za taki komplecik razem z uszczelkami, obawiam sie ze moze byc wiecej warte niz caly samochod :rotfl:

musze to pokazac staremu, moze zapoda jakies genialne rozwiazanie.
:D

pit - Sob 12 Gru, 2009

Uszczelek nie wymienialem, umyłem przesmarowałem i kupiłem nowe zamknięcia takie co robią klik a nie klak :D
I słowo problem zniknął.
Chciałem wstawić stałe od zwykłej 3d wersji, ale zakup zamykaczy i regeneracja wyszła taniej :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group