To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Glowica, uszczelka i w ogole o co w tym wszystkim chodzi?!

Jakarti - Wto 30 Maj, 2006
Temat postu: Glowica, uszczelka i w ogole o co w tym wszystkim chodzi?!
pytanie kieruje do wszystkich co ogarniaja ten temat. wiem, ze Lukasz moj guru techniczny wie ale jesli ktos jeszce moze na ten temat powiedziec to chetnie poslucham..

pytanko jest takie: w Punto bedzie pewnie glowica do zrobienia, uszczelka na 100% (slucham mechanikow i w ogole jakos dziadowo to chodzi .. ) teraz pyytanie: co to jest, do czego sluzy, od czego sie psuje i jesli sie ja splanuje (nie wiem czy to dobre slowo.. ) to co to daje..

dzieki z gory za odp.

Anonymous - Wto 30 Maj, 2006

Nie wiem co masz na myśli mówiąc "będzie głowica do zrobienia" ?

W każdym razie apropos uszczelki, bo o to głównie pytałeś: uszczelka pod głowicą jak sama nazwa wskazuje jest "pod" głowicą, a więc między nią a blokiem silnika. Przeważnie tak jest w urządzeniach mechanicznych, że jak coś się z czymś łączy to z wielu powodów pomiędzy jedno i drugie ładuje się uszczelki - tak jest i tutaj.

Uszczelka pod głowicą, ponieważ odpowiada za uszczelnienie najbardziej newralgicznych elementów silnika jest niezwykle ważnym elementem i należy ją zmieniać za każdym razem gdy się zdejmuje głowicę (tak naprawdę powinno się również planować głowicę) - wszystko po to aby mieć idealną szczelność.

Gdy uszczelka się zesra może nastąpić na przykład wyciek płynu chłodniczego (z kanałów między blokiem a głowicą) do cylindrów co objawia się białym dymem z rury wydechowej.

Uszczelka odpowiada również za stopień sprężania - najprościej mówiąc: im grubsza, tym niższy stopień, im cieńsza tym silnik jest bardziej doprężony. To najbardziej prostacki sposób "tuningu" samochodów, stosowany z największym powodzeniem w maluchach na "sportowych Wupex-ach" :D

Jeszcze co do terminologii: uszczelkę się wymienia, głowicę - planuje.

A tak wyglądają uszczelki pod głowicę:

Jakarti - Wto 30 Maj, 2006

ok.. czyli co to jest glowica :D bylem u dwoch mechaniksow i mowili, ze moze byc koniecznosc zrobienia tego bo cos dziwnie chodzi silnik.. czy to ma sens? sorry ze laickie pytania ale nie mam doswiadczenia.. w tych sprawach. i czy jak sie ja splanuje.. to co wtedy? kurwa.. dlaczego ja nic nie wiem..
saxorulez - Wto 30 Maj, 2006

głowica - to jest ta gorna część silnika gdzie znajdują się zawory oraz cały ich osprzęt a wewnątrz glowicy sa jeszcze kanaly dolotowe i wydecowe plus układ smarowania olejem i chłodzenia :)

splanować glowicę nalezy za każdym razem gdy wymieniasz uszczelkę - w ten sposob zapewniasz sobie że uszczelka bedzie idealnie przylegać. i teraz pojawia się myk - mozn asplanowac glowice mocniej zwiekszając w silniku stopien spręzania. Większy stopień sprężania powoduje mocniejszy wybóch mieszaniki co niesie za sobą wzrost mocy - jest to kosmetyczny zabieg tuningowy bo nie daje on dużych przyrostów w mocy ale zawsze coś. Nie możn aprzesadzić ze stopniem spręzania bo w pewnym momencie działa on przeciwnie i ujmuje mocy bo silnik nie ma wystarczajacej mocy aby to spręzyć... ale to nam nie grozi raczej. Prędzej spotkają się zawory z tłokami...

Anonymous - Wto 30 Maj, 2006



Na samym dole masz uszczelkę, a powyżej głowicę, a na samej górze dekiel zaworowy.

Głowica to generalnie ten element, w którym siedzą zawory oraz wałek/wałki rozrządu.

Nie wiem co to znaczy: głowica do zrobienia. Najprawdopodobniej chodziło im o to, że trzeba już wymienić uszczelkę, przy okazji planując głowicę (czyli wyrównując powierzchnię styku głowicy z uszczelką).

Mogli mieć też na myśli na przykład wymianę hydropopychaczy (o ile takie masz w swoim silniku), a przy okazji uszczelniaczy zaworowych.

Cholera wie tych mechaników :D

Planować trzeba, a przynajmniej powinno się przy każdym zdjęciu głowicy.

saxorulez - Wto 30 Maj, 2006

powtarzasz po mnie 44 :P
Anonymous - Wto 30 Maj, 2006

A bo się wcinasz nieproszony :P

Poza tym minuta wysłania posta jest ta sama :P

Dodatkowo: wybuch pisze się przez u-zwykłe ;)

Ponadto: pomyliłeś się w swojej wypowiedzi :D Planowanie głowicy wcale nie zwiększa ilości mieszanki w cylindrze co można wywnioskować z twojego posta, a jedynie zwiększa stopień sprężania, a więc przy okazji silnik musi zużyć więcej energii aby sprężyć mieszankę i dlatego należy uważać aby nie przegiąć :562:

Jakarti - Wto 30 Maj, 2006

44FG napisał/a:
a więc przy okazji silnik musi zużyć więcej energii aby sprężyć mieszankę


czyli po splanowaniu glowicy moze zwiekszyc sie spalanie?

saxorulez - Wto 30 Maj, 2006

44FG napisał/a:
pomyliłeś się w swojej wypowiedzi


już poprawiłem.. akurat myślałem o zmodyfikowanej głowicy ale w jego przypadku jest seria.

M - Wto 30 Maj, 2006

a ja proponuje:
http://auto.howstuffworks.com/engine.htm
http://en.wikipedia.org/w...mbustion_engine

Anonymous - Wto 30 Maj, 2006

Jakarti napisał/a:
44FG napisał/a:
a więc przy okazji silnik musi zużyć więcej energii aby sprężyć mieszankę


czyli po splanowaniu glowicy moze zwiekszyc sie spalanie?


Niezauważalnie, ale tak.

[ Dodano: Wto 30 Maj, 2006 ]
saxorulez napisał/a:
44FG napisał/a:
pomyliłeś się w swojej wypowiedzi


już poprawiłem.. akurat myślałem o zmodyfikowanej głowicy ale w jego przypadku jest seria.


:one:

A ja jestem czujny - jak Harcerz :D

M - Wto 30 Maj, 2006

Ale sie przekrzykujecie :)
Ja lepszy, nie ja! :D

Anonymous - Wto 30 Maj, 2006

Bijemy się o złotą patelnię :D
Jakarti - Wto 30 Maj, 2006

wiem ze trabanty do dwusuwy...
czy nasze auta to czterosuwy?? (Ssanie–sprężanie–zapłon-praca-wydech) na podstawie tej pracy..
http://prace.sciaga.pl/23152.html

dzik - Wto 30 Maj, 2006

Jakarti napisał/a:

czyli po splanowaniu glowicy moze zwiekszyc sie spalanie?


Jest planowanie i planowanie. Jedno sluzy do wyrownania i zbiera minimalna ilosc, drugie w celach tjuningowych, zbiera sie tyle ile mozna aby podniesz stopien sprezania.
Jak nie miales przegrzanej glowicy i sie nie powyginala to planowanie bedzie niezauwazalne, dla spalania i osiagow.

Panowie, ladny wkleiliscie przewodnik :)
Ja niebawem wkleje fotki pt glowica i GLOWICA :D

[ Dodano: Wto 30 Maj, 2006 ]
Jakarti napisał/a:
wiem ze trabanty do dwusuwy...
czy nasze auta to czterosuwy?? (Ssanie–sprężanie–zapłon-praca-wydech) na podstawie tej pracy..
http://prace.sciaga.pl/23152.html


Tak.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group