Techniczne - Kontrolka przegrzania silnika (Saxo VTS)
speed555 - Pon 22 Lut, 2010 Temat postu: Kontrolka przegrzania silnika (Saxo VTS)W ciągu ostatniego tygodnia miałem kilka razy sytuacje ze zaświeciła mi sie na kontrolka przegrzania silnika (ta czerw. dioda nad wskaznikiem temp.) - dwa razy jak dokreciłem silnik tak do odcinki na dwójce (wtedy sie zaswiecila+było słychać jak sie załączyły wentylatory na full moc) wbiłem trójke i gdzies po 3 sekundach lampka zgasła i wentulatory sie wylaczyly.
A raz jechałem wolno na dwojce (srednie obroty) zapalila sie lampka+też wentylatory po 100 metrach zjechalem na bok, zgaslilem silnik (postpawdzalem czy jest płyn itp). zapalilem i kontrolka sie juz nie swieciła i pojechalem dalem tylko caly czas wentylaroty chlodnicy napierd..ły na 2 biegu i tak gdzies przez 3 km jazdy. zgasilem silnik , zapalilem i juz wszystko było ok.
dodam ze w kazdym przypadku wskaznik temp. wody i oleju wskazywał połowę (czyli prawidłowo). płyn jest i olej stan ok.
tak więc co ta kontrolka wogóle oznacza?? bo na wskazniku temperatury mialem wszystko ok a tu sie zapala ta dioda + wentylatory?? czy może to jest podpiete pod jakis inny czujnik lub z kompa sobie bierze jakies info??106 - Pon 22 Lut, 2010 w 106 rallye sa chyba 2 czujniki temp wody.. wskaznik na desce ma osobny
czujnik.. moze u ciebie jest podobnie i wariuje ten drugi... ale to takie moje
luzne przemyslenia Vlodarsky - Pon 22 Lut, 2010
106 napisał/a:
w 106 rallye sa chyba 2 czujniki temp wody.. wskaznik na desce ma osobny
czujnik.. moze u ciebie jest podobnie i wariuje ten drugi... ale to takie moje
luzne przemyslenia
ale bardzo trafne co innego jak to ten od wskaźnika jest walnięty i wskazuje maks wartość w połowie właśnie ale ja stawiam na to co 100szósty napisał.saxorulez - Pon 22 Lut, 2010 speed555,
wskażnik szedł do góry czy tylko lampka się zapalała?106 - Pon 22 Lut, 2010
Vlodarsky napisał/a:
ale bardzo trafne co innego jak to ten od wskaźnika jest walnięty i wskazuje maks wartość w połowie właśnie ale ja stawiam na to co 100szósty napisał.
poleciala mi przez to uszczelka pod glowica w bilograju wiec pamieta sie takie
przypadki speed555 - Pon 22 Lut, 2010 Własie wskazówka stała w miejscu (w polowie) tylko sie kontrolka zapalala
a to ze wentylaotry się włączaja to one są jakos spiete z tą kontrolka?? bo dziwne ze zazwyczaj jak kontrolka sie zapali to oba wentylatory też sie włączają na 2 biegsaxorulez - Pon 22 Lut, 2010 ta kontrolka czerwona bierze sygnał z ECU, wskaźnik czyta z drugiego czujnika w głowicy od strony dolotu.106 - Pon 22 Lut, 2010 czemu nie dostalem pomuka? speed555 - Pon 22 Lut, 2010
saxorulez napisał/a:
ta kontrolka czerwona bierze sygnał z ECU, wskaźnik czyta z drugiego czujnika w głowicy od strony dolotu.
hmm tak że nie wiadomo o co kaman z tym:/
a podpiecie pod komputer w ASO wykaże co było powodem zaswiecenia kontrolki??
i ile oni sobie teraz wołają za takie sprawdzenie błędów w ASO?saxorulez - Pon 22 Lut, 2010 speed555,
zapytaj w ASO, bo nie wiem jak cenią sobie to w Tarnowie - ale sprawdził bym takie coś zanim ugotował bym silnikVlodarsky - Pon 22 Lut, 2010
speed555 napisał/a:
a podpiecie pod komputer w ASO wykaże co było powodem zaswiecenia kontrolki??
i ile oni sobie teraz wołają za takie sprawdzenie błędów w ASO?
na pewno bardzo dużo !!!! lepiej nie pytać bo to może kosztować nie wiadomo ile !!!! trzymaj się od ASO z daleka. Złodzieje i nie znają się na niczym, a za wszystko sobie liczą !!!!CHRZANEK - Pon 22 Lut, 2010 Słuchaj Vlodarskiego, bo on tych "złodzieji" dobrze zna.
Swoją drogą jak czasem upalasz to proponuje dołożenie drugiego wentylatora (chyba że już masz dwa) i uruchamianie go ręcznie wyłącznikiem na desce.speed555 - Pon 22 Lut, 2010 dobra dobra, podjade do ASO dziś i zobaczymy co powiedzą.
mam 2 wentylatory bo mam klime, pomysle na wlącznikiem na desce. dzieki:)grzech - Pon 22 Lut, 2010 a w czym taki reczny wlacznik jest lepszy ? pytam powaznie, bo, sam chcialem cos takiego zrobic, ale ten_ktory_zrobi_kazde_auto_w_5_dni mi zdecydowanie odradzal i nie zrobilem.speed555 - Pon 22 Lut, 2010 i nie dotarłem do aso tylko przypomnialem sobie o znajomym gazowniku w czakramie, zadzwonilem i mowi ze ma wszystko do odczytywania błędów itp. i jezdzilem z nim ponad godzine ogniem po tarnowskiej obwodnicy z laptopem i jakims ustrojstwem na kolanach i kontrolka sie wkońcu zapaliła na kilka sekund i nie wiadoma o co chodzi, bo temperatura była wtedy ok (93 stopnie bodajze) i żadnego błedu nie wywala.