To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - pytanie

pP - Wto 09 Mar, 2010
Temat postu: pytanie
panowie..

ostatnio kolega zadał mi pytanie dość proste ale skomplikowane..zamierza kupić używane bmw x5 i zapytał jaki silnik wybrać:
a) b8 4,4i 320KM
b) v6 3,0sd 240KM

za dislem przemawia spalanie mniejsze, za benzyna tańsze koszty serwisu i napraw, co jeszcze?
hmm..?

kubas - Wto 09 Mar, 2010

There is no replacement for displacement :)
anjas - Wto 09 Mar, 2010

potrzebuję kilku informacji, żeby udzielić dobrej porady:

- jakie średnie miesięczne dochody ma kolega
- jakie średnie miesięczne wydatki
- ile kilometrów przejeżdża średnio w roku
- czy głównie jeździ sam czy z pasażerem/pasażerami
- jak bardzo zależy mu na na osiągach
- czy nie przeszkadza mu klekot dizla
- czy w przypadku silnika benzynowego brałby pod uwagę montaż doskonałej instalacji VII generacji, która nic a nic nie szkodzi silnikowi a dodaje mocy i zapewnia lepsze właściwości jezdne
- jakim budżetem na zakup tego samochodu dysponuje

To tak na początek, więcej szczegółów możemy dogadać później ;)

:D


a tak serio, jeśli stać go na koszty benzyny to ja bym brał bene... Podobno te dizle 3.0 potrafią być kosztowne w eksploatacji.

pP - Wto 09 Mar, 2010

anjas napisał/a:
potrzebuję kilku informacji, żeby udzielić dobrej porady:

- jakie średnie miesięczne dochody ma kolega
- jakie średnie miesięczne wydatki
- ile kilometrów przejeżdża średnio w roku
- czy głównie jeździ sami czy z pasażerem/pasażerami
- jak bardzo zależy mu na na osiągach
- czy nie przeszkadza mu klekot dizla
- czy w przypadku silnika benzynowego brałby pod uwagę montaż doskonałej instalacji VII generacji, która nic a nic nie szkodzi silnikowi a dodaje mocy i zapewnia lepsze właściwości jezdne
- jakim budżetem na zakup tego samochodu dysponuje

To tak na początek, więcej szczegółów możemy dogadać później ;)

:D


warto dopłacać więcej za benzynę?

M - Wto 09 Mar, 2010

ja bym wzial bene i zagazował, zawsze to ogromna oszczędność przy takim silniku
anjas - Wto 09 Mar, 2010

kiedyś poczytałem trochę o tych dizlach 3.0 i się przeraziłem. Generalnie drogi serwis a jak coś pada to gwarantuje grube koszty.

Ale ja ogólnie nie ufam dizlom.

CHRZANEK - Wto 09 Mar, 2010

Pp - ja CI odpowiem:

Jezeli ktoś kupuje dość prestizowy samochód marki BMW to zastanówmy się czy chce mieć samochód napedzany silnikiem który powstał w wyniku lat doświadczeń w sporcie czy silnikiem który pochodzi od maszyny rolniczej i został nieco ucywilizowany ???

Już sobie odpowiedziałeś ?

No.

Michał - Wto 09 Mar, 2010

taki zakup to dla mnie na zasadzie:
kupić polo sdi które pali 5 w miescie błota czy moze kupić polo gti które pali 15 w miescie.
Karwa ...
jak ma kase to niech kupije 4.4 , a jak nie to niech kupuje błoto ...

PiTT - Wto 09 Mar, 2010

wychodzę z założenia, że jak się kupuje używane auto to należy kupić to co jest akurat godne uwagi a nie napalać się na konkretny silnik i kupić szrota
jak będzie idealna 4.4 to niech bierze ten silnik
a może jeszcze jakąś inną X5 znajdzie która będzie w idealnym stanie

Walle - Wto 09 Mar, 2010

4.4i - silnik po liftingu, osiągi - delikatnie poniżej 7 do setki, spalanie w mieście realne około 18litrów Pb
wolałbym niż diesla, który mimo wszystko daje więcej możliwości do wysypania się

M - Wto 09 Mar, 2010

Jestem polakiem i nie mówię silnik diesla, mówię silnik na olej napędowy.
:rotfl:
przepraszam nie moglem

szymlorek - Wto 09 Mar, 2010

CHRZANEK napisał/a:
zastanówmy się czy chce mieć samochód napedzany silnikiem który powstał w wyniku lat doświadczeń w sporcie czy silnikiem który pochodzi od maszyny rolniczej i został nieco ucywilizowany ??


Chrzaniu szukam w pamięci i nie mogę mimo usilnych prób znaleść silnika 4,4 l który bmw używało w sporcie i ma cokolwiek wspólnego z tym montowanym w X5, być może dakarze używają czegoś podobnego (jednak umówmy się że tam bmw też nie mają nie wiadomo jak dlugiej tradycji).
W żadnym innym sporcie nie kojarzę jednak bmw 4.4L więc pisanie o sporcie w odniesieniu do tego silnika to trochę na siłę przypinanie łatki arcydzieła inżynierii motoryzacyjnej..
To troche jakby napisać pug 908 HDI fap jest bardzo szybki w le mans series więc 407 HDI ma silnik z rodowodem wprost z motorsportu.. Marketingowo jako 3literki "HDI" byc może, ale nic poza tym..


pP jak kolega ma szanse kupić jeszcze jakieś auto będące na gwarancji, bądź z pewnego źródła z niewielkim przebiegiem to pchałbym się w klekota, jeżeli auto ma mieć jednak kilka lat benzyna jest bardziej uzasadniona (o ile będzie bezawaryjna, lecz tego też nikt zagwarantować nie może).

k-mart - Wto 09 Mar, 2010

tylko 4.8is.
pytalem sie PiTT'a

anjas - Wto 09 Mar, 2010

eM napisał/a:
Jestem polakiem i nie mówię silnik diesla, mówię silnik na olej napędowy


to prawda, tylko warszawka mówi dizel, lancz, diwidi, komputer.
Wszyscy inni mówią silnik na olej napędowy, obiad, odtwarzacz płyt, maszyna liczacą.

Mój pradziadek nie mówił nigdy "diwidi".

nox - Wto 09 Mar, 2010

pP sd to jest wersja bi turbo która dotyczy modelu po 2006 roku i miała 286ps w x5 do 2006 był 3.0d który mial 184ps lub te późniejsze (chyba w 2003)miały 218ps , wersja 240 PS były dostępna w modelu po 2006roku . Generalnie kolega jest zainteresowany tą starszą wersją ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group