saxorulez - Nie 14 Mar, 2010 Temat postu: Skrzynia BE + blok TUHej,
jak wiadomo każdy boryka się z problemami skrzyni MA, gdzieś tam na zachód od naszej granicy z Niemcami ludzie zmieniają MA na BE, ale do szczęścia potrzebna jest flansza i nowe półosie.
Czy słyszeliście o tym aby występowała jakaś skrzynia BE która jest plug and play do bloku TU ?
Zdaje się że występowało to Partnerze/Berlingo. czy ktoś ma oznaczenie tej skrzyni?martin.h - Nie 14 Mar, 2010 Łukaszu, nie znam się na skrzyniach ze 106/Saxo, ale nt. montowania BE w silnikach TU coś tam kiedyś czytałem, ale raczej tak tu wleciało tam wyleciało.
Ale conieco mogę napisać, nawet jak ta skrzynia była w Partnerze/Berlingo to poza obudową reszta jest chyba taka sama jak w MA, więc bez sensu taka zmiana. A nie lepiej kupić mocny wkład (np. PPG robi coś takiego do Subaru), bo jak policzymy dorabianie flanszy, półosi i masę nerwów, to może to wyjść taniej.k-mart - Nie 14 Mar, 2010 boje sie, ze taka konstrukcja moze sie URWAC
Dziekuje, koniec imprezy!ŁukaszS3 - Nie 14 Mar, 2010 Właśnie w tej sprawie kontaktuję się z naszym 3X ex forumowiczem alesim.
To są materiały które przesłał mi tak na szybko ale obiecał dosłać bo podobno gdzieś ma foto relację jak jakieś magiki to zrobiły od początku do końca.
Puki co nie kumam z tego nic co do czego służy ale może ktoś rozkmini Anonymous - Nie 14 Mar, 2010 W 307 SW z 2006 roku , z silnikiem TU5JP4 ,napewno jest skrzynia BE4.
Przełożenie - 4.93 ,ale poszczególne biegi muszą mieć słabe przełożenie ,bo ten samochód nie jedzie.
martin.h napisał/a:
Ale conieco mogę napisać
Lepiej tego nie rób.Anonymous - Nie 14 Mar, 2010 Z tego co pamiętam Maciejewski mial w stajni jakieś saxo właśnie chyba ze skrzynią BE, więc chyba się dakubas - Pon 15 Mar, 2010
martin.h napisał/a:
Ale conieco mogę napisać, nawet jak ta skrzynia była w Partnerze/Berlingo to poza obudową reszta jest chyba taka sama jak w MA, więc bez sensu taka zmiana. A nie lepiej kupić mocny wkład (np. PPG robi coś takiego do Subaru), bo jak policzymy dorabianie flanszy, półosi i masę nerwów, to może to wyjść taniej.
Bzdura, BE jest dużo wytrzymalsza występuje we wszystkich 205 gti i mało przypadków słyszałem w których ta skrzynia by się rozsypała. Jeśli już wkładać BE do silnika TU to najfajniej znaleźć skrzynię z 205 1,6gti która ma krótkie przełożenia poszczególnych biegów + wrzucić przełożenie główne ze skrzyni z 405mi16 i wtedy mamy bardzo krótką wytrzymałą skrzynie + szpera + flansza i jest bosko Co do półosi to można poprzekładać przeguby od strony skrzyni i będzie pasowało.CHRZANEK - Pon 15 Mar, 2010
saxorulez napisał/a:
każdy boryka się z problemami skrzyni MA,
Czy masz na myśli niewyrabiający synchronizator 2go biegu czy są jeszcze jakiś inne wady tej skrzyni ???
Mam nadzieje że to nie offtop - a temat mnie bardzo interesuje.
Pytanie do Kubasa: Czy w BE są grubsze półosie ??
A jeżeli tak to co wtedy z przegubami zewnętrznymi ??kubas - Pon 15 Mar, 2010
CHRZANEK napisał/a:
saxorulez napisał/a:
każdy boryka się z problemami skrzyni MA,
Czy masz na myśli niewyrabiający synchronizator 2go biegu czy są jeszcze jakiś inne wady tej skrzyni ???
Mam nadzieje że to nie offtop - a temat mnie bardzo interesuje.
Pytanie do Kubasa: Czy w BE są grubsze półosie ??
A jeżeli tak to co wtedy z przegubami zewnętrznymi ??
Grubość chyba jest taka sama, konstrukcja samych przegubów wydaje mi się jest bardziej toporna i odporna wieloklin jest inny co ciekawe w 205 1.6 gti są półosie które mają wewnętrzne przeguby pasujące do skrzyni BE a zewnętrzne pasujące do piast występujących ze skrzyniami MA ot taka ciekawostka saxorulez - Pon 15 Mar, 2010
CHRZANEK napisał/a:
Czy masz na myśli niewyrabiający synchronizator 2go biegu czy są jeszcze jakiś inne wady tej skrzyni ???
no w naszym przypadku to jest problem synchronizatorów ale w autach z turbo wszystko sie w niej rozsypuje
Zdaje się że w UK temat rozkminili i faktycznie jest seria skrzyń BE pasujących do TU, tylko koszt całego nowego wnętrza skrzyni mija się z celem puki co... zostaję z MAkubas - Pon 15 Mar, 2010
saxorulez napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
Czy masz na myśli niewyrabiający synchronizator 2go biegu czy są jeszcze jakiś inne wady tej skrzyni ???
no w naszym przypadku to jest problem syn
A pękająca obudowa ?grzech - Pon 15 Mar, 2010 MA to jeden wielki problem, synchronizatory, obudowa, mechanizm roznicowy ... tam jest trudno znalezc element, ktory nie bylby problemem.
gdzies mi sie obilo o uszy, ze TU5 smigajace z BE, to TU5 + jakis kolnierz, do ktorego pasuje obudowa BE zamiast normalnej MAsaxorulez - Wto 16 Mar, 2010
grzech napisał/a:
gdzies mi sie obilo o uszy, ze TU5 smigajace z BE, to TU5 + jakis kolnierz, do ktorego pasuje obudowa BE zamiast normalnej MA
tak jest.. ale okazało się też że jest jedna BE4 która pasuje plug and play + dorabianie półosi i wodzików Tylko że przełożenia są chyba nie najkorzystniejsze.. a ich wymiana do tanich nie należyAnonymous - Wto 16 Mar, 2010 Hm, Citroen Sport stosuje BE3/5 w saxo challenge. Może to podpasi p&p?
http://www.piecescitroens...ses_Gearbox.pdfsaxorulez - Wto 16 Mar, 2010 zapewne podpasi.. ale nie grozi mi wymiana puki co