Techniczne - dobor twardosci/dlugosci sprezyny do gwintu
ade - Sob 27 Mar, 2010 Temat postu: dobor twardosci/dlugosci sprezyny do gwintu Hejka.
Spotkal sie ktos z jakimis materialami informacjami jak dobrac parametry sprezyny do gwintu??
Moze ktos ma kontkt do ludzi, ktorzy porzygotowywali gsi do rajdow i moze sie dowiedziec jakie sprezyny dawali na asfalty wmiare rowne??
Loko - Pon 29 Mar, 2010
Najlepiej znaleźć kogoś kto ma doświadczenie z astrami, bo tak to ciężko dobrać.
Nie bardzo pomogę, bo astra jest dla mnie czarną magią nic o niej nie wiem , ale co do długości to będzie najprawdopodobniej 20 cm, a z twardością oscylował bym w okolicach 40-50 niutów, przy tej twardości przodu jest fajny zawias na polskie asfalty w clio które wazy podobnie do astry.
Jakby się uprzeć to długość sprężyny można pomierzyć i wyliczyć na podstawie seryjnej. Tylko trzeba by znać jej długość kiedy jest wyjęta z auta i twardość, albo w drugiej opcji długość wyjętej + długość kiedy auto stoi na kołach + waga na każdym kole i można liczyć.
Skąd chcesz wziąć sprężyny z eibach/h&r czy jakieś inne źródło?
k-mart - Pon 29 Mar, 2010
dlaczego martin.h nie bierze udzialu w tym temacie?
ade - Wto 30 Mar, 2010
Loko napisał/a: | Najlepiej znaleźć kogoś kto ma doświadczenie z astrami, bo tak to ciężko dobrać.
Nie bardzo pomogę, bo astra jest dla mnie czarną magią nic o niej nie wiem , ale co do długości to będzie najprawdopodobniej 20 cm, a z twardością oscylował bym w okolicach 40-50 niutów, przy tej twardości przodu jest fajny zawias na polskie asfalty w clio które wazy podobnie do astry.
Jakby się uprzeć to długość sprężyny można pomierzyć i wyliczyć na podstawie seryjnej. Tylko trzeba by znać jej długość kiedy jest wyjęta z auta i twardość, albo w drugiej opcji długość wyjętej + długość kiedy auto stoi na kołach + waga na każdym kole i można liczyć.
Skąd chcesz wziąć sprężyny z eibach/h&r czy jakieś inne źródło? |
ma ze 3 komplety, z astry (ale german madafaka, wiec sie raczej nie nada), i z golfow:d w ostatecznosci trzeba bedzie kupic H&R.. z dlugoscia jest problem bo nie chcialbym miez duzo wyzej niz seria:d a w astrze was do drazka kierowniczego ogranicza dlugosc sprezynki:D
Wydaje mi sie tez, ze czym krotsza sprezyna tym bardziej twarda musi byc...
narazie myslalem nad okolica 6kg czyli 60NM,
ale wiedza, ze do clio daja 40-50 jest pomocna:D
Loko - Wto 30 Mar, 2010
ade napisał/a: |
Wydaje mi sie tez, ze czym krotsza sprezyna tym bardziej twarda musi byc...
|
Tak tu dla przykładu mam tylko saxo seria 20N-350mm, Faulkner 27N-250mm
i potem od 200mm do 150mm przy gwincie.
To może jeszcze gwint ze sklepu H&R do clio ma spreżyny 70 N.
|
|
|