To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Mocowanie kubła Clio Sport

TOXIC - Pią 16 Kwi, 2010
Temat postu: Mocowanie kubła Clio Sport
Tak naprawdę potrzeba chwili zadecydowała ze zabrałem sie za ten mini projekt :)
Chciałem mieć fotele zamocowane asap a nie chciałem czekać na markowe mocowania (ani tez wydawać na nie 500zł). Dlatego skuszony wizją zachowania fabrycznej regulacji odległości fotela zrobiłem małe rozeznanie i przystąpiłem do projektu :)

Zaczęło się niewinnie ;)


Stare fotele z Renault Thalia W stanie dokładnie takim jak potrzebne :) czyli opłakanym. Cena 120zł za całość z czego potrzebne tylko kilka elementów :)


Po kompletnej demolce zostajemy mniej więcej z czymś takim

Fotele pod które to szykuje to niestety rozmiar L wiec oryginalne podstawy są ciut za wąskie.



Tutaj zaczyna sie zabawa z Flexem, trzeba usunąć nadmiar materiału na górnych krawędziach ścianek bocznych aby fotel bezpiecznie spoczął na poprzeczkach.





Następny etap dodatkowo płatny ;) Trzeba nieco wzmocnić konstrukcje, co w moim przypadku oznaczało dospawanie 2 płaskowników do istniejących juz poprzeczek.
Dodatkowo spodnie mocowania foteli nie pokrywają sie z nimi idealnie. dlatego dospawane zostały dodatkowe mocowania. Jesli ktoś ma spawarke zrobi to samemu, ja zdałem sie na pomoc lokalnego warsztatu tłumikarskiego :) Koszt 80zł para



Kolejny krok to już przygotowanie do lakierowania. Wiertarka i szczotka druciana to idealna kombinacja do tego zadania



I już gotowe do montażu. Mój ulubiony czarny mat w wersji żaroodpornej z Praktikera :) Potrzebne dodatkowe elementy to śruby imbusowe M8x50, podkładki oraz 2 nóżki gumowe po 4,99zł/szt :)


Po zamocowaniu do fotela


I fotel już na szynach.

Zostało tylko przykręcić do autka :)

Opcjonalnie mozna sobie pokryć boczki materiałem :) Na surowo nie wyglada to żle ale po obiciu efekt bedzie jeszcze lepszy. Zaraportuje jak wykonam bo planuje taką opcje ;)


Wnioski:
+ niski koszt wykonania (około 200zł na oba fotele)
+ możliwośc regulacji fotela

- fotel tak jak w przypadku pozostałych dedykowanych konstrukcji siedzi dośc wysoko
(ciut niżej niż najwyższe połozenie seryjnego fotela)

A oto efekt koncowy:





Jakarti - Pią 16 Kwi, 2010

TOXIC napisał/a:
Wnioski:
+ niski koszt wykonania (około 200zł)
+ możliwośc regulacji fotela


moze to glupie pytanko ale jak z bezpieczenstwem??

TOXIC - Pią 16 Kwi, 2010

Jakarti napisał/a:
TOXIC napisał/a:
Wnioski:
+ niski koszt wykonania (około 200zł)
+ możliwośc regulacji fotela


moze to glupie pytanko ale jak z bezpieczenstwem??


Bazujemy na seryjnym rozwiązaniu dodatkowo wzmocnionym, Jak komuś zależy może przenieść nawet napinacz pasów i zamocować w seryjnym miejscu.

Czemu sądzisz ze bezpieczeństwo jest tu wystawione na kompromis ?

Jakarti - Pią 16 Kwi, 2010

TOXIC napisał/a:
Czemu sądzisz ze bezpieczeństwo jest tu wystawione na kompromis ?


nie chcialem podwazac - tylko sie pytam.
rozlozyles thalie, przyciales, zespawales.. to pomyslalem czy to bezpieczne.. :)

TOXIC - Pią 16 Kwi, 2010

Nie, nie To jest dokładnie to co zostaje z fotela po usunięciu gąbki siedziska. Nic nie przycinałem ( no oprocz druta który wystaje na froncie fotela) Płaskowniki dospawałem w celu wzmocnienia. Oryginalna konstrukcja nie jest super solidna ale w żaden sposób nie została osłabiona tylko wzmocniona

co ciekawe wagowo wychodzi podobnie jak para uniwersalnych mocowań (około 3kg na fotel)

Anonymous - Pią 16 Kwi, 2010

pomysłowo,fajne,zrobisz mi takie do beemy?? ;D
speed555 - Pią 16 Kwi, 2010

A nie "lata" ten fotel? bo kiedyś w seju miałem bodajże zamocowany kubeł z regulacja i mnie wkurzało ze był minimalny luz więc zamocowałem go na stałe... od tamtej pory w kazdym samochodzie miałem/mam kubły na stałe przymocowane.
TOXIC - Pią 16 Kwi, 2010

szyny seryjne sa wykonane dość solidnie, nie ma co tam latać, ale test bojowy za 2 tygodnie :)
Anonymous - Śro 28 Kwi, 2010

TOXIC napisał/a:
szyny seryjne sa wykonane dość solidnie, nie ma co tam latać, ale test bojowy za 2 tygodnie


No sam jestem ciekawy jak to wyglada w realu i jak trzymaja. Pozdro toxyczny

TOXIC - Pią 30 Kwi, 2010

Po kilku dniach spędzonych w aucie okazuje sie ze faktycznie jest dość wysoko. Dla mnie nie ma to znaczenia ale osoby o wzroście 180+ maja głowę przy podsufitce.

Mogłem od razu zlecić zrobienie nowych poprzeczek zamiast wzmacniania tych co były. Wtedy z góry odciąć cały zbędny materiał i od razu by lepiej wyglądało :) No ale na to nigdy nie jest za późno :)

CHRZANEK - Pią 30 Kwi, 2010

TOXIC - fajnie to zrobiłeś i do tego ładnie opatrzyłeś wszystko fotami.

Wg mnie wykonałeś najlepsze rozwiazanie na ulice - fabryczne szyny dają mozliwość regulacji fotela, pod koniec ja w 106 tez tak miałem i to było bardzo wygodne.

Co do obaw Jakartiego to wszystko zalezy od solidności wykonania - wg mnie wiele "markowych" mocowań jest dużo bardziej wiotka niż takie własne "customowe".



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group