To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - Mercedes Vito

Bad-i - Pon 19 Kwi, 2010
Temat postu: Mercedes Vito
Witam, przyszedl czas kiedy musze kupic auto do holowania puga i lawety. Ostatnio ogladalem kilka roznych samochodow i sam nie wiem tak na prawde na co mam zwrocic uwage. Do tej pory jezdzilem Viano, HiAce, i naszym zoltym szerszeniem czyli Iveco czy Ducato :]

No dobra ale o co chodzi, ostatnio rozmawialem z bratem i jego kolega ktory zajmuje sie handlem takimi sprzetami. Zdecydowanie polecil mi Mercedesa VITO - co dziwne powiedzial ze moze mi takiego (do koloru do wyboru) przytargrac z ziemi k-marta.

Przegladalem ceny i rzeczywiscie te samochody nie sa drogie (oczywiscie mowimy tutaj o starszym modelu). Ale pamietam tez ze o tych samochodach chodzily zle opinie.

Czy ktos kto ma wiedze moglby powiedziec na co zwracac w takich samochodach uwage, jaki silnik brac, jaki rocznik itd......????

Bart - Pon 19 Kwi, 2010

vito pierwszej czy drugiej generacji, bo to zasadnicze pytanie
martin.h - Pon 19 Kwi, 2010

Jedno co mogę powiedzieć to tego starszego Vito strasznie bierze rdza widać to bardzo po drzwiach.

bart napisał/a:
vito pierwszej czy drugiej generacji, bo to zasadnicze pytanie


Bad-i napisał/a:
Przegladalem ceny i rzeczywiscie te samochody nie sa drogie (oczywiscie mowimy tutaj o starszym modelu). Ale pamietam tez ze o tych samochodach chodzily zle opinie.

Franek - Pon 19 Kwi, 2010

martin.h napisał/a:
Jedno co mogę powiedzieć to tego starszego Vito strasznie bierze rdza widać to bardzo po drzwiach.

Jeśli o rdzę chodzi, to 2 generacja rdzewieje jeszcze mocniej od 1.

Bad-i - Pon 19 Kwi, 2010

Na bank mowa o rocznikach 98-00

Najlepszy to taki 5 osobowy - zeby moc zawiesc graty ale tez pojechac razem jednym autem.

Bart - Pon 19 Kwi, 2010

a, sorry, nie doczytałem, że w grę wchodzi pierwsze vito.

Więc, zasadniczo, vito to kupa i jeden z bardziej awaryjnych merców.
Przed liftem miały silniki 2.3d/td (75/98KM) pamiętające jeszcze czasu jakichś "beczek" i "baleronów" i jako takie były bezawaryjne, natomiast reszta się już dość mocno sypała.
Po lifcie poprawili trochę jakoś wykonania i zaczęli pakować motory CDI (zdaje się 80/100/122KM), które mniej palą niż stare TD, ale też mają kilka rzeczy, które lubią się zepsuć - wtryski, turbo i inne przypadłości nowoczesnych diesli.
Jak już napisano - korodują dość mocno z każdej strony, przez jakiś czas w polsce były sprzedawane vito montowane w Jelczu przez Zasadę z jakimś megagównanym patentem przeciwkradzieżowym w postaci karty magnetycznej, która z czasem przestawała działać :]

Jeśli to ma być niemiecki samochód to zdecydowanie lepiej nada się T4 (najlepiej 2.5tdi, jeśli nie to 2.4d).

Plus oczywiście miej świadomość, że musisz mieć min. prawko BE, żeby z lawetą jeździć takim zestawem.

Bart - Pon 19 Kwi, 2010

Licz się z tym, że dostawczak z lat 98-00 będzie miał spokojnie ćwierć miliona km przebiegu (choć oczywiście znajdą się wyjątki z 60kkm i 0.8mln) :>
Bad-i - Pon 19 Kwi, 2010

Hmm to juz cenna informacja, niestety T4 to juz inna bajka cenowa.

Nie rozumiem dlaczego musze miec BE - przeciez takie Vito z laweta pod puga nie ma wiecej niz 3.500t w DMC

Bart - Pon 19 Kwi, 2010

jajebe, przecież temat BE był poruszany milion razy.

Z prawkiem B można jeździć zestawem o sumie DMC nie większej niż 3500. Vito w najlżejszych odmianach ma dmc pewnie z 2.6-2.8t, więc musiałbyś mieć lawetę o dmc 0.7-0.7t, a sama taka przyczepa waży 0.4-0.5t.

Z BE jedziesz dowolną osobówką z dowolną przczepą, czyli nawet kilkutonowym zestawem.

Anonymous - Pon 19 Kwi, 2010

ja mogoę powiedzieć tyle co zauważyłem u kuzyna w Vito

kupiony w tamtym roku , w kolorze niemieckiej taksówki , 2,3 d (bez turbo) 9-osobowy w automacie , no i jeżdżony codziennie , czasem też przewoź osób , i jak na razie bez awaryjny , pali w okolicach 10 litrów . Co do rdzy nie zauważyliśmy nic takiego , był w tamte wakacje przemalowywany , z majonezowego na czarny , i nie było widać oznak korozji , wiec chyba braciak miał farta .


Co do t4 .

Śmigałem takim 2,4 syncro , i naprawdę ślicznie wszędzie wjeżdżał , jest o wiele toporniejszy niż Vito , ale chyba do ciągnięcia lawety właśnie takiego bym kupił

martin.h - Pon 19 Kwi, 2010

Poza tym bez E można holować tylko przyczepy lekkie do 750 kg DMC.
Bad-i - Pon 19 Kwi, 2010

Bart tak jak na GG Vito znajomego ma DMC 2000 kg.

martin.h chyba nie masz racji, kategoria B to wszystko do 3.500 t DMC

Bart - Pon 19 Kwi, 2010

martin.h napisał/a:
Poza tym bez E można holować tylko przyczepy lekkie do 750 kg DMC.


martin, mylisz się.

kosmita - Pon 19 Kwi, 2010

martin.h napisał/a:
Poza tym bez E można holować tylko przyczepy lekkie do 750 kg DMC.

Teoretycznie,można ciągnąć przyczepę o DMC mniejszym/równym masie własnej auta ciągnącego jeżeli zestaw nie przekracza 3,5T.

Bad-i - Pon 19 Kwi, 2010

Dobra koorwa temat DMC zamkniety - z kategoria B moge ciagnac VITO 2000 kg DMC i lawete 1.500 kg DMC.

Teraz skupmy sie jakie auto szukac - nie ukrywam ze takiej ceny jak na Vito nie dostane nigdzie na zadne inne auto.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group