To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - dystanse z 4x108 na 4x100

leon - Śro 21 Kwi, 2010
Temat postu: dystanse z 4x108 na 4x100
Panowie
Czy jest możliwe i jak musi być coś takiego wykonane? Tzn kupuje felgi z rozstawem 4x108 a w Clio mam 4x100. Zakładam dystans który zmieni rozstaw. Mam kogoś kto mógłby mi to za bezcen wytoczyć tylko potrzebowałbym rady z wymiarami. Poza tym czy to jest w ogóle bezpieczne ?
Questions are :
-grubość dystansu?
-jaki materiał?
-jakie śruby i jakiej długości (czy te co mam w clio do czegoś się nadadzą ? )?
-średnica otworu z jednej strony dystansu musi być taka jak średnica osadzenia na piaście w clio a średnica drugiego taka jak średnica otworu centrującego w nowych felgach?

danke sehr!

iQ - Śro 21 Kwi, 2010

grubosc minimum 20mm, material nie wiem, pewnie ten sam co do dystansow. Sruby mozesz wykorzystac jeszcze raz. Co do otworow to chyba byloby idealnie gdyby byly pod wymiar felgi/piasty.
tu fotka podgladowa.

martin.h - Śro 21 Kwi, 2010

Ja bym się w to nie bawił, jak dystanse to tylko przelotowe, a przy przejściu z 4x108 na 4x100 jest to niewykonalne.
Anonymous - Śro 21 Kwi, 2010

dokładnie dystanse tylko przelotowe, teoretycznie można to jeszcze inaczej zrobić ale nie powiem jak bo zaraz kolejna dyskusja rozgorzeje co jest bezpieczne a co nie
kaziu1985pn - Śro 21 Kwi, 2010

mozna wiedziec dlaczego przelotowe ?? wkońcu przy dystansie np 25mm nataką długą śrubę działają dosyć duże siły.
martin.h - Śro 21 Kwi, 2010

kaziu1985pn napisał/a:
mozna wiedziec dlaczego przelotowe ?? wkońcu przy dystansie np 25mm nataką długą śrubę działają dosyć duże siły.


Prawdopodobieństwo awarii wzrasta wraz z iloscią zastosowanych elementów.
Jeśli zastosujemy lepsze jakościowo szpilki (nie śruby) to jest to bezpieczniejsza opcja niż wymieniona przez leona. Aczkolwiek przy upalaniu wolałbym dołozyć do felg z odpowiednim ET niż stosować dystanse.

Anonymous - Śro 21 Kwi, 2010

Dystanse przykręcane do piasty mają w Niemczech TUV i z takimi wyjechał z salonu nowy VW mojego znajomego ;P Kolejny temat ekspercki :rotfl:
iQ - Śro 21 Kwi, 2010

ile osob, tyle opinii. Jedni twierdza ze przykrecane do piasty sa lepsze, drudzy ze przelotowe. Mozna tak chyba ciagnac bez konca...
Anonymous - Śro 21 Kwi, 2010

p106rallye, nie znasz się... w 4turbo takich nie było więc są niebezpieczne.


A tak serio - leon, owszem można zastosować ale... nie robiłbym ich samemu lub u jakiegos pierwszego lepszego tokarza... chyba że u kogoś kto ma wiedze i doświadczenie w temacie. Po drugie... taki dystans to raczej (strzelam) minimum 20mm, więc felga którą upatrzyłeś musi bieć odpowiednie et...

martin.h - Śro 21 Kwi, 2010

p106rallye napisał/a:
Dystanse przykręcane do piasty mają w Niemczech TUV i z takimi wyjechał z salonu nowy VW mojego znajomego ;P Kolejny temat ekspercki :rotfl:


Spoko, a jaki to był VW ? Kolega pewnie nie wchodzi nim w zakręt na granicy przyczepności na sportowej oponie. To są 'trochę' większe siły niż jazda po bułki.

AndreXSi napisał/a:
p106rallye, nie znasz się... w 4turbo takich nie było więc są niebezpieczne.

Ty byś to pier.dolnoł na trytytce.

Anonymous - Śro 21 Kwi, 2010

martin.h napisał/a:

Spoko, a jaki to był VW ? Kolega pewnie nie wchodzi nim w zakręt na granicy przyczepności na sportowej oponie. To są 'trochę' większe siły niż jazda po bułki.

Tam masz rację , Niemcy dając im atest i wbijając je w brief nie wiedzieli co robią, w końcu nie zasięgneli opinii eksperta z Polski.

Anonymous - Śro 21 Kwi, 2010

tak martin, na pewno szwaby to przetestowaly podczas jazdy 50 km/h na rownej drodze opierniczając wurst za kierownica...

martin.h napisał/a:
Ty byś to pier.dolnoł na trytytce.

pyerdolnalbym, i zaloze sie że by wytrzymalo...
4turbo tez by tak zrobilo

Anonymous - Śro 21 Kwi, 2010

Nie wiem , to chyba Synek opisywał ze mu przelotowy pękł , podczas jazdy ale pewności nie mam , ja bym szedl w przykręcany
martin.h - Śro 21 Kwi, 2010

p106rallye napisał/a:
martin.h napisał/a:

Spoko, a jaki to był VW ? Kolega pewnie nie wchodzi nim w zakręt na granicy przyczepności na sportowej oponie. To są 'trochę' większe siły niż jazda po bułki.

Tam masz rację , Niemcy dając im atest i wbijając je w brief nie wiedzieli co robią, w końcu nie zasięgneli opinii eksperta z Polski.


Dzięki :)

Piotrek, Ty tak wszystko wiesz, więc może powiesz mi dlaczego w motorsporcie wszystkie części zużywają się dużo szybciej niż podczas normalnej jazdy w ruchu ulicznym? Choć pewnie to tylko mój wymysł.

Anonymous - Śro 21 Kwi, 2010

Ojojoj synek :rotfl:
Zielony przycisk na dole, se naduś.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group