To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Rajdowy Set-up zawieszenia

Przem_106 - Sob 24 Kwi, 2010
Temat postu: Rajdowy Set-up zawieszenia
Kto z was ma jakis dobry kontakt z ludzmi, ktorzy duzo jezdzili w pucharach 106 i 206? Oczywiscie z sukcesami :) Chodzi mi głownie o ustawienie geometrii puga.
martin.h - Sob 24 Kwi, 2010

Przem, jak wiadomo ile ludzi tyle opini, każdy ma inne preferencje. Jeden lubi to, drugi tamto. W pugu na szczęście nie ma praktycznie co ustawiać ;D Najrozsądniej pewnie byłoby zrobić zbieżność na plus oraz przestawić na McPhersonie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (w 106 są chyba tylko dwie opcje).
Przem_106 - Nie 25 Kwi, 2010

Tak, wiem. Chodzi mi o to ile w plus? Wiem, ze najlepiej testowac i sprawdzac. Niestety nie mam takiego doswiadczenia i przyrządow, zeby to precyzyjnie ocenic. Dzis zrobilismy sporo kilometrow po szutrze i auto jest na zbierznosci z mazowieckiego - ok 1.5mm w plusie (sprawdze to jeszcze, bo mogło się przestawic przy podwyrzszeniu auta i zmianie kąta wyprz. zwrotnicy) i za cholere nie chciało sie dobrze prowadzic po prostej - przy pow. 110 bardzo myszkuje na prostej i cięzko go utrzymac na drodze. Przykładowo na Mazowieckim mogłem puszczac kiere przy 150 i auto jechało prosto jak po szynach :>
martin.h - Nie 25 Kwi, 2010

Przem_106 napisał/a:
przy pow. 110 bardzo myszkuje na prostej i cięzko go utrzymac na drodze.

To pewnie przez zmianę kątu wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, wpływa na jazdę na wprost i powrót kół skręconych do kierunku jazdy na wprost, czym więcej na plusie tym gorzej podczas jazdy na wprost. Zbieżność na poziomie 1,5 mm na plusie to nie jest aż tak dużo.
Próbuję sobie teraz wyobrazić jak zmienia się zawias w momencie przestawienia kątu wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i jaki ma wpływ na zbieżność i bardzo możliwe, że mogło to wpłynąć na to bo jakby nie było przesunąłeś kolumnę do tyłu.

Przem_106 - Nie 25 Kwi, 2010

Pewnie masz racje. W tygodniu przejze zawias (luzy itp) i podjade zmierzyc zbierznosc. Cos mi sie wydaje ze jest więcej w plusie i trzeba isc w kierunku 0. Ale będę sprawdzał, musze sobie skonstruowac przyrząd do ustawiania zbieznosci. Jak będziesz cos więcej wiedział, to pisz.
Co do zakrętow, to prowadzi się niezle i zamiata :]



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group