To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Beep shift

GeKo - Sob 08 Maj, 2010
Temat postu: Beep shift
Chciałbym coś takiego zamiast shift lighta, jak sądzicie czy wpinąjąc jakiś układ w miejsce shift lighta da się osiągnąć taki efekt. Generalnie tej lampki w ogóle nie widać, a wyprowadzać jakiegoś innego światełka na deskę nie chce.

Bart - Sob 08 Maj, 2010

nie widzę przeszkód - co za różnica czy shift light czy jakiś beep, na upartego możesz zainstalować nawet elektrycznie odpalane sztuczne ognie :>
dzik - Sob 08 Maj, 2010

zegary sa po can'ie, wiec trzy opcje:
- osobny shiftlight z brzeczykiem
- uklad czytajacy sygnaly can, odczyta ten o lampce i wlaczy brzeczyk
- wpiac sie chamsko w diode z zegarow i wyprowadzic do brzeczyka

GeKo - Sob 08 Maj, 2010

ta pierwsza opcja, nie spotkalem tego nigdzie, albo kiepsko szukałem
2 opcja to chyba nie jest proste?
3 opcja wydaje się najprostsza ale czy najlepsza?

M - Sob 08 Maj, 2010

Wyłączysz to po godzinie używania.
dzik - Pon 10 Maj, 2010

GeKo napisał/a:
ta pierwsza opcja, nie spotkalem tego nigdzie, albo kiepsko szukałem
2 opcja to chyba nie jest proste?
3 opcja wydaje się najprostsza ale czy najlepsza?


Pierwsza opcja do zrobienia samemu.
Druga owszem, nie najlatwiejsza.
Trzecia to mechaniczna robota, moze sie zakonczyc uszkodzeniem zegarow.

Pierwsza opcja ma taka wade ze brzeczyk bedzie reagowal tylko na jedna predkosc, a nie tak jak w przy oryginalnej lampce zaleznie od wysokosci odcinki, czyli np inaczej na wyzszych biegach.

leon - Pon 10 Maj, 2010

ziom też o tym trochę myślałem i najprościej wypada podpiąć się z gongiem/brzęczkiem pod samą kontrolkę - dosłownie wpiąć się w zasilanie i masę tej kontrolki (nie wiem tylko czy to jest dioda czy żarówka ale raczej nie będzie to miało wpływu) ... sygnał dźwiękowy miałbyś razem z lampką jest tylko jedno ale.. ona też się zapala przy rozruchu samochodu więc przy każdym odpalaniu miałbyś też ten dźwięk

dzik
wiesz ile V jest na diodzie i jak jest polaryzowana ?

dzik - Pon 10 Maj, 2010

leon napisał/a:

wiesz ile V jest na diodzie i jak jest polaryzowana ?


Pewnie ok 2-3v jesli nie posiada wbudowanego rezystora.
Co masz na mysli "spolaryzowana"?

GeKo - Pon 10 Maj, 2010

a może da się to ogarnąć z poziomu ECU w końcu jak się włącza tryb autodiagnozy zegarów to jest takie cykliczne beep beep. Jakby ktoś nie wiedział jak to włączyć, to należy przytrzymać przycisk przełączania funkcji komputera i przekręcić kluczyk w stacyjce.
leon - Pon 10 Maj, 2010

pytając o polaryzacje wyszedłem z założenia że siedzą tam diody...wtedy sprawa byłaby najprostsza a polaryzacja to nic innego niż sposób podłączenia (czy anoda czy katoda na + czy na - ) od tego zależy sposób podłączenia się z brzęczkiem - bezpośrednio, przez wzmacniacz, przez przekaźnik itp - oraz wybór jego zasilania - jeśli wybierzemy zły to może działać odwrotnie niż zamierzamy - nie dzwonić tylko w chwili załączania się shiftlight'a

a co do napięcia - jeśli ktoś mi określi ile tam jest V (względem masy w zegarach) w momencie zapalenia się shiftlighta i czy siedzi tam rezystor to jestem w stanie dość szybko cos takiego zaprojektować.. mi się najnormalniej nie chce tego rozbierać żeby wszystko pomierzyć

a i wpadł mi jeszcze jeden pomysł.. shiftlight powinien mieć swój własny bezpiecznik - wpinając się za niego nawet nie będzie trzeba przy instalacji bawić się w rozbieranie zegarów :)

GeKo - Wto 11 Maj, 2010

Ziom, to ja Ci te zegary u Ciebie rozbiorę ale ty to mierzysz :] co i jak i projektujesz, chyba że da się wykorzystać to beep z diagnostyki zegarów.
CHRZANEK - Wto 11 Maj, 2010

Swoja droga to nowe Clio jest MEGA, zółty obrotomierz bardzo mi sie podoba.
dzik - Wto 11 Maj, 2010

leon napisał/a:
pytając o polaryzacje wyszedłem z założenia że siedzą tam diody...wtedy sprawa byłaby najprostsza a polaryzacja to nic innego niż sposób podłączenia (czy anoda czy katoda na + czy na - )


Dalej nie rozumiem :)
Gdyby + byl na katodzie to srednio by ta dioda swiecila ;D
Rozumiem ze pytanie jest czym jest sterowana. Zapewne masa, wiekoszosc ukladow cyfrowych tak ma.

leon napisał/a:

od tego zależy sposób podłączenia się z brzęczkiem - bezpośrednio, przez wzmacniacz, przez przekaźnik itp - oraz wybór jego zasilania - jeśli wybierzemy zły to może działać odwrotnie niż zamierzamy - nie dzwonić tylko w chwili załączania się shiftlight'a

a co do napięcia - jeśli ktoś mi określi ile tam jest V (względem masy w zegarach) w momencie zapalenia się shiftlighta i czy siedzi tam rezystor to jestem w stanie dość szybko cos takiego zaprojektować.. mi się najnormalniej nie chce tego rozbierać żeby wszystko pomierzyć


To ile i jak tam jest nie ma znaczenia, jedyny problem to dobrac sie do zegarow, nie wiem czy sa latwo rozbieralne, dioda to smd wiec trzeba by sie dobrac pod tarcze. Ja na takich robotkach recznych sie nie znam. Jak ktos ma do tego umiejetnosci to wystarczy przylutowac do nozki diody przewod i wyprowadzic. Pozniej na spokojnie dorobi sie uklad z lampka, brzeczykiem, pajacykiem, czymkolwiek. Wzmocnic sygnal z kompa mozna czymkolwiek, na biurku mam wlasnie uln2803 a jest 1001 innych sposobow. Zaden problem.

leon napisał/a:

a i wpadł mi jeszcze jeden pomysł.. shiftlight powinien mieć swój własny bezpiecznik - wpinając się za niego nawet nie będzie trzeba przy instalacji bawić się w rozbieranie zegarów :)


Dioda z wlasnym bezpiecznikiem? Takie diody to uciagnie wiekszosc procesorow na wyjsciu bez wzmacniania.

GeKo - Wto 11 Maj, 2010

dzik napisał/a:
Wzmocnic sygnal z kompa mozna czymkolwiek
Proszę szerzej? bo nie rozumiem :)
anjas - Wto 11 Maj, 2010

GeKo napisał/a:
szerzej


szczymryj? szczymryj?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group