M - Wto 08 Cze, 2010 Temat postu: Regeneracja akumulatoraMoj hondowy aku stał sobie stał nieużywany i mu sie zdechło.
Nie był zły ani zużyty. Czy jest sens i mozliwosc go zregenerować u fachowca (domyślam się ze jakąś obróbką chemiczną) czy kupić nowy? Aku był dobry.jozekrj - Wto 08 Cze, 2010 można spróbować go odsiarczyć ale szybciej i pewniej jest kupić nowymartin.h - Wto 08 Cze, 2010 Temat postu: Re: Regeneracja akumulatora
eM napisał/a:
Moj hondowy aku stał sobie stał nieużywany i mu sie zdechło.
Nie był zły ani zużyty. Czy jest sens i mozliwosc go zregenerować u fachowca (domyślam się ze jakąś obróbką chemiczną) czy kupić nowy? Aku był dobry.
Próbowałeś go naładować prostownikiem? Stare akumulatory mają to do siebie, że gdy zostaną rozładowane do zera to później już mają problem z trzymaniem prądu i szybko się rozładowują. Sam jestem ofiarą takiego przypadku, ale jeszcze próbuję swój reanimować ładując go raz w tygodniu.
Z regeneracją aku nigdy się nie spotkałem, a pozatym przy kwocie rzędu 200-300 zł za nowy jest to chyba nieopłacalne.M - Wto 08 Cze, 2010 Próbowałem Martinie, srednio raz dziennie w ciagu zeszłego tygodnia.
Doczytalem ze jest zasiarczony i ogolnie lepiej kupic nowy.
A szkoda bo to byl kozak aku i nie zawiodl mnie w trudnych chwilach a ja go zaniedbalem i sie uszkodzil. Nastepny tez kupię ZAP'aMoRToN - Śro 09 Cze, 2010 Nie ma juz ZAP teraz jest SZNAJDER !M - Śro 09 Cze, 2010 dziekuje mortonie!Ryba - Śro 09 Cze, 2010 Co do regeneracji moim zdaniem sie nie oplaca taki zabieg, w KRK kosztuje to +/- 70pln, a aku nie wroci nigdy do pierwotnej sprawnosci.
Jesli bedziesz bral pod uwage cos innego niz ZAPa, to polecam wszelkiej masci akumulatory Magneti Marelli np taki:
http://www.allegro.pl/ite...a_oryginal.html
lub standardowo centre future
http://www.allegro.pl/ite...h_warszawa.html
Jak ktos szuka czegos bardziej egzotycznego, to kolega ma baterie power vampa, do samochodow stricte rajdowych to jest super rozwiazanie, gdyz sa to akumulatory ze standardowymi ogniwami jak w konwencjonalnych bateriach bez kwasu, o nizszej masie. Dostepnosc tylko w UK wiec jak ktos ma znajomego to mozna sie zakrecic.
polecam www:
http://www.powervampracin...r_batteries.aspM - Śro 09 Cze, 2010 Potrzebowałbym aku który może stać nieużywany, bo honda robi 2 tysiące rocznie obecnie.
Moze kupie taki gowniany żelowy "techniczny" nie przeznaczony do aut (który sam odradzałem do codziennego użytku) - przy takim przebiegu nie da rady go uszkodzić a będzie umiejscowiony w bagarku (mam go za stówę)Ryba - Śro 09 Cze, 2010 No to nie ma sie co paprac w jakies wymyslne gowna.
Kup nowy, najtanszyGeKo - Śro 09 Cze, 2010 Jeśli się da uzupełnij wodę destylowaną i naładuj ponownie. Jak nie pomoże to nowy potrzebny. Jak się nie da uzupełnić wody to już po frytach.kaziu1985pn - Śro 09 Cze, 2010 ogólnie taki akumulator można odratować jeśli nie stał za długo ładując go prądem 0,1 x Ah czyli takie akumulator 52ah trzeba ładować prądem 5,2A co niestety tanimi prostownikami nie da się zrobić bo nie mają regulacji. kumplowi tak odratowałem aku zimą.GeKo - Śro 09 Cze, 2010
Ryba napisał/a:
o nizszej masie.
Jakoś nie bardzo. 37Ah jest cięższe od mojego Boscha 44Ah Ryba - Śro 09 Cze, 2010 Geko
Pojemnosc akumulatora nie ma nic do znaczenia..
Przykladowo Powervamp PVR20 14 aH ma mocniejszy prad rozruchowy niz np dobra juz centra futura o pojemnosci 53 aH.
A wazy niecale 5 kg.
Konfrontujac PowerVampa 51 aH i Centre Future 53 aH, Vamp ma 3 razy mocniejszy prad rozruchowy.M - Śro 09 Cze, 2010
Ryba napisał/a:
No to nie ma sie co paprac w jakies wymyslne gowna.
Kup nowy, najtanszy
Wiesz, mialem taki juz. To jest aku gabarytowo identyczny z takim jak mialem tylko ciężki w ch.. i mial taki prąd rozruchowy że w zimę nie przygasało mi radio podczas kręcenia a rozrusznika krecił jak dziki.kaziu1985pn - Śro 09 Cze, 2010 a mozesz napisac cos wiecej o tym co miałes ??