To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Dyskusja o katalizatorze

ade - Wto 08 Cze, 2010

a tak z ciekawosci, dlaczego rajdowki maja kata na koncu wydechu?? sprawdzil ktos, ze tak jest lepiej, czy kazdy tak robi bo inni tak robia:D:P
ŁukaszS3 - Wto 08 Cze, 2010

Dawanie kata na sam koniec moim zdaniem jak i paru innych mądrych głów jest pozbawione jakiegokolwiek sensu...

Po pierwsze kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą temperaturę by spełnić swoje zadanie.
Po drugie kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą prędkość by nie zaburzyć przepływu spalin.

Nie wiem ale oglądałem parę topowych rajdówek tego typu co 106 tzn. Clio S1600, Saxo S1600, C2 R2 Max i parę innych i nigdzie kat nie był na końcu a wydaje mi się że mądre głowy w działach sportu każdej z tych firm wiedzą lepiej od naszych pseudo tunerów gdzie tak ważny element wydechu powinien się znajdować.

Np w C2 R2 kat jest na końcu w C2 R2 Max już jest przeniesiony do przodu.

Jaco - Wto 08 Cze, 2010

ŁukaszS3 napisał/a:
Dawanie kata na sam koniec moim zdaniem jak u paru innych mądrych głów jest pozbawione jakiegokolwiek sensu...

Po pierwsze kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą temperaturę by spełnić swoje zadanie.
Po drugie kat powinien być w miejscu gdzie spaliny mają jak najwyższą prędkość by nie zaburzyć przepływu spalin.

Nie wiem ale oglądałem parę topowych rajdówek tego typu co 106 tzn. Clio S1600, Saxo S1600, C2 R2 Max i parę innych i nigdzie kat nie był na końcu a wydaje mi się że mądre głowy w działach sportu każdej z tych firm wiedzą lepiej od naszych pseudo tunerów gdzie tak ważny element wydechu powinien się znajdować.

Np w C2 R2 kat jest na końcu w C2 R2 Max już jest przeniesiony do przodu.


a g r e e :]

Bad-i - Wto 08 Cze, 2010

Z tego co mi wiadomo zarowno w Imprezie WRC jak i w Focusie WRC tez byl z tylu :] - mi to w sumie obojetne bo nie sadze aby kat zabieral tak duzo mocy zeby bylo warto sie nad tym zastanawiac.
ŁukaszS3 - Wto 08 Cze, 2010

Bad-i napisał/a:
Z tego co mi wiadomo zarowno w Imprezie WRC jak i w Focusie WRC tez byl z tylu :]


Dlatego zawsze czyściły tyły :) Ale zwróć uwagę że są to silniki turbodoładowane co też nie pozostaje bez znaczenia...

qbus - Wto 08 Cze, 2010

mi to kiedys ktos tlumaczyl ale juz nie pamietam :D generalnie chodzilo o to ze za sportowym kolektorem wydechowym nie moze sie znajdowac kat gdyz temp spalin z takiego kolektora jest duzo wyzsza niz normalnie
ŁukaszS3 - Wto 08 Cze, 2010

qbus napisał/a:
mi to kiedys ktos tlumaczyl ale juz nie pamietam :D generalnie chodzilo o to ze za sportowym kolektorem wydechowym nie moze sie znajdowac kat gdyz temp spalin z takiego kolektora jest duzo wyzsza niz normalnie


To jak wytłumaczyć umiejscowienie kata w podanych przeze mnie samochodach. Których oczywiście jest dużo więcej?

Bad-i - Wto 08 Cze, 2010

ŁukaszS3 napisał/a:
Bad-i napisał/a:
Z tego co mi wiadomo zarowno w Imprezie WRC jak i w Focusie WRC tez byl z tylu :]


Dlatego zawsze czyściły tyły :) Ale zwróć uwagę że są to silniki turbodoładowane co też nie pozostaje bez znaczenia...


he he a to dobre, myslisz ze dostawaly własnie przez kat??

Jezeli C2R2 ma 185 KM z katem na koncu a C2R2 190 z katem z przodu to mnie to yebie :D

Ja w pugu mialem wczesniej na koncu i bylo git.

Z tego co widze to HJS robil wydechy z katem na koncu z homologacja FIA do S2000, S1600 i WRC ;)

qbus - Wto 08 Cze, 2010

hmm ok tylko w tamtych samochodach jest sportowy kat a w wiekszosci tych projektow ktore ja widzialem byl to zwykly katalizator dostepny w kazdym motoryzacyjnym. :)

moze wtedy ma to sens?

tak sobie tylko gdybam... nam madre glowy tak powiedzialy i taki jest wydech w hondzie, u Knopta bylo tak samo, Saxo ktore kupilismy po Zlotnickim tez ma taki sam wydech

iQ - Wto 08 Cze, 2010

w kilku rajdowych CTR ktore tu widzialem kat byl na koncu
Bad-i - Wto 08 Cze, 2010

iQ... napisał/a:
w kilku rajdowych CTR ktore tu widzialem kat byl na koncu


Z tego co wiem to hondy Szeji, Jedrusinskiego i chyba Chuchały maja taki sam wydech tez z katem na koncu wlasnie.

Moze wydzielimy temat o katach do technicznego - bo z niczego zrobila sie dyskusja :]

ŁukaszS3 - Wto 08 Cze, 2010

Bad-i napisał/a:
Z tego co wiem to hondy Szeji, Jedrusinskiego i chyba Chuchały maja taki sam wydech tez z katem na koncu wlasnie.


Tak i pytanie początkowe czy był on tam temu że ktoś to policzył etc czy dlatego że tak było u innych...

Bad-i napisał/a:
he he a to dobre, myslisz ze dostawaly własnie przez kat??


Z tym to był oczywiście żart sceniczny...

Do mnie jakoś przemawiają produkty proponowane np przez Citroen Sport gdzie kat jest w ori miejscu...

Jaco - Wto 08 Cze, 2010

Bad-i napisał/a:


Z tego co wiem to hondy Szeji, Jedrusinskiego i chyba Chuchały maja taki sam wydech tez z katem na koncu wlasnie.


co nie znaczy, że to dobre rozwiązanie, ja się zgodzę z Łukaszem, a właściwie z pewnym panem który ma jakieś tam pojęcie na ten temat.

Bad-i - Wto 08 Cze, 2010

ŁukaszS3 napisał/a:


Do mnie jakoś przemawiają produkty proponowane np przez Citroen Sport gdzie kat jest w ori miejscu...


A do mnie przemawia cena vs jakość (w tym przypadku roznica w mocy). Jezeli np za 600 euro mam miec 3 KM wiecej to dziekuje ;)

iQ - Wto 08 Cze, 2010

Ja wiem dlaczego kat jest na koncu! Bo to zayebiscie wyglada ;D




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group