To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - chłodnica w bagażniku

Vlodarsky - Pon 21 Cze, 2010
Temat postu: chłodnica w bagażniku
A więc jak w temacie jak się ma montaż chłodnicy w bagażniku do :

1. temperatury silnika (zakładając, że na przewodach będzie elektryczna pomka)
2. przeglądu rejestracyjnego :) :) :)
3. BK na KJSie ? :)
4. Czy takie rozwiązanie musi być zgodne z jakimiś wymogami o ile są wymogi tego dotyczące ?

Barejka - Pon 21 Cze, 2010

http://www.youtube.com/watch?v=qXzQVG8X2o4 :]
Jaco - Pon 21 Cze, 2010

Chcesz przenieść chłodnice do bagażnika ?Może się nie znam i zadaje głupie pytanie, ale po co ?
Bonczek - Pon 21 Cze, 2010

Może Vlodarsky planuje jakieś bardziej kontaktowe pojedynki, albo brakuje na coś miejsca z przodu ;D
Vlodarsky - Pon 21 Cze, 2010

Jaco napisał/a:
Chcesz przenieść chłodnice do bagażnika ?


zacytuj gdzie napisałem, że chcę...

Interesuje mnie to bo widziałem takie rozwiązanie w rallycrosie i ciekawy jestem jak to się robi żeby było dobrze.

Jaco napisał/a:
Może się nie znam i zadaje głupie pytanie, ale po co ?


Ja też się nie znam :) ale przy przeniesieniu chłodnicy i wentylatora na tył oraz przeniesienie aku do tyłu może pomóc w rozmieszczeniu masy w pojeździe (tak wiem... zwiększa sie znacznie pojemność układu)

Ale z przodu zabieramy ciężar z przed osi co daje możliwość zastosowania np prostego układu dolotowego jak gaźniki czy cztery przeustnice z trąbkami na które bezpośrednio leci zimne powietrze.

Same zalety prawie poza zwiększoną ilością rurek, dodatkową pompą i zwiększnoną masą.

k-mart - Pon 21 Cze, 2010

lepiej na dach wpakowac chlodnice, dobry efekt bedzie przez ped powietrza.
Jaco - Pon 21 Cze, 2010

Vlodarsky napisał/a:


zacytuj gdzie napisałem, że chcę...


Interesuje mnie to bo widziałem takie rozwiązanie w rallycrosie i ciekawy jestem jak to się robi żeby było dobrze.



właśnie temu pytam :) napisałeś o KJS, BK więc jakoś mi się to pytanie samo nasunęło.. :>

W rallycrosie do + jakie wymieniłeś dodałbym jeszcze kwestie bezpieczeństwa chłodnicy znajdującej się gdzieś w bagażniku, Rallycros to raczej sport kontaktowy, a chłodnica to dość "czuły" element :)

Vlodarsky - Pon 21 Cze, 2010

no wiem wiem ale co z resztą pytań :) ktoś wie ?


mikan - Pon 21 Cze, 2010

co do bk to bym się nie martwił ważne żeby przewody wodne szły w tunelu zabudowanym, miałem kiedyś malucha z zilnikiem 900cm i tam był zabieg odwrotny i nie było żadnego problemu na bk, a jeździł wszystkie kajtki w okolicy.
Co do zdjęcia które wkleiłeś to myślę że w takiej fieście poprostu nie ma miejsca na chłodzenie z przodu :)

martin.h - Pon 21 Cze, 2010

Jak wiemy RC to sport kontaktowy, więc chłodnica z tyłu to plus.

A teraz do sedna, na Twoim miejscu Marek dałbym sobie z tym spokój. Montując chłodnicę w bagażniku, musisz zamontować większą ilość przewodów, więc ryzyko wystąpienia awarii wzrasta. Po drugie zwiększy się pojemność układu, więc co z tego, że przeniesiesz kilka kg na tył skoro całkowita masa się zwiększy o kilka kg. Po trzecie nie wiadomo jak będzie to wpływać na chłodzenie, dodatkowe wiatraki mogą tutaj nie pomóc, pamiętaj, że bieg w RC to zaledwie kilka km.

kaziu1985pn - Pon 21 Cze, 2010

gdyby tak dać trochę węższe przewody ( zwiększyć szybkość przepływu wody ) do tego jeszcze elektryczną pompę załączająca się przy 90st to silnik pracowałby w podobnych warunkach cieplnych :)
Anonymous - Pon 21 Cze, 2010

sa kjs-y w pl (np.rajd magnolii w szczecinie) gdzie taki numer napewno nie przejdzie,pod zadna homologacje tez sie tego pewnie nie podepnie
Taki zabieg stosuje sie tez w rajdach terenowych ze względu na ryzyko uszkodzenia chłodnicy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group