To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Clio Sport 2002, problemy z silnikiem

Marek23 - Nie 05 Wrz, 2010
Temat postu: Clio Sport 2002, problemy z silnikiem
Silnik zaczal sie grzac na 3 lidze w Będzinie. Dojechalem do konca,ale pare razy naprawde bylo goraco. Diagnoza,ze niby uszczelka puscila. Potem okazalo sie,ze glowica peknieta. Glowica poszla do firmy co takie rzeczy ogarnia i ja niby naprawila.

Silnik poskladany i po parudziesieciu kilometrach okazalo sie,ze plyn chlodniczy znika ze zbiorniczka. Widac,ze ucieka gdzies na uszczelce,glowicy...

W takim razie co jest? Uszczelka nowa polozona,glowica pospawana,niby szczelna.
Czy blok pokrzywil sie,podczas przegrzania podczas rajdu? I dlaczego wogole zaczelo sie auto wtedy grzac? Uszczelka?

Czy warto to naprawiac? Glowica byla pokrzywiona, trzeba bylo splanowac 0,2 mm. Jesli blok krzywy,to mozna go frezowac,ale czy to znow nie podniesie stopnia sprezania?

Rozwazam kupno silnika, by miec swiezy blok i glowice... Jak komus chce sie te moje wypociny czytac, to niech napisze co sadzi. Musze szybko podjac jakies decyzje.

martin.h - Nie 05 Wrz, 2010

Blok jest alu czy żeliwo? Bo jak żeliwo to mało prawdopodobne aby się pokrzywił. Głowica była dokręcana zgodnie z zaleceniem producenta?
Marek23 - Nie 05 Wrz, 2010

martin.h napisał/a:
Blok jest alu czy żeliwo?

Zeliwo. Chyba kupie silnik na Wisle, potem go sprzedam. A ten zrobi mi Pawel Lubas z Rallye Technology. On twierdzi,ze taki silnik jest najlepszy do zrobienia, w sensie po przejsciach

kaziu1985pn - Nie 05 Wrz, 2010

Marek23, na moje to jak się grzał i to ostro to już nie ma co się bawić z tym silnikiem tylko kupić inny, bo jeśli się zbierze z głowicy i bloku za dużo mięsa to mogą się zawory z tłokiem mijać na styk.
martin.h - Nie 05 Wrz, 2010

kaziu1985pn napisał/a:
Marek23, na moje to jak się grzał i to ostro to już nie ma co się bawić z tym silnikiem tylko kupić inny, bo jeśli się zbierze z głowicy i bloku za dużo mięsa to mogą się zawory z tłokiem mijać na styk.

Od tego są odpowiednie uszczelki odprężające/doprężające :]

Marek23 - Nie 05 Wrz, 2010

kaziu1985pn napisał/a:
Marek23, na moje to jak się grzał i to ostro to już nie ma co się bawić z tym silnikiem tylko kupić inny, bo jeśli się zbierze z głowicy i bloku za dużo mięsa to mogą się zawory z tłokiem mijać na styk.

No wlasnie, tez taka jest teoria. Lubas twierdzi znow,ze taki silnik bedzie mozna najlepiej przygotowac. W sumie robi w cholere silników do evo głownie, a clio tez juz mial jedno rozlone na stole. Ogolnie problemem jest wybrac mechanika,ktoremu mozna zaufac...

martin.h - Nie 05 Wrz, 2010

Jeśli może Ci to zrobić ktoś kto przygotowuje silniki do sportu to nie zastanawiałbym się.
Jaco - Nie 05 Wrz, 2010

nad tym kto będzie składał silnik zastanowiłbym się po Wiśle... ( też mogę kogoś polecić)

Masz już Marku coś na oku jeśli chodzi o inny silnik na Wisłę ?


na alledrogo dużo tego nie ma

http://moto.allegro.pl/li...0&change_view=1

Marek23 - Nie 05 Wrz, 2010

Silnika na razie nie ma... Kurde bedzie problem z ta moja wisla. Zniechecam sie do rajdow i francuskich aut :wall:
Anonymous - Nie 05 Wrz, 2010

Imho 3 rzeczy sa możliwe
-krzywy blok
-źle pospawana/pęknięta w innym miejscu głowica - w co wątpię jeśli robił to ktoś kto ogarnia musiał sprawdzać szczelność.
-pęknięty blok

Jeśli nie uda się ogarnąć frezowania bloku na szybko to olej niestety wisłę i szykuj się na dolnośląski ;)

Marek23 - Nie 05 Wrz, 2010

AndreXSi napisał/a:
Jeśli nie uda się ogarnąć frezowania bloku na szybko to olej niestety wisłę i szykuj się na dolnośląski ;)

Nie wiem czy ogarne budzet. Wlasnie oddalem staremu mechanikowi fure, wyciaga zaraz silnik,itd. Przed Wisla juz nic nie wymysle.

Bad-i - Nie 05 Wrz, 2010

a nie mozesz zalozyc jakiejs serii ?? (sprawnej oczywiscie)
PiTT - Nie 05 Wrz, 2010

Bad-i napisał/a:
a nie mozesz zalozyc jakiejs serii ?? (sprawnej oczywiscie)

albo pojechać paskiem ;D

Marek23 - Nie 05 Wrz, 2010

:rotfl:

Wasq ma silnik,moze po niego pojade.

dzik - Nie 05 Wrz, 2010

wsadz tam dci ;D

sprawdz na 100% czy to uszczelka, sa do tego metody, np pomiar co2.
http://www.toolmar.pl/jonnesway/work/802.pdf

tez myslalem ze u mnie uszczelka poszla, jak sie okazalo poszla uszczelka ale... przy termostacie, 15PLN w aso.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group