To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Szpera czy krotkie przełożenie?

Marek23 - Czw 09 Gru, 2010
Temat postu: Szpera czy krotkie przełożenie?
Ja w tytule. Do clio z myslą o RPP co bardziej się opłaci? Biegi w clio są długie,więc chyba wychodzi,że bardziej krótkie przełożenie. Ale znów znajomy rajdowiec z dużymi sukcesami radzi mi by pójść w szperę. Auto z myślą tylko o rajdach asfaltowych...

Obie opcje na raz raczej nie, ograniczenia finansowe,jak zwykle :/

GeKo - Czw 09 Gru, 2010

Clio samo w sobie w miarę przyzwoicie rozdziela napęd, biorąc pod uwagę że co raz częściej na rajdach są zakazy cięcia szedłbym w krótkie.
qbus - Czw 09 Gru, 2010

Moje zdanie i opinie już poznałeś. Krótkie.
Yarko - Czw 09 Gru, 2010

krótkie FD
Jacek - Czw 09 Gru, 2010

ja bym skrócił, długiego to już masz :> :]
Przem_106 - Czw 09 Gru, 2010

Nie jezdziłem ze szperą nawet jako pasazer więc nie znam zalet praktycznych tego urządzenia.
W tym momencie nie wyobrazam sobie w czym taka szpera mogłaby mi pomoc na asfalcie jesli chodzi o prowadzenie mojego auta. Chociaz 106, to nie Clio. Poza tym szpera ciągnie za sobą kolejne wydatki (połosie, niszczenie opon)
Za to wiem napewno, ze 13x64 pomogło by wiele.
Znam natomiast opinie niektorych, ze szpera była najlepszą inwestycją w auto jakią zrobili.

Moja rada, a zarazem morzenie - przejechac się autem ze szperą.

Bad-i - Czw 09 Gru, 2010

Przem_106 napisał/a:

Znam natomiast opinie niektorych, ze szpera była najlepszą inwestycją w auto jakią zrobili.

Moja rada, a zarazem morzenie - przejechac się autem ze szperą.


1. to samo slyszalem od roznych kierowcow (chociaz przyznaje to samo to napisales, jakos nie widzialem wielkich problemow z trakcja a silnik mam mocniejszy od Twojego)

2. juz niebawem Cie zaprosze ;)

Marek23 - poczekaj chwile, odloz troche kasy i kup 2 w jednym i tyle. Czyli i szpere i przelozenie i tyle. Bedziesz wiecznie zadowolony

MTW - Czw 09 Gru, 2010

ja znów od swoich kolegów rajdowców słyszałem, że teraz 106 bez szpery sobie nie wyobrażają a jeżdżą najwięcej asfaltów
Bad-i - Czw 09 Gru, 2010

MTW napisał/a:
ja znów od swoich kolegów rajdowców słyszałem, że teraz 106 bez szpery sobie nie wyobrażają a jeżdżą najwięcej asfaltów


No dokladnie to samo napisalem, pytanie tylko do czego ta szpera na asfalcie sluzy

MTW - Czw 09 Gru, 2010

oni zawsze ja chwalili na cięciach i na nawrotach
Yarko - Czw 09 Gru, 2010

przy okazjonalnych trackdayach i do codziennej jazdy szpera to imho zbędny wydatek biorąc pod uwagę to, że koszt zakupu i montażu to 1/2 wartości auta, motorsport to jednak trochę inna bajka, na pewno przy odpowiednim ustawieniu zawieszenia, szpera będzie dużą korzyścią, ale jeśli już wchodziłbym tak grubo w temat to ogarniałbym przez GeKo kłówkę z Czech
Bad-i - Czw 09 Gru, 2010

MTW napisał/a:
oni zawsze ja chwalili na cięciach i na nawrotach


jak do tej pory najbardziej hardcorowe serpentyny i nawroty byly dla nas na Dolnoslaskim, i tam moze rzeczywiscie szpera zrobila by robote. Na bank uwazam ze szpera duzo tez daje na mokrym (tak jak w tym roku Wisła)



Yarko napisał/a:
przy okazjonalnych trackdayach i do codziennej jazdy szpera to imho zbędny wydatek biorąc pod uwagę to, że koszt zakupu i montażu to 1/2 wartości auta, motorsport to jednak trochę inna bajka, na pewno przy odpowiednim ustawieniu zawieszenia, szpera będzie dużą korzyścią, ale jeśli już wchodziłbym tak grubo w temat to ogarniałbym przez GeKo kłówkę z Czech


hmm troche przesadziłes, szpera z glownym to moze 1/5 ceny rajdowki ;) (bo nie mowie tutaj o serii). Mysle ze kłowka to juz inna bajka, nie wiem jak wyglada vs homologacja ale na pewno cena jest z 2x wieksza od glownego + szpera plytkowa do puga 106.

Jacek - Czw 09 Gru, 2010

w przypadku rajdówki Marasa wszedł bym w krótką skrzynię i dobry slick 205 minimum i tyle jeśli mówimy o wyborze co lepiej zastosować ze względu na brak funduszy.
Bad-i - Czw 09 Gru, 2010

Jacek napisał/a:
w przypadku rajdówki Marasa wszedł bym w krótką skrzynię i dobry slick 205 minimum i tyle jeśli mówimy o wyborze co lepiej zastosować ze względu na brak funduszy.


Jezeli glownym powodem jest brak funduszy to mam lepsze rozwiazanie. Na nastepnym rajdem za koszt krotkiego przelozenia Maras stawia dziwexy a nastepnego dnia atakujemy kolejny PKS :]


























































p.s. sorry Marus ale musialem ;)

grzech - Czw 09 Gru, 2010

na asfalt wybralbym krotkie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group