Techniczne - Nie kręci rozrusznik na ciepłym silniku
GeKo - Czw 16 Gru, 2010 Temat postu: Nie kręci rozrusznik na ciepłym silnikuJak w temacie. Zimny silnik auto pali od strzała. Na zagrzanym gdy zgasze przekręcam zapłon i nastęuje głucha cisza. Kiedyś mu pomagało przesunięcie fury na biegu teraz ni cholery, ale to może ze względu na to że wszędzie śnieg.
Dopiero jak wystygnie znów odpala. Dziś mnie tak uwieził pod sklepem na 1h. Dobrze że mróz, bo bym pewnie spędził tam jeszcze dłużej.M - Czw 16 Gru, 2010 To chyba sprawa jest prosta bo obwód rozrusznika jest jak budowa młotka.
Rozrusznik wyjąć i do naprawy
Ja mam w bmw rozrusznik Magneti Marelli i jak było -25 plastikowy tryb w środku potrafi się tak skurczyć że kręci w powietrzu GeKo - Czw 16 Gru, 2010 Podobno po regeneracji też sie takie rzeczy dzieją, taką odpowiedź raz dostałem. Tylko mój na zimnym kręci, a na ciepłym jest cisza, tak jakby ktoś prąd zabrał.M - Czw 16 Gru, 2010 Hmm ale gasną Ci lampki czy jest CYK i po prostu nic się nie dzieje?GeKo - Czw 16 Gru, 2010 gasną w sensie, przygasa radio i pozostale rzeczy które się wyłączają podczas odpalania auta i martwa cisza żadnego cyk nie słychać.misiek86electro - Czw 16 Gru, 2010 Sprawdz akumlator i ładowanie. Miałem podobna sytuacje w służbowym. Padł alternator.
U Ciebie może to tylko słaby aku. Jak postał całą noc to rano odpalił wnioskuje że sie regenerował. Przejechałem pare km do firmy i po zgaszeniu i od razu próbie zakręcenia już byłą cisza. Po czym postał troche zregenerował sie i znowu zapalił. Pojeździłę mtroche rozładował sie i znowu musiał "odpoczywać". Regeneracja alternatora pomogłą.
Edit: Szybko i sprawnie sam sprawdzasz ładowanie. Przykładasz miernik do klem. Ktoś Ci odpala samochód. I napiecie powinno wzrastać jeżeli nie to alternator jest walnięty. przy dodawaniu gazu tez napięcie powinno wzrastac na aku
Jeżeli nie składnie to napisałem sorry ale jestem wyyebany patzre na jedno oko GeKo - Czw 16 Gru, 2010 misiek86electro, akumulator w miarę świeży. wymieniony w lutym 2009. Nie bardzo ogarniam tylko sprawę jak sie alternator ma regenerować odpoczywając? On jest odpowiedzialy za ładowanie aku. jak alternaotr pada to aku szybko się kończy.Anonymous - Czw 16 Gru, 2010 sprawdź czy masa nigdzie nie straciła styku , bądź może gdzieś przerwany obwód jest . w Colcie miałęm tak ze jak mu czapka stała tak rozrusznik kręcił czesem było tak ze od strzał a czasem tek jak u ciebie przygasały kontroli i nie chciał kręcić , czasem wystarczyło przytrzymać kluczyk aż rozrusznik załapie , czasem było trzeb cofać kluczyk i odpalac aż do skutkumisiek86electro - Czw 16 Gru, 2010 aku sie regeneruje. Jeśli jest świeży to tym łatwiej ma "zebrać siły" by odpalic. sprawdz alternator nie zaszkodzi a może pomoże.misiek86electro - Czw 16 Gru, 2010 Podłacze się do Czesia sprawdz czy + nie zwiera na mase, ten idacy do rozrusznika.
Ale według mnie 95% alternatorGeKo - Pią 17 Gru, 2010 Aaaa o to wam chodziło z gaśnięciem kontrolek. że gasną z braku prądu. Nie takiego efektu nie ma. Gasną tylko te które są wyłączane podczas odpalania fury, jak np radio, światła, to co z automatu jest odpinane przez kompa gdy odpalamy auto.
Czesio napisał/a:
czasem było trzeb cofać kluczyk i odpalac aż do skutku
U mnie to nie pomagało, dopiero ostygnięcie motoru dawało pozytywny skutek.dzik - Pią 17 Gru, 2010 Ziom, znana przypadlosc w tym modelu, ja ja u siebie naprawilem skutecznie ale kosztowalo to mnie wiele pierd**lenia sie.
Wiec, oddawanie do regeneracji nie da NIC, na 99% jest uwalone uzwojenie elektromagnesu ktore nie jest rozbieralne, regeneracja to zawsze na slepo wymieniane tryby, szczotki itd, a blad jest w cewce ktorej nikt nie wymienia. Kup inny uzywany rozrucznik, ale nie od clio tylko od samochodu gdzie ten problem nie istnieje, czyli epsace, scenic, laguna cokolwiek. Sprawdz producenta i ilosc zebow bo moga sie roznic. I masz po sprawie.
U mnie przyczyna byl brak oslony terminczej na rozruszniku, chroni ona rozrusznik od kolektora. Podczas wymiany sprzegla debil zapomnial mi zalozyc, ja o jej istnieniu nie wiedzialem.
Sprawdzalem u siebie wszystko, masy, napiecia, mialem podpiete wszystkie kable z rzorucznika do kabiy by kontrolowac co sie dzieje podczas tej awarii, a mialem dokladnie to samo, tylko na cieplo.GeKo - Pią 17 Gru, 2010 Coś pamiętam ze wspominałeś o tym, ale nie wiedziałem że też na ciepło to miałeś. Ja osłonę mam, a przynajmniej jak ostatnio tam zaglądałem to była. Dzięki leci pomógł. Mam nadzieje że wymiana rozwiąże problem. Kwestia wymiany, ściągałeś kolektor czy półośkę wyciągałeś? jeśli tak to którą?Bad-i - Pią 17 Gru, 2010 Ja u siebie uzwojenie zrobilem za 50 pln - no ale to inny rozrusznik dzik - Pią 17 Gru, 2010 Bad-i, tylko czy uzwojenie elektromagnesu? Ja za uzywany z gwarancja dalem 100PLN, nie ma sensu bawic sie z naprawa, kupic drugi i od razu wymienic bez uziemiania samochodu.
Z wyciaganiem to ciekawa sprawa, wylazi bez wyciagania poloski, ale gosc ktory to robil ostatnio wyciagal, prawa jak pamietam. W serwisowce jest wyciaganie opisane, ale nie pamietam co o polosce pisza. W 182 ze wzgledu na kolektor moze byc inaczej.