To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Rozpórka aka drut miedzy kielichami

Janusz - Czw 17 Lut, 2011
Temat postu: Rozpórka aka drut miedzy kielichami
jest tu jakiś ekspert od tego żelastwa?? Bo jak rozumiem zasada jej działania jest prosta, ma za zadanie usztywnić zawias i budę, wiec wielkiej filozofii tutaj nie ma, ale mnie interesuje mnie jak wykonać rozpórkę ?? czy można wziąć wymiary ze stojącego samochodu i najzwyczajniej w świecie zrobić do tego kawał drutu który będzie to cały czas tak trzymał?? czy może zrobić te wymiary na podniesionym samochodzie?? a może lepiej zrobić ja minimalnie mniejsza/większa, tak żeby ściągała albo rozpychała??

czy może lepiej robić ze śrubą rzymska ?? jeśli tak to dlaczego i jak należy skręcić taka śrubę?? z jakich materiałów o jakich grubościach ja wykonać i dlaczego ma być pomalowana na czerwono ?? :D

p.s w Sumie to miło by było gdyby ktoś miał do pożyczenia na kilka dni rozpórkę do Clio, ale generalnie mi chodzi o cała wiedze know how, bo chcielibyśmy zrobić to tez do innych samochodów (oczywiście nie zarobkowo, ale dla oszczędności na własnych sprzętach, mamy kolegę który ma możliwości i kupę czasu a do tego chęci, wiec czemu by nie spróbować)

was79 - Czw 17 Lut, 2011

pytałem kiedyś o śrubę na tym forum ;D
i domyślasz się ile padło odpowiedzi na temat. Kupiłem w końcu bez śruby.

Cassis - Czw 17 Lut, 2011

Janusz, jakbyś coś działał w temacie to z chęcią bym się pisał na taką rozpórkę do C1 16V
Barejka - Czw 17 Lut, 2011

srube rzymska ciezko znalezc o_O
ale znalalem ;D
http://allegro.pl/sruba-r...1422039346.html
do tego gwintujesz dwie ruy, spawasz, szprajem pozniej i gicior, sam sobie taka chyba ulepie z czasem, koszt prawdopodobnie szpraj, sruba rzymska i kilka elektrod, plus wlepa sparco, troche browaru coby spawy byly ladniejsze i za 50zl masz rozpore sparco :rotfl:

Bonczek - Czw 17 Lut, 2011

Usztywnienie/rozparcie punktów mocowania zawieszenia ma na celu zniwelowanie negatywnych efektów przesuwania się tych punktów między sobą, co skutkuje zmienną geometrią. Wymiary rozpórki powinno się zdejmować z nadwozia nie obciążonego żadnymi siłami.
kamil - Czw 17 Lut, 2011

spoko, ja do tej pory nie wiem jak zakładać rozpórkę - czy na podniesionych czy na stojących ? ;) a jak tak to dlaczego tak , a nie inaczej.
Anonymous - Czw 17 Lut, 2011

Ja robiłem rozpórkę do colta , nie skończyłem ale dobrze zdaje mi sie wykminiłem .

1. Zaczynasz od wycięcia z kartonu szablonu tych blach które maja leżeć na kielichach , następnie wycinasz już z blachy wiercisz otwory itd.

2. Musisz wiedzieć jak chcesz przymocować rurę do tych mocowań ja planowałem to zrobic po przez cos w tym stylu Y który otacza otwor amortyzatora czyli jedna rura głowana i pospawana do niej rura pomocnicza
3. wymiary zdejmowałbym na aucie z podniesiony kołami , czyli wszystko ustawiamy tak jak ma być łapiemy spawami blaszki które sa na kielichach z rurą , a pootem dajemy albo sami porzadnie to spawamy , malujemy ita da zrobione

Anonymous - Czw 17 Lut, 2011

a czy ktos sprawdzał o ile rozni sie wymiar na podniesionym i stojącym na ziemi aucie??bo nie sądze zeby to były roznice większe niz ze 2-3mm,a tyle to raczej nie gra roli
Bonczek - Czw 17 Lut, 2011

rabarbar napisał/a:
a czy ktos sprawdzał o ile rozni sie wymiar na podniesionym i stojącym na ziemi aucie??bo nie sądze zeby to były roznice większe niz ze 2-3mm,a tyle to raczej nie gra roli


Na takim modelu Swifta jak poniżej było 6mm - auto w pełni seryjne. Dlatego robiąc samemu, warto zastosować śrubę rzymską. Było widać różnice na szczelinach maska/błotnik.


Janusz - Czw 17 Lut, 2011

apeluje o staranie się odpowiedzieć na pytania zadane w pierwszym poście.
Anonymous - Czw 17 Lut, 2011

Zaskoczyłes mnie tymi 6mm,w takim razie ile jest przy ostrej jezdzie na wyrypie o_O
aha tak sobie wydedukowałem ze ustawiac to nalezy na opuszczonym aucie bo na takim ustawia sie geometrie,ale chciałbym zaznaczyc ze jestem ekspertem od wypier.dalania mebli przez okno i przepychania sraczy wiec w sprawach motoryzayjnych nie jestem nieomylny...

Barejka - Czw 17 Lut, 2011

1.czy może lepiej robić ze śrubą rzymska ??
2.jeśli tak to dlaczego i jak należy skręcić taka śrubę??
3.z jakich materiałów
4.o jakich grubościach ja wykonać
5.dlaczego ma być pomalowana na czerwono ??

1. mozesz wtedy dokladnie sobie ustawic rozpor :rotfl: rozporki
2. przod w gore, rozkrecasz, az do poczucia oporu, kontra, auto w dol i robisz proby :faja:
3. z plachi i rury
4. zeby sie w rekach nie gielo
5. zeby wzbudzac respekt :]

Bonczek - Czw 17 Lut, 2011

jest tu jakiś ekspert od tego żelastwa??
mnie interesuje mnie jak wykonać rozpórkę ??
czy można wziąć wymiary ze stojącego samochodu i najzwyczajniej w świecie zrobić do tego kawał drutu który będzie to cały czas tak trzymał??
czy może zrobić te wymiary na podniesionym samochodzie??

a może lepiej zrobić ja minimalnie mniejsza/większa, tak żeby ściągała albo rozpychała??
czy może lepiej robić ze śrubą rzymska ??
jeśli tak to dlaczego i jak należy skręcić taka śrubę??
z jakich materiałów o jakich grubościach ja wykonać i dlaczego ma być pomalowana na czerwono ??

Na pogrubione już padły odpowiedzi, kursywę musisz przemyśleć bo odpowiedzi padły ale pośrednie, a te pisane standardowym stylem bez odpowiedzi.

Ja u siebie miałem rozpórki, które się nie pogięły - mocowania były z 3mm blachy.

Anonymous - Czw 17 Lut, 2011

spytałem kolege-spawacza zza ściany,powiedział ze bez heba (dwuteownika) to sie nie obejdzie... ;D
Anonymous - Czw 17 Lut, 2011

na rf.pl jest sporo tematów nawet przez google znajduje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group