To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Temp powietrza a osiagi...

saxorulez - Pon 10 Lip, 2006
Temat postu: Temp powietrza a osiagi...
Panowie,

czy wiadomo np. jak duży wpływ na osiągi ma temperatura powietrza..

mam wrażenie zę mi samochód nie jeżdzi.. szukam przyczyny..

Napewno Michał pamięta że w pażdzierniku (jak mielismy pamiętnego dzwona aka - dochodzimy integre) to saxo latało jak sciekłe..

dzisiaj jeżdzi jak nie dorobiona kupa...


szukam solution..

???????????????

dzik - Pon 10 Lip, 2006

kochany, pojedz na hamownie, popros o wylaczenie korekty i zobacz jaka masz moc, dupohamownia to kiepski pomiar.
ja swoj rekord 14.3 robilem przy takich temperaturach ze na masce mozna bylo sobie jaja ugotowac a latal jak wsciekly, jak postal i pod maska bylo ponad 80 stopni (mierzone) to go troche mulilo, wystarczylo przedmuchac i latal dobrze.
wiec nie wierze zeby z powodu 30stopni go zmulilo mocno

saxorulez - Pon 10 Lip, 2006

czy grabowski już działa..???
dzik - Pon 10 Lip, 2006

nie wiem niestety
Anonymous - Pon 10 Lip, 2006

Dziku, mysle ze teraz to troche jestes hop do przodu. Bo cos czuje ze jakbysmy te kilka dni temu pojechali na seat racing razem to marnie widze to 14.3... A Lukasza wynik jestem pewien ze bedzie lepszy jak sie ochlodzi. Zgadzam sie natomiast w sprawie hamowania. To akurat nie zaszkodzi.
Dariano - Pon 10 Lip, 2006

ja odczuwam to samo co łukasz jak jeszcze klime włacze to jest niezla masakra wcale nie jedzie i dlatego malarem sie lata teraz po miescie :) Lans-0 hamulce-dno przyspieszenie-dno i wodorosty :D
dzik - Pon 10 Lip, 2006

JIMEK napisał/a:
Dziku, mysle ze teraz to troche jestes hop do przodu. Bo cos czuje ze jakbysmy te kilka dni temu pojechali na seat racing razem to marnie widze to 14.3... A Lukasza wynik jestem pewien ze bedzie lepszy jak sie ochlodzi. Zgadzam sie natomiast w sprawie hamowania. To akurat nie zaszkodzi.


Nie bedzie 14.3 bo clio juz tak nie jezdzi :(

Mozemy zrobic testy, zmierzyc gtechem w ciagu dnia przy upale i w nocy.

Bad-i - Pon 10 Lip, 2006

jezeli mozna to ja tez sie pisze na takie testy bo w moich odczuciach samochod o wiele lepiej gania jak jest chlodne powietrze - ale wiadomo dupohamownia ;)
106 - Pon 10 Lip, 2006

hamujac auto zaraz po dojechaniu na hamownie mialem
moc o 6KM mniejsza niz jak auto postalo 1h i troche
wystyglo... dluzej nie czekalem

Anonymous - Pon 10 Lip, 2006

Ja z własnego doswiadczebia moge powiedzieć że mój saxo przy takich ~( 32 st)temp. nie jest tak zwawy jak gdyby było chłodno. Reakcja na gaz tez jes zamulona.
Ale ( jeszcze jak miałem Puga 106) to jak spadł tylko desz autko robiło się zywsze. Przecież nie od dziś wiadomo że niska temp sprzyja silnikowi. Najbardziej odczuwalne jest to w silnikach turbo.
Teraz jak jest taki upał , włącze jeszcze klime to mam wrażenie że jadę Tico :570:
Jak dla mnie reakcja silnika jest chyba naturalna. Po to są właśnie chłodnice powietrza doładuwojącego żeby wpadało zimniutkie a nie gorące.

Anonymous - Pon 10 Lip, 2006

Im temperatura powietrza jest mniejsza tym mniejsze sa czasteczki, a wiec przy nizszej temperatuze na jednostke obietosci wchodzi wiecej czasteczek tlenu potrzebnego do spalania niz przy wysokiej. Ten sam efekt jest tez do odczycia w gorach. Jak smigalismy autem w grecji turcji chorwacji itd w wysokich gorach 3000mnpm itd to auto bylo niezle zamulone gdyz powietrze tam jest zadsze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group