Tomcat - Nie 01 Maj, 2011 Temat postu: Mocowanie fotela zgodnie z zał. JDrodzy koledzy !
Miało być pięknie, łatwo i książkowo, ale nie jest. Kupiłem Bimarco Future, załącznikowe bazy pod fotele Sparco, ale przynajmniej przy fotelu kierowcy nie dam rady ich użyć. Powody są dwa:
1. Mocowanie fotela na tunelu środkowym, to bliższe skrzyni biegów prawdopodobnie zostało wyrwane kiedyś, zanim jeszcze go kupiłem i zaspawane tak, że teraz nie ma możliwości ruszania tą płytką z gwintem która tam jest, a co za tym idzie zgrania ze sobą bazy, mocowań bocznych fotela i tychże gwintów.
2. Przymierzając się nawet bez porządnego mocowania i tak jestem już pewny, że będzie dla mnie za wysoko, niezależnie jakie ustawienie bym próbował.
Jest jeszcze chyba punkt 3., który brzmi "mocowania boczne Jacky są huyowe", ale to już niewiele zmienia.
Czy możecie mi podpowiedzieć jak zamocować ten fotel tak, żeby na BK w 3 lidze nie było problemów i jednocześnie żebym mógł go dosyć nisko opuścić ? Mam 190 cm wzrostu, więc jak na Saxo z klatką to nie mało...
Wszelkie podpowiedzi, zdjęcia jak to może być zrobione są mile widziane.
UWAGA !!! ROZDAJE POMÓKI !!TomsoN - Nie 01 Maj, 2011 nie ma pomóków, nie będzie odpowiedzi!106 - Nie 01 Maj, 2011 Temat postu: Re: Mocowanie fotela zgodnie z zał. J
Tomcat napisał/a:
Czy możecie mi podpowiedzieć jak zamocować ten fotel tak, żeby na BK w 3 lidze nie było problemów i jednocześnie żebym mógł go dosyć nisko opuścić ? Mam 190 cm wzrostu, więc jak na Saxo z klatką to nie mało...
zrob tak jak ma Bad-I...skoro miesci sie w 106 z rozbudowana klatka to widac da sie.was79 - Nie 01 Maj, 2011 moje bimarco futura u poprzedniego użytkownika - niżej się nie da:
Jacek - Pon 02 Maj, 2011 Tomcat, zrób tak jak wymaga tego załącznik... nie pytaj się tu bo dostaniesz szereg gównianych rad z których i tak nic nie wynika.
trzeba było o tym myśleć jak auto było u klatkarza Jaco - Pon 02 Maj, 2011 J, art 253 strona 22/23
2) Mocowanie wsporników foteli bezpośrednio do nadwozia/podwozia
bla bla bla...Tomcat - Pon 02 Maj, 2011
Jacek napisał/a:
Tomcat, zrób tak jak wymaga tego załącznik... nie pytaj się tu bo dostaniesz szereg gównianych rad z których i tak nic nie wynika.
trzeba było o tym myśleć jak auto było u klatkarza
Myślałem, ale chyba Piotrkowi strasznie nie chciało się robić tych mocowań własnoręcznie, bo bardzo przekonywał mnie do zakupu tych baz Sparco. Udało mu się, ale niestety efekt jest taki, że jest przynajmniej o 5 cm za wysoko dla mnie w najniższym możliwym obecnie położeniu...
Dzisiaj rozmawiałem z mechanikami w Race Rencie i podpowiedzieli mi jeszcze, że mogę zamontować fotel z mocowaniami bocznymi bezpośrednio do podłogi, muszę tylko od spodu i od góry podłogi dać podkładki 40cm2 z alu lub stali. Muszę sobie to przymierzyć...CHRZANEK - Śro 04 Maj, 2011
Tomcat napisał/a:
Myślałem, ale chyba Piotrkowi strasznie nie chciało się robić tych mocowań własnoręcznie, bo bardzo przekonywał mnie do zakupu tych baz Sparco. Udało mu się, ale niestety efekt jest taki, że jest przynajmniej o 5 cm za wysoko dla mnie w najniższym możliwym obecnie położeniu...
Bo to przesrana robota jest (niestety)
Tomcat napisał/a:
Dzisiaj rozmawiałem z mechanikami w Race Rencie i podpowiedzieli mi jeszcze, że mogę zamontować fotel z mocowaniami bocznymi bezpośrednio do podłogi, muszę tylko od spodu i od góry podłogi dać podkładki 40cm2 z alu lub stali. Muszę sobie to przymierzyć...
Mozna tylko może się okazać ze fotel przy takim rozwiązaniu będzie nieco przesuniety na zewnątrz, a wówczas moze dojść do kolizji z zastrzałami bocznymi.
Optymalnie było by zrobić mocowania zgodne z najnowszymi zaleceniami FIA (załącznik J 2010 lub 2011).
A tak to niestety jest rzeźba w g... poniewaz płaszczyzne montazowa masz na wysokości mocowań fotela od strony tunelu środkowego...Tomcat - Śro 04 Maj, 2011 a czy opcja kątownika do progu + mocowania boczne wchodzi w grę ? W sensie, że na tunel byłyby bezpośrednio boczne przykręcone.faldzip - Śro 04 Maj, 2011 ja mialem przez podloge przymocowane szyny regulowane i do tego fotel i nie bylo za wysoko, ale byly inne problemy:
1. na maksa do przodu to bylo dobrze na moje 190cm, wiec ta regulacja na szynach, to chyba jakby Gortat chcial sie karnąc
2. fotel nie byl na przeciw kierownicy, tylko troche na zewnatrz auta, z kierownica to ujdzie, ale pedal gazu byl tak troche za bardzo z prawej.
Teraz dalem ta baze sparco i mocowania jakies boczne, ale najnizsza mozliwa kobinacja jest taka na styk, na dziurach mozna kaskiem w rame od szybra zaiwanic (nie mam na ukos klatki pod dachem, ale mam szyber )
Widzialem, ze ludzie robia tak, jak was79 wkleil, czyli przyspawac takie dwa stalowe profile tuz przy podlodze i do tego mocowania boczne. Choc stedy tez bedzie pewnie troche z boku...was79 - Śro 04 Maj, 2011
faldzip napisał/a:
Teraz dalem ta baze sparco i mocowania jakies boczne
ale rozumiem, że już bez szyn regulowanych?faldzip - Śro 04 Maj, 2011
was79 napisał/a:
faldzip napisał/a:
Teraz dalem ta baze sparco i mocowania jakies boczne
ale rozumiem, że już bez szyn regulowanych?
tak, juz sie nie zmiescily, bo bym lbem w dachu siedzialwas79 - Śro 04 Maj, 2011 to jeszcze jedno pytanie
bazy sparco mają rozstaw 345 mm, fotele te szersze (np bimarco futura) szerokość ok 430 mm. Boczne mocowania siakeś standartowe, czy sam rzeźbiłeś? Chodzi mi o to czy podpasują przy tej różnicy rozstawu?faldzip - Śro 04 Maj, 2011 was79, a to nie wiem, ja mam fotel sparco corsa (i nie wiem jaka ma szerokosc) i na mocowaniu chyba OMP, co z autem kupilem, to bez problemu bylo, ale potem zmienilem na jakies noname, ale takie co mozna bylo bardzie do przody wysunac, to troche za waskie jest i teraz maja taki ksztalt te boczne:
| |
\_ _/