To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Haldex Controler

Loko - Śro 29 Cze, 2011
Temat postu: Haldex Controler
W jednym z tematów wyszła fajna nowinka w postaci Haldex Controlera, jako że chętnie się coś więcej o tym dowiem, to prośba do zorientowanych o wypowiedzi.
Co to jest, jak działa, co można dizęki temu uzyskać i czy s3 będzie przez to szybsze od evo ;D

Janusz - Śro 29 Cze, 2011

oho.... loko rozważa wejście w s3 :D
kosmita - Śro 29 Cze, 2011

diwajs/program (nie wię), który poprawia pracę/załączanie tylnej osi i umożliwia spięcie napędu na 100% przy ruszaniu zanim pojawi się poślizg przednich kół.
Plusy:
Przydatne do startów spod świateł i do jazdy po śniegu/śliskim.
Minusy:
takie same jak w każdym napędzie na 4koła bez centralnego dyfra

Marek23 - Śro 29 Cze, 2011

A nie przegrzewa się Haldex wtedy jak bedzie upalane...
szymlorek - Śro 29 Cze, 2011

Z tego co wiem to nie zrobisz zadnym sposobem permanentnego 4x4 z "małej " płyty podłogowej VAG napędy przy ingerencjach elektronicznych stają się mocno usterkowe za sprawą jakiegoś tam właśnie przegrzewającego się diwajsu o którym wspomniał marek powyżej. Da się coś zrobić w wypadku 1/4 milli etc ale to huj nie sport :D Do skręcania to nie koniecznie się nadaje jako "prawdziwe" 4wd..
mi - Czw 30 Cze, 2011

let's face the truth: z gówna bicza nie ukręcisz, haldex nigdy nie będzie czterołapem trzydyfrowym. Z drugiej strony wszystko lepsze niż fwd, a z dołączanych napędów haldex jawi się jako najlepszy, najszybszy w każdym razie. Tak to widzę przynajmniej, ale nie do końca ogarniam temat.

Jeśli dodać do tego fakt, że często jest łączony z niezłym i rozwojowym silnikiem 1.8T, a gratów do tego jak psów... :>

kosmita - Czw 30 Cze, 2011

mi napisał/a:
Z drugiej strony wszystko lepsze niż fwd

Gdzieś był test Gofra R i Focus RS na śniegu, wygrała ośka. Oczywiście można powiedzieć, że to winna niewyłączalnego ESP w VW :wall: . To wcale nie jest takie oczywiste, że Haldex będzie zawsze lepszy od fwd, tym bardziej zeszperowanego, wszystko zależy od warunków w jakich porównujemy te napędy.

mi - Czw 30 Cze, 2011

gówno tam - fwd jest nieciekawe, nadaje się tylko do małych fur, w których masa jest ważna, a i zużycie paliwa z ilością wnętrza nie są bez znaczenia. Równie dobrze można powiedzieć, że skoro Sąsiadek zlałby mnie jadącego Evo na śniegu/lodzie/asfalcie/szutrze/psiej kupie swoim clio - fwd jest lepsze. To trochę z dupy jest...
kubas - Czw 30 Cze, 2011

RWD jest najlepsze :)
mi - Czw 30 Cze, 2011

w pewnych sytuacjach - owszem. W innych - 4wd.

FWD śmierdzi, ot co.

Vlodarsky - Czw 30 Cze, 2011

qrde chciałbym powiedzieć inaczej niż wy wszyscy, ale zabrakło już napędów :/
Yarko - Czw 30 Cze, 2011

Vlodarsky napisał/a:
qrde chciałbym powiedzieć inaczej niż wy wszyscy, ale zabrakło już napędów :/




:>

kosmita - Czw 30 Cze, 2011

Vlodarsky napisał/a:
zabrakło już napędów

:rotfl:

To jeszcze zdefiniujcie co znaczy najlepsze ? Najefektywniejszy? Najefektowniejszy? Proszę o przykłady, takie jak ten, który podałem, a nie o argumenty z piaskownicy: "bo mój tata ma większego siusiaka", "ten jest szybszy bo ma na liczniku 300".
Nie żebym był wielkim fanem fwd, ale nie ma go też co demonizować.

faldzip - Czw 30 Cze, 2011

kosmita napisał/a:
Vlodarsky napisał/a:
zabrakło już napędów

:rotfl:

To jeszcze zdefiniujcie co znaczy najlepsze ? Najefektywniejszy? Najefektowniejszy? Proszę o przykłady, takie jak ten, który podałem, a nie o argumenty z piaskownicy: "bo mój tata ma większego siusiaka", "ten jest szybszy bo ma na liczniku 300".
Nie żebym był wielkim fanem fwd, ale nie ma go też co demonizować.

prawdziwe 4WD jest najlepsze - bo takie jezdzi w WRC i chooy :)
na luznym (szuter, snieg) daje mozliwosc przelatywania zakretow bokami i jest to efektywne, a nie tylko efektowne, jak w RWD.

Zamykam. Dobranoc.

kubas - Czw 30 Cze, 2011

faldzip napisał/a:
kosmita napisał/a:
Vlodarsky napisał/a:
zabrakło już napędów

:rotfl:

To jeszcze zdefiniujcie co znaczy najlepsze ? Najefektywniejszy? Najefektowniejszy? Proszę o przykłady, takie jak ten, który podałem, a nie o argumenty z piaskownicy: "bo mój tata ma większego siusiaka", "ten jest szybszy bo ma na liczniku 300".
Nie żebym był wielkim fanem fwd, ale nie ma go też co demonizować.

prawdziwe 4WD jest najlepsze - bo takie jezdzi w WRC i chooy :)
na luznym (szuter, snieg) daje mozliwosc przelatywania zakretow bokami i jest to efektywne, a nie tylko efektowne, jak w RWD.

Zamykam. Dobranoc.


Rajdowiec jebany tylko o rajdach myśli... A czemu każda formuła ma napęd na tył ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group