To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Potrzebny magik metalurg ;)

Greg - Wto 12 Lip, 2011
Temat postu: Potrzebny magik metalurg ;)
Panowie, ponieważ mój kolektor pod ITB został wykonany przez jakiegoś matoła z dwoma lewymi rękoma (jak się okazało w praniu), potrzebuję namiary na kogoś kto wyspawa kolektor dolotowy do trąbek albo ze stali, albo z aluminium. Trzeba wyciąć nową flanszę (mam na wzór jedną) + albo rurki stalowe/aluminiowe do przeustnic albo wytoczone z alu. Łączenie z przepustnicami silikonowymi łącznikami.

Najlepiej byłoby zrobić tak, ale to tylko w erze :D


Orientujecie się ile to może kosztować?

wasq - Wto 12 Lip, 2011

znajdz firme ktora oferuje uslugi na waterjetcie


flansze bez problemu powycinaja na waterjetcie

a trabki robila jakas firma w Toruniu ale niestety nie pamietam teraz jak sie nazywali

106 - Wto 12 Lip, 2011

a projekt to skad?

metoda "tak to ma wygladac" byl zrobiony ten twoj poprzedni to sam widzisz jak wyszedl.

zrobienie tego w jednej sztuce przez kogos kto nie robil tego nigdy do twojego silnika
bedzie:

a - czasochlonne
b - kosztowne
c - wrecz niemozliwe do zrobienia bez stalego dostepu do samochodu

flansza to nic.... trabki tez do zrobienia ale schody beda z kolektorem. przeciez to nie
prosty kawalek rurki...

Greg - Wto 12 Lip, 2011

Wiemy jaka ma być długość dolotu i na tym etapie będziemy pewnie manewrować długością kolektora (pewnie krótszy) a potem będę dorabiał trąbki żeby długość się zgadzała z wymaganiami. Trąbki będą najprawdopodobniej z włókna węglowego bądź szklanego, zintegrowane z podstawką i jakimś airboxem (jeszcze nie jest zaplanowany).

Wydaje mi się że nie ma tu za wiele do projektowania :) Odpowiedni kąt zgrany z kanałami, rury wypłaszczone schodzące się pod kształt kanału, na końcu równe spasowanie z przepustnicami żeby światło było idealne (bez progów, bez zwiększenia średnicy itd.). Chyba nie ma wielkiej filozofii jeśli się zrobi to bez szkolnych fuckup'ów jak tamten mój który dostałem :)

Jakieś rady?

Nie walczę o 0,5KM ani 0,03s. ;)

Taki zestaw jak ze zdjęcia na 90% mogę mieć na wzór. Ale on jest cały z alu, spod CNC (projekt do cad'a też bym mógł ogarnąć raczej, tylko nie wiem jakie są koszty obrabiania cnc).

106, a jak u Ciebie to wygląda?

Chętnie bym kupił taki zestaw gotowy, ale nie mam 3,5k, szczególnie że muszę jeszcze kilka zabawek ogarnąć. ;)

GeKo - Wto 12 Lip, 2011

Greg, wal do ŁukaszS3 ma dostęp do wielu zabawek, ale godzina pracy CNC nie jest tania. Robili kilka rzeczy dla mnie i jakość jest mega.
roj - Wto 12 Lip, 2011

Greg pw
M - Śro 13 Lip, 2011
Temat postu: Re: Potrzebny magik metalurg ;)
Greg napisał/a:
wykonany przez jakiegoś matoła z
:d abw ma juz nasze ip pewnie
Anonymous - Śro 13 Lip, 2011

Cytat:
Wydaje mi się że nie ma tu za wiele do projektowania :) Odpowiedni kąt zgrany z kanałami, rury wypłaszczone schodzące się pod kształt kanału, na końcu równe spasowanie z przepustnicami żeby światło było idealne (bez progów, bez zwiększenia średnicy itd.). Chyba nie ma wielkiej filozofii jeśli się zrobi to bez szkolnych fuckup'ów jak tamten mój który



Wytnij to laserem albo waterjetcie , a mialo być bez fuckup'ów !!



Uploaded with ImageShack.us

taki projekt wykonac na cnc to pestka :]

Za Chwile pomysle ze rozmawiam z głuchym o muzyce.

no offense .

Greg - Śro 13 Lip, 2011

No OK, ale nie mówimy o trąbkach tylko o kolektorze :) Pokaż kolektor. :]

Jenvey u siebie pokazuje nawet schemat takiego kolektora, zatem projekt moim zdaniem stanowi najmniejszy problem - gorzej z wykonaniem. i połączeniem kolektora z przepustnicami (bo Jenveyowski kolektor kończy się płaskimi flanszami a ja nie mam w swoich 4P śrub od strony silnika).

Anonymous - Śro 13 Lip, 2011

Greg napisał/a:
No OK, ale nie mówimy o trąbkach tylko o kolektorze :) Pokaż kolektor. :]

Jenvey u siebie pokazuje nawet schemat takiego kolektora, zatem projekt moim zdaniem stanowi najmniejszy problem - gorzej z wykonaniem. i połączeniem kolektora z przepustnicami (bo Jenveyowski kolektor kończy się płaskimi flanszami a ja nie mam w swoich 4P śrub od strony silnika).


Co to za przepustnice ? poka

Na zdjęciu może nie widać to nie trąbki to 3 w 1

A ty Greg nie pokazales nam zdjecia Jenvey tylko AT POWER DIRECT TO HEAD THROTTLE BODIES
Co jest zasadnicza różnica :wall:

Greg - Śro 13 Lip, 2011

Tak, to jest ATP, a przed chwilą mówiłem o samym kolektorze Jenveya (http://www.jenvey.co.uk/home/manifold/jenvey-dynamics/manifold-peugeot-tu5-1-6l-st-mp03).

Moje:








Anonymous - Śro 13 Lip, 2011



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



greg proszę Cie o_O
te przepustnice to do kosiarki można zamontować T_T a nie 16v :wall:
Ja z nimi dalem sobie już dawno spokój.
i rade Ci dam odpusc ;D

Greg - Śro 13 Lip, 2011

Dlaczego?
Z czego Ty masz dobrane? GSX-R1000 K4? Takie są popularne w UK do TU5J4 i zastanawiam się czy moich nie zamienić na takie - tamte mają chyba lepszą możliwość połączenia z kolektorem.




A wiesz z jakiego moto ma Batek?

106 - Śro 13 Lip, 2011

ja mam z gsxr 1000 k3/k4




a marceli ma z innego moto :)

Greg - Śro 13 Lip, 2011

Czyli te co właśnie wkleiłem, najpopularniejsze w UK. Colin Satchell i Sandy Brown czyli ichniejsze kozaki od francy to tam ogarniają, ale coś nie mogę ich zlokalizować / sprawdzić ile Ł to stoi.

Panowie, ile kasiory Wam wyszło za kolektory?

Musze to rozkminić bo robią się schodki o których nie miałem pojęcia ;] Za chwilę się okaże że taniej wyjdzie wziąć teo ATP plug&play ;)

Edit: Colin bieze 40Ł czyli jakieś 2000 za taki kit:
Inlet manifold
TB brackets onto manifold and sealing rings
Revised throttle quadrant
Cable bracket
Injector position revisions
Trumpet sleeve flanges and trumpets
Assembly of customer supplied bodies into the kit

+ same 4P ok 400zł.




Edit 2: Zdradzisz ile kasy wyszedł Cię ten sat z kolektorem i trąbkami? :) Może być PW :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group