Techniczne - Temperatura głowicy
Greg - Czw 21 Lip, 2011 Temat postu: Temperatura głowicy Pytanie - czy ktoś może wie / mierzył / może zmierzyć jaka jest temperatura głowicy przy styku z kolektorem dolotowym?
Vlodarsky - Czw 21 Lip, 2011
Greg od nowa tworzy forum hh
106 - Czw 21 Lip, 2011
ja wiem - jest za duza
Greg - Czw 21 Lip, 2011
Vlodarsky napisał/a: | Greg od nowa tworzy forum hh |
Hehe, czemu? Aż tak durne pytania zadaję?
A pytanie ma na celu weryfikację odporności kolektora do 4P bo jest pewien pomysł
GeKo - Czw 21 Lip, 2011
Greg, pirometr i po problemie. Jeśli temp, jest mniejsza niż 250 możesz użyć bloku teflonu. Sam material wyjdzie pewnie drożej, ale obróbka na CNC powinna być tansza.
Greg - Pią 22 Lip, 2011
No właśnie nie mam dostępu do takiego urządzenia.
Bardziej myślałem o włóknie węgłowym, ale jeszcze nie rozmawiałem w tej sprawie z ziomkiem który się tym zajmuje więc nie wiem czy są na tyle odporne temperaturowo żywice. Podejrzewam, że jeśli się da, to może być najlepsza opcja jeśli chodzi o efekt przy danej jakości i cenie. Skoro popularne są kolektory plastikowe to to musi dawać radę.
Wszyscy z którymi gadałem w sprawie spawania/odlania/wytoczenia albo załamują ręce albo krzyczą za to tyle siana, że się nie opłaca.
GeKo - Pią 22 Lip, 2011
Greg, jeśli to ma być zrobione profi to odpuść temat. żywicę cyjanowe wytrzymują i 400 stopni ale potrzebny jest do tego autoklaw i cholernie drogie materiały. Ewentualnie w UK jest jedna firma która zajmuje się procesem Cyrkonowania czy jakoś tak, ale w zeszłym roku robili tylko dla jakiś ludków dyfuzory co jeździlii niebieskimi pudełkami z czerwonym bykiem na burcie i dla nikogo innego ale wytrzymywało ponad 800C.
A tak bardziej serio pirometr powinien mieć każdy lepszy mechanik. Standardowe żywice przy odpowiedniej obróbce da się ustabilizować ich wytrzymałość przy odpowiednim procesie wygrzewania do 160C bez problemu, ja np z takiej korzystam, ale nie próbowałem jej wygrzewać do takich temperatur, bo jest wiele kryteriów w procesie wygrzewania które muszą zostać spełnione. Jeden błąd gdzieś po drodze i materiał w kosz. Chyba że masz kogoś mega ogarniętego pracującego już jakiś czas w takim systemie.
saxorulez - Pią 22 Lip, 2011
Greg,
nie lepiej kupić gotowy kit AT ?? Chyba leży jeden w Re5pect od reki.
Bo jak patrzę jak się męczysz to zaczyna to przypominać zakup pewnego niebieskiego auta
Greg - Pią 22 Lip, 2011
GeKo, dzięki za info. Będę gadał z kolesiem - jest mega ogarnięty i siedzi w temacie od lat więc zobaczę jakie ma doświadczenia.
saxorulez, nie mam w tej chwili dodatkowych 3,5k niestety... więc staram się wykorzystać zestaw, który mam i zrobić to w rozsądnej kasie i dobrze. Znasz to?
A ten koleś co kupił niebieskiego założył już tego Jenveya, czy chce się pozbyć?
106 - Pią 22 Lip, 2011
ile projektow 106tek na itb widzialem z roznych krajow to w zadnym nie trafilem
na kolektor dolotowy z wlokna weglowego lub innego tego typu materialu...
kubas - Pią 22 Lip, 2011
106 napisał/a: | ile projektow 106tek na itb widzialem z roznych krajow to w zadnym nie trafilem
na kolektor dolotowy z wlokna weglowego lub innego tego typu materialu... |
Słuchałbym się tego gościa, widział wszystkie projekty na ITB z każdego kraju, wie co gada!!
saxorulez - Pią 22 Lip, 2011
Greg napisał/a: | A ten koleś co kupił niebieskiego założył już tego Jenveya, czy chce się pozbyć? |
nie mam pojęcia - czekam az pojawi się w mistrzostawch Europy
Jakarti - Pią 22 Lip, 2011
widzialem niedawno strasznie szybko przemieszczajace sie niebieskie saxo w konstancinie
mozliwe, ze to Twoje Łukasz?
glosne i napedzajace sie slusznie
saxorulez - Sob 23 Lip, 2011
nie wykluczone.. ale to już nie ja jechałem na pewno
|
|
|