To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - Utrzymanie Clio x PUG

marcinstachon - Pon 22 Sie, 2011
Temat postu: Utrzymanie Clio x PUG
Witam,
Szukałem na forum ale nic nie ma na temat kosztów utrzymania hot hatcha clio sporta i s16?

Jak wyglądają koszty wymiany rozrządu w Sporcie i S16? Ogólnie jak koszty części do tych dwóch aut? Jak bardzo różnią sie od swoich słabszych braci?

Bart - Pon 22 Sie, 2011

http://forum.hothatch.org/search.php
Ryba - Pon 22 Sie, 2011

Utrzymanie klio - 10000
Utrzymanie s16 - 7000

Bonczek - Pon 22 Sie, 2011

I tak się bardziej opłaca STI więc lepiej to przemyśl. Ziom z forum ma też MX5 więc bij do niego.
PiTT - Pon 22 Sie, 2011

vts/s16 jest chyba nieco tańsze od clio jeśli chodzi o koszty utrzymania
do tego sporo jest części na rynku wtórnym, nie wiem czy tak samo jest z clio

Bonczek - Pon 22 Sie, 2011

Trzeba by Bart`a zapytać :>
Stacho - Pon 22 Sie, 2011
Temat postu: Re: Utrzymanie Clio x PUG
marcinstachon napisał/a:
Witam,
Szukałem na forum ale nic nie ma na temat kosztów utrzymania hot hatcha clio sporta i s16?

Jak wyglądają koszty wymiany rozrządu w Sporcie i S16? Ogólnie jak koszty części do tych dwóch aut? Jak bardzo różnią sie od swoich słabszych braci?


utrzymanie auta jak dla mnie to też w sumie zależy od tego jakie masz rabaty w hurtowniach na częsci ;)

nie kupuj francuza bo to zło to jest auto :D

http://moto.allegro.pl/su...1775859955.html

GeKo - Wto 23 Sie, 2011

marcinstachon, Słabo szukałeś było.

Silniki raczej są bezawaryjne.
Skrzynia żyje tak jak jej używa właściciel ( na każdych światłach czujesz się jak Sebastien Loeb na starcie do OSu) to szybko będziesz szukał nowej.

Najdroższy z serwisu jest rozrząd i pasek akcesoriów. W ASO to wydatek około 3500zl
Nie każdy niezależny serwis potrafi poprawnie złożyć rozrząd co skutkuje spadkiem mocy.
typowe usterki i wady fabryczne

-sworznie wahacza co 20-25tys koszt od 70-100zlszt.
-lejące skrzynie biegów (ten typ tak ma)
- w PH2/PH3 czujnik położenia pedału gazu i przepustnica (często wystarczy przelutować wiązke na sztywno i problem znika)
- Poduszki silnika i skrzyni tylko orginaly, zamienniki nie potrafią utrzymać motoru z napędem na miejscu. Komplet 3 głównych około 800zl Komplet z K-tec racing sportowych 1200zl
-tylne klocki wytrzymują maks 15tys.
-tylne amorki też mają słabą żywotność, ale komplet nówek w aso około 200-250zl szt. żyją do 2 lat.
-Tylne tarcze wymieniać trzeba z łożyskami co podnosi trochę cenę.
-Kabelki od poduszek pod fotelami lubią się wypinac i wpinać samoistnie robiąc choinkę na desce. (przelutować na sztywno)
Sprzęgło, powinno 100tys wytrzymać (patrz Sebastien Loeb)
- opornik dmuchawy od klimy (wszystkie Renault) (nowy około 600zl) w Kolobrzegu gość wymienia sam opornik za 100zl
Z tego co zauważyłem u innych użytkowników po przebiegu ponad 150tys mogą się pojawić problemy z wtryskami 1szt 290zl w ASO gdzie indzie podobno około 150zl/szt.
-----------------------------------------------
Rozrząd co 80tys
Zmienne koło faz co 120tys.
Świece platynowe NGK co 140tys/ 60zl/szt
Kable WN 250zl ASO tylko lub Magnecor około 400zl
Lambda 200zł IC
Cewka Valeo 180zł IC
Klocki przód Ferodo Premier 100zł IC
KLocki tył Ferodo Premier 70zł


Części karoseryjne i inne rzeczy z osprzętu które mogą paść, dostępne na allegro.

was79 - Wto 23 Sie, 2011

marcinstachon i teraz ładnego pomuka dajesz Koledze, który wyłożył Ci na tacy wiedzę z kilku lat
anjas - Wto 23 Sie, 2011

Ja chciałbym tylko dodać, ze utrzymanie yarisa ts jest o wiele tańsze. Rozrzad na lancuchu, bezawaryjnosc, niskie spalanie. A na ulicy potrafi zaskoczyć.
M - Wto 23 Sie, 2011

Ja mogę opowiedzieć o utrzymaniu hondy :D
O bmw wolę się nie wypowiadać ;D

anjas - Wto 23 Sie, 2011

Oooo, utrzymanie preludy tez nic nie kosztuje! Ja bym rozwazyl yarisa ts albo prelude. Zależy od budżetu. Jak na bogato to yaris, budżetowo prelude.
mi - Wto 23 Sie, 2011

z dupy rozważania... Nie lepiej na starcie dołożyć trochę i cieszyć się i lepszymi osiągami, i niskim zużyciem paliwa?
http://moto.allegro.pl/li...k[200][128]=128

Janusz - Wto 23 Sie, 2011

mi napisał/a:
z dupy rozważania... Nie lepiej na starcie dołożyć trochę i cieszyć się i lepszymi osiągami, i niskim zużyciem paliwa?
http://moto.allegro.pl/li...k[200][128]=128


S-I-E-N-A SIEEEE NIEEEE PROOOOWAAAAADZIII !!!!!
sory ale mój golf II ja robi na krętym aż miło :P musisz się z tym pogodzić Michale, kupiłeś kupę i musisz z tym żyć :P :*

Jakarti - Wto 23 Sie, 2011

kup co Ci pasuje i juz. po co takie dywagacje.. przyjmujac te 10k albo 7k albo 5k i tak nie przewidzisz czy sie wysra silnik czy wycieraczka. zamykam bo to kolejny tego typu, nic nie wnoszacy temat.

pzdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group