To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Doważanie Kół

206 Gti - Śro 26 Paź, 2011
Temat postu: Doważanie Kół
Jadąc ostatnio po obwodnicy Garwolina (sztosunkowo szybko 2xx) wyczułem ze trochę bije mi kierownica - pomimo ze teoretycznie koła były prawidłowo doważone na stacjonarnym sprzecie.

Postanowiłem coś z tym zrobić i pojechałem dzis na tzw. doważanie kół na samochodzie. Byłem tutaj: www.autobalans.pl - POLECAM

NA czym to polega (ze strony):

"Prawidłowe wyważanie koła powinno składać się z dwóch etapów. Po wyważeniu na urządzeniu stacjonarnym, potrzebne jest wyważanie końcowe - doważenie bezpośrednio na samochodzie.

Zdaniem fachowców wyważenie wstępne nie zawsze gwarantuje bezwibracyjne wirowanie koła na samochodzie. Jeśli kierowca odczuwa oznaki drżenia samochodu podczas jazdy, może warto spróbować doważyć koła.
Badanie i korekcja trwa 5 do 10 minut i nie wymaga zdejmowania kół. Warto wiedzieć, że koła zamontowane na samochodzie powinny być wyważone z dokładnością do 5 g.

Każdy element mechaniczny, który się obraca musi być wyważony, nie zwracamy jednak uwagi, że wyważone koło po zamontowaniu, często wymaga jeszcze korekty, doszły bowiem śruby mocujące, kołpak, a nie wiemy jak wyważone są tarcze hamulcowe czy piasta koła."

Podsumowując - jezeli biją Ci koła przy wiekszych predkościach - zdecydowanie WARTO - auto jedzie idealnie prosto - kirownica nie drga. Warto - koszt - 80PLN (20 pln koło)

michool_vt - Śro 26 Paź, 2011

o kurna, myslalem ze drozsza jest taka usluga
KarQ - Śro 26 Paź, 2011

Wydaje mi się, że podmienili Ci skrzywioną felgę.
zefir - Śro 26 Paź, 2011

kurde balans fajna sprawa
206 Gti - Śro 26 Paź, 2011

KarQ napisał/a:
Wydaje mi się, że podmienili Ci skrzywioną felgę.


Właśnie nie - pojechałem też z ciekawości - po całym sezonie - okazało sie ze 19' nie są pokrzywione i nie ma potrzeby ich prostowania narazie - co cieszy. Gość najwięcej dowalił 30 gram na lewy tył.

GeKo - Czw 27 Paź, 2011

operacja ma sens, jeśli podczas sezoniu nie zdejmujemy koła. W innym wypadku zdjęcie koła i całe wyważenie bierze w łeb.
michool_vt - Czw 27 Paź, 2011

Cytat:
operacja ma sens, jeśli podczas sezoniu nie zdejmujemy koła. W innym wypadku zdjęcie koła i całe wyważenie bierze w łeb.
ja bym nigdy nie skorzystal z takiej uslugi bo czasem lubie wyleciec w plener, 5g ziemi i wszystko bierze w łeb

pozatym, karwa mamy ograniczenie do 50 w miastach i tego sie trzymajmy, kto by ta latał +200 pełną kurfa (oprócz profesora Ch) :D

GeKo - Czw 27 Paź, 2011

michool_vt napisał/a:
ja bym nigdy nie skorzystal z takiej uslugi bo czasem lubie wyleciec w plener, 5g ziemi i wszystko bierze w łeb
Po dobrym napierdalaniu na śniegu trzeba brać młotek i przecinak i skuwać z felg wnętrza bo przy 60km/h tak bije kiera że sie jechać nie da.
michool_vt, Gdzieś tam kiedyś, dawno temu kij wie gdzie, coś czytałem :rotfl: że niedoważenie 5g przy jakieś tam prędkości powoduje obciążenia na układ napędowy i zawieszenie rzędu iluś kg. Ile w tym prawdy nie wiem, ale mój znajomy w Volvo wyważając koła w ten sposob w ciągu 6 lat użytkowania auta i 115tys nie wymieniał żadnych drążkow sworzni. i zero luzów. Ja bym bardziej patrzyl w tą stronę niż to że mi kierownica nie drży przy 200km/h

michool_vt - Czw 27 Paź, 2011

GeKo, wszystko co mówisz to prawda, wiadomo 5gram to nie wiele, ale siła razy ramie daje niezly moment, a moment łamie szczenki wybija stawy..
apropo momentu to boje sie myslec co sie dzieje z podzespolami w takiej ibizie w dieslu +100koni, tam to zawieszenei musi byc z tytanu chyba! ...

martin.h - Czw 27 Paź, 2011

Wszystko fajnie, ale jak jest dobra wyważarka, proste felgi i sprawny samochód to nie ma ch.uja aby drgała kierownica przy 200 km/h. Nasza wyważarka jest niby do 100 paru km/h, ale nieraz zdarzało się, że wywarzaliśmy po kimś i przy dużo wyższych prędkościach było git.
Pozatym wyważając dynamicznie powinniśmy mieć zawsze sterylnie czyste felgi bo już kilka gram brudu i cały misterny plan w dupę strzelił.

no name - Czw 27 Paź, 2011

Ale czy to felgi są złe czy opony,
zadał sobie ktoś to pytanie tutaj ?

Dużo zależy również od wulkanizatora,
jeden nawali odważników a drugi będzie
przesuwał oponę tak by zniwelować ilość ciężarków.

206 Gti - Czw 27 Paź, 2011

U mnie jest duża rożnica - moim zdaniem warto.

A.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group