Techniczne - Doważanie Kół
206 Gti - Śro 26 Paź, 2011 Temat postu: Doważanie Kół Jadąc ostatnio po obwodnicy Garwolina (sztosunkowo szybko 2xx) wyczułem ze trochę bije mi kierownica - pomimo ze teoretycznie koła były prawidłowo doważone na stacjonarnym sprzecie.
Postanowiłem coś z tym zrobić i pojechałem dzis na tzw. doważanie kół na samochodzie. Byłem tutaj: www.autobalans.pl - POLECAM
NA czym to polega (ze strony):
"Prawidłowe wyważanie koła powinno składać się z dwóch etapów. Po wyważeniu na urządzeniu stacjonarnym, potrzebne jest wyważanie końcowe - doważenie bezpośrednio na samochodzie.
Zdaniem fachowców wyważenie wstępne nie zawsze gwarantuje bezwibracyjne wirowanie koła na samochodzie. Jeśli kierowca odczuwa oznaki drżenia samochodu podczas jazdy, może warto spróbować doważyć koła.
Badanie i korekcja trwa 5 do 10 minut i nie wymaga zdejmowania kół. Warto wiedzieć, że koła zamontowane na samochodzie powinny być wyważone z dokładnością do 5 g.
Każdy element mechaniczny, który się obraca musi być wyważony, nie zwracamy jednak uwagi, że wyważone koło po zamontowaniu, często wymaga jeszcze korekty, doszły bowiem śruby mocujące, kołpak, a nie wiemy jak wyważone są tarcze hamulcowe czy piasta koła."
Podsumowując - jezeli biją Ci koła przy wiekszych predkościach - zdecydowanie WARTO - auto jedzie idealnie prosto - kirownica nie drga. Warto - koszt - 80PLN (20 pln koło)
michool_vt - Śro 26 Paź, 2011
o kurna, myslalem ze drozsza jest taka usluga
KarQ - Śro 26 Paź, 2011
Wydaje mi się, że podmienili Ci skrzywioną felgę.
zefir - Śro 26 Paź, 2011
kurde balans fajna sprawa
206 Gti - Śro 26 Paź, 2011
KarQ napisał/a: | Wydaje mi się, że podmienili Ci skrzywioną felgę. |
Właśnie nie - pojechałem też z ciekawości - po całym sezonie - okazało sie ze 19' nie są pokrzywione i nie ma potrzeby ich prostowania narazie - co cieszy. Gość najwięcej dowalił 30 gram na lewy tył.
GeKo - Czw 27 Paź, 2011
operacja ma sens, jeśli podczas sezoniu nie zdejmujemy koła. W innym wypadku zdjęcie koła i całe wyważenie bierze w łeb.
michool_vt - Czw 27 Paź, 2011
Cytat: | operacja ma sens, jeśli podczas sezoniu nie zdejmujemy koła. W innym wypadku zdjęcie koła i całe wyważenie bierze w łeb. | ja bym nigdy nie skorzystal z takiej uslugi bo czasem lubie wyleciec w plener, 5g ziemi i wszystko bierze w łeb
pozatym, karwa mamy ograniczenie do 50 w miastach i tego sie trzymajmy, kto by ta latał +200 pełną kurfa (oprócz profesora Ch)
GeKo - Czw 27 Paź, 2011
michool_vt napisał/a: | ja bym nigdy nie skorzystal z takiej uslugi bo czasem lubie wyleciec w plener, 5g ziemi i wszystko bierze w łeb | Po dobrym napierdalaniu na śniegu trzeba brać młotek i przecinak i skuwać z felg wnętrza bo przy 60km/h tak bije kiera że sie jechać nie da.
michool_vt, Gdzieś tam kiedyś, dawno temu kij wie gdzie, coś czytałem że niedoważenie 5g przy jakieś tam prędkości powoduje obciążenia na układ napędowy i zawieszenie rzędu iluś kg. Ile w tym prawdy nie wiem, ale mój znajomy w Volvo wyważając koła w ten sposob w ciągu 6 lat użytkowania auta i 115tys nie wymieniał żadnych drążkow sworzni. i zero luzów. Ja bym bardziej patrzyl w tą stronę niż to że mi kierownica nie drży przy 200km/h
michool_vt - Czw 27 Paź, 2011
GeKo, wszystko co mówisz to prawda, wiadomo 5gram to nie wiele, ale siła razy ramie daje niezly moment, a moment łamie szczenki wybija stawy..
apropo momentu to boje sie myslec co sie dzieje z podzespolami w takiej ibizie w dieslu +100koni, tam to zawieszenei musi byc z tytanu chyba! ...
martin.h - Czw 27 Paź, 2011
Wszystko fajnie, ale jak jest dobra wyważarka, proste felgi i sprawny samochód to nie ma ch.uja aby drgała kierownica przy 200 km/h. Nasza wyważarka jest niby do 100 paru km/h, ale nieraz zdarzało się, że wywarzaliśmy po kimś i przy dużo wyższych prędkościach było git.
Pozatym wyważając dynamicznie powinniśmy mieć zawsze sterylnie czyste felgi bo już kilka gram brudu i cały misterny plan w dupę strzelił.
no name - Czw 27 Paź, 2011
Ale czy to felgi są złe czy opony,
zadał sobie ktoś to pytanie tutaj ?
Dużo zależy również od wulkanizatora,
jeden nawali odważników a drugi będzie
przesuwał oponę tak by zniwelować ilość ciężarków.
206 Gti - Czw 27 Paź, 2011
U mnie jest duża rożnica - moim zdaniem warto.
A.
|
|
|