jogi - Czw 08 Mar, 2012 Temat postu: Mocowanie fotela, rama pomocnicza...Przymierzam się na dniach do montażu kubełków. Natrafiłem na niemałą przeszkodę w postaci ramy pomocniczej.
Okazało się , że muszę wykonać ją we własnym zakresie. Oczywiście nie własnoręcznie;) Choć nie ukrywam , że to co się da (zakup materiału, pomiary) mogę wykonać samodzielnie.
Stąd moja prośba o pomoc. Pytania brzmią:
1. Jakiego płaskownika (rodzaj stali) użyć do budowy ramy? Nierdzewna czy zwykła konstrukcyjna?
2. Czy płaskownik o wymiarach 25 mm szer. i 4mm grubość będzie ok, czy wystarczy dać 3mm?
Do Twingo RS pasuje podobno rama z Clio RS ph2(ta sama płyta podłogowa), więc może ktoś z właścicieli Clio, ma taką rame na zbyciu?
Tak to wygląda w Clio:
Janusz - Czw 08 Mar, 2012
Cytat:
Do Twingo RS pasuje podobno rama z Clio RS ph2(ta sama płyta podłogowa), więc może ktoś z właścicieli Clio, ma taką rame na zbyciu?
marcel chyba otworzył "produkcje" takich koma600 - Pią 09 Mar, 2012 Janusz, dokładnie pisz do marcelafaldzip - Pią 09 Mar, 2012 http://www.rallyshop.pl/i...t-twingo-hc-875GeKo - Pią 09 Mar, 2012 "Pomuk" Dla tego Pana powyżej i po temacie
A jeśli chcesz wykonać to sam. to załącznik J strona www.pzm.pl dział regulaminy.jogi - Pią 09 Mar, 2012 Rama OMP nie podejdzie. Brałem ją pod uwagę. Niestety zastosowanie jej oznacza , że fotel będzie 5 cm (albo więcej) za wysoko, gdyż fachowcy z OMP powierzchnię montażu fotela ustalili na poziomie dwóch wyższych śrub wewnętrznych
GeKo, dzięki za linka ,nie udało mi się jednak dokopać do właściwego pdf-a w załączniku J, ale i tak nie wiem czy jest to celowe. Moja rama nie musi być przecież zgodna z regulaminem;)
Musze jakiegoś customa wyrzeźbić.
Pytałem o rodzaj i wymiary materiału po obmacaniu płaskownika 25x4mm z zwykłej stali ST3. W rękach nie sprawiał solidnego wrażenia.no name - Pią 09 Mar, 2012 jogi, poszukaj u siebie jakiegoś magika spawacza.
Ja tak zrobiłem pierwsze mocowania do FFI,
kolo wszystko pomierzył i ogarnął.
Dodam że w FFI nie tylko rozstawy ale i wysokości
montażowe są inne.faldzip - Pią 09 Mar, 2012
jogi napisał/a:
Moja rama nie musi być przecież zgodna z regulaminem;)
rozwaz tez to, ze tworcy zalacznika J nie zrobili go z nudow czy dla zabawy, tylko zeby bylo bezpiecznie. Zal J art. 253 polecam.
Jak niechcesz spawac nic do budy, to mozesz zaadoptowac ten opis ze strony 22 zal J 253, i zamiast tych dwoch palek do budy, to przyspawac je do blachy, ktora przykrecisz w otwory, ktore tam w tym aucie masz.
A te 5cm to jest dla Ciebie za wysoko juz?jogi - Pią 09 Mar, 2012 Dzięki Faldzip, wczytam się później w te paragrafy. Pełna zgoda, bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Dlatego mam obawy zlecać wykonanie "panu Heńkowi" z naprzeciwka.
Jednym z podstawowych powodów dla których zdecydowałem sie na wymiane foteli była wysokość siedziska. W seryjnym (w najniższym położeniu) siedzę niczym na zydelku.
Rame OMP montował pewien Anglik i okazało się , że wysokość w porównaniu z serią niemal się nie zmieniła. Inny dał customa i zjechał 6-8cm w dół.siema - Pią 09 Mar, 2012 jogi, Jeśli Twingo RS ma faktycznie takie same mocowania co Clio RS PH2, to pisz do Marcela- zrobił kopię moich ex-Yarkowych mocowań- najniższego rozwiązania na rynku jogi - Pią 09 Mar, 2012 Podpytam Marcela. Pewności 100% nie mam , czy będą pasować, ale jak coś sprawdzi się kilka podstawowych wymiarów (rozstawy śrub) i będzie wiadomo.
Dziękuję za informację SaxoFan - Pią 09 Mar, 2012 Witam też mam mały problem z mocowaniem kubełka w saxo, dzis doszly do mnie fotele mirco oraz te mocowania http://www.rallyshop.pl/i...la-citroen-saxo z jednym płaskownikiem do mocowania bocznego. Jak się wziąść za ogarnięcie foteli ewnenualnie prosiłbym o zdjęcia waszych mocowan w saxo/106faldzip - Pią 09 Mar, 2012
SaxoFan napisał/a:
wziąść
jak można się "braść" za ogarnięcie foteli?
Generalnie ja mam na tym mocowaniu fotel kierowcy zamontowany i sprawa byla mega prosta. To mocowanie jest uniwersalne i pasuje na kazda ze stron. Zauwaz, ze w saxo przy drzwiach masz sruby mocowania wkrecane w bok, a przy tunelu - wkrecane w tunel od gory. Dlatego bierzesz ten kawal blachy co masz z tym mocowanie i przykrecasz od strony drzwi (do progu), jak literka L tylko do gory nogami na to kladziesz reszte i teraz z jednej wkrecasz sruby od gory w tunel, a z drugiej od gory (i dolu, bo trzeba miec tez nakretki) przykrecasz do tej blachy, co ja wlasnie zamontowales w poprzednim punkcie. Dopiero do tak wykonanej konstrukcji kupujesz i przykrecasz mocowania boczne, a potem do nich fotel. Tadam!GeKo - Pią 09 Mar, 2012 jogi, Jeśli dobrze pamiętam, najniższa możliwa opcja to montaż płytek o powierzchni 42cm2 tak podaje załącznik J do podłogi i do nich montujesz boczne mocowania fotela. Niestety znając zycie podłoga w clio, twingo jest z dupy na dwóch poziomach. Nie potrafię zrozumieć dlaczego w renault z uporem maniaka fotele są na wysokości klozetu. Inna opcja to wspawanie profili zamknietych i do nich montaż mocowań bocznych.
3mm dla stali 5mm dla alu jeśli dorbze pamiętamAnonymous - Pią 09 Mar, 2012 Hej, tutaj masz info i zdjęcia poglądowe http://forum.hothatch.org/viewtopic.php?t=8955