To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Silnik

Koto - Pon 09 Lip, 2012
Temat postu: Silnik
Mam taki dylemat, silnik w moim padalcu ma już prawie 240 tysi przejechane, olej smakuje mu wyśmienicie i jedzie jakby jakoś wolniej ;)
No i nie wiem, opłaca się remontowac to co mam pod maską, czy kupic nowy?
Kupując nowy motor mogę się naciąc i kupic podobnego padalca, ale z drugiej strony mój ma poważny przelot i nie wiem czy remont to nie rzeźbienie w gównie na które wydam 2 razy więcej niż na nowy i jego ogarnięcie przed włożeniem.
Może Grzesiek :rotfl: VTS ma coś do zaoferowania w temacie? :>

Info dla Bajerki: 16V i turbo mnie nie interesują :] [/b]

Barejka - Pon 09 Lip, 2012

16v wsadzaj lepszy bedzie ;D
Barejka - Pon 09 Lip, 2012

a wlasnie doczytalem ze 16v odpada :crazy: ;D
Barejka - Pon 09 Lip, 2012

nie znam sie, ale ten rallye duzo sie rozni od takiego 1.6 8v jak w saxo vts? Przelozyc osprzet odpalic i po robocie :] zmiana pierscieni, raczej bedzie kosztowala co taki silnik w uzywce u grzegorza :)
Koto - Pon 09 Lip, 2012

Barejka napisał/a:
zmiana pierscieni, raczej bedzie kosztowala co taki silnik w uzywce u grzegorza :)


Właśnie dlatego myślę o włożeniu innego. Nie znam się wcale, wiem że 1.6 8V są 2 rodzaje:
-NFZ (TU5JP) 65 kW 89KM
-NFW (TU5J2), NFY (TU5J2) 74 kW 101KM

Czym one się różnią?

Anonymous - Pon 09 Lip, 2012

a ten z Cliosporta nie warto :D ?
michool_vt - Pon 09 Lip, 2012

wsadzaj 16v, nie daj sie prosic ;D
martin.h - Pon 09 Lip, 2012

Koto napisał/a:
Barejka napisał/a:
zmiana pierscieni, raczej bedzie kosztowala co taki silnik w uzywce u grzegorza :)


Właśnie dlatego myślę o włożeniu innego. Nie znam się wcale, wiem że 1.6 8V są 2 rodzaje:
-NFZ (TU5JP) 65 kW 89KM
-NFW (TU5J2), NFY (TU5J2) 74 kW 101KM

Czym one się różnią?


Słabszy ma inną głowicę, a rejlakowy to ciężko zakupić bo mało tego było. Można niby zmienić sam blok, ale to papranie w gównie. Ja bym na Twoim miejscu szukał 16V. Ewentualnie sprzedam Ci mój jak fura zgnije :rotfl:

Koto - Pon 09 Lip, 2012

martin.h napisał/a:
Słabszy ma inną głowicę


Tylko to? Rozumiem, że jest opcja sprawdzic moją głowicę, jeśli nie jest pokrzywiona czy pęknięta to szlifnąc lekko i włożyc do tego słabszego motoru?

martin.h napisał/a:
Ewentualnie sprzedam Ci mój jak fura zgnije :rotfl:


To kolejna przewaga zmieniania motoru, ogarnie się pod maską burdel jak będzie wyciągnięty bo ruda się mi tam wprasza powoli, by się obspawało i pomalowało przy okazji.

martin.h - Pon 09 Lip, 2012

Koto napisał/a:
martin.h napisał/a:
Słabszy ma inną głowicę


Tylko to? Rozumiem, że jest opcja sprawdzic moją głowicę, jeśli nie jest pokrzywiona czy pęknięta to szlifnąc lekko i włożyc do tego słabszego motoru?


Wymieniasz uszczelniacze zaworowe, sprawdzasz czy wszystko ok pod względem szczelności, później prosisz Czesia aby dremelkiem wyszlifował i jest git :D

kubas - Pon 09 Lip, 2012

Ziom nie kombnuj zrób swój silnik. Olej wpierdala najprawdopodobniej przez uszczelniacze zaworowe + jakieś uszczelniacze wału/wałka. To nie są duże koszta. Obstawiam że pierścienie są ok.

Zmierz kompreche i będzie jasne, jak jest ok to zrób remont głowicy + jakaś obróbka i będzie gicio :)

Koto - Pon 09 Lip, 2012

Jeśli teraz zrobię głowicę i uszczelniacze to nie jest tak, że za jakiś czas może się reszta zjebac? Jednak trochę kilometrów ten motor przejechał. W silniku z mniejszym przebiegiem po zrobieniu na starcie uszczelniaczy i głowicy szansa na zjebanie się czegoś innego w środku jest chyba mniejsza?
Zmierzę kompresję i pogadam na ten temat jeszcze z moim mechanikiem, zobaczę co powie.

kubas - Pon 09 Lip, 2012

Koto napisał/a:
Jeśli teraz zrobię głowicę i uszczelniacze to nie jest tak, że za jakiś czas może się reszta pomylony? Jednak trochę kilometrów ten motor przejechał. W silniku z mniejszym przebiegiem po zrobieniu na starcie uszczelniaczy i głowicy szansa na pomylony się czegoś innego w środku jest chyba mniejsza?
Zmierzę kompresję i pogadam na ten temat jeszcze z moim mechanikiem, zobaczę co powie.


Ziom saxorulez brał taki silnik od chrzanka z przebiegiem 300k i dół silnika był w stanie idealnym :)

Koto - Pon 09 Lip, 2012

Kubas znów wygrał :D Zobaczę co kompresja na to powie i będę dalej kombinował.
Rozdałbym pomuki ale się nie da, dziękuję musi wam wystarczyc ;)

Barejka - Pon 09 Lip, 2012

ja bym poszedl w cos takiego, zakupil jakies 8v jakie kolwiek, z jak najmniejszym przebiegiem, tego jest w cipke z 206,c3,xsary, dal glowe z rallye do planowania i wymiany uszczelniaczy, wcale to nie droga impreza ;) , skrecil to do kupy i zestaw bedzie git :]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group