Są jakieś alternatywne opcje ogrzania wnętrza / szyby zimą przy wyrzuceniu seryjnej, topornej i ciężkiej nagrzewnicy ze 106? Większość kanałów oprócz szyby i nóg i tak będzie / już jest zaślepiona. Podobno są jakieś grzałki elektryczne + wentylatorek, ew. jakieś "sportowe" nagrzewnice? Szukam sobie w necie ale nic mądrego nie znalazłem - może ktoś miał jakieś doświadczenia?
Tak sobie rozważam bo zdjąłem dziś deskę. Kenet - Wto 04 Wrz, 2012 Jestem tu i podłączam się do pytania, bo wprawdzie ogarnąłem sobie już nową, pachnącą nagrzewnicę, ale może coś innego mnie uratuje.Bart - Wto 04 Wrz, 2012 DEWASTO!Barejka - Śro 05 Wrz, 2012 Greg, grzalka elektryczna i wentylatorek przypuszczam ze bedzie warzylo nie wiele mniej od seryjnej nagrzewnicy, przeciez nie zakamieniona wazy pewnie niecaly kilogram CHRZANEK - Śro 05 Wrz, 2012 W rallycross'ie w div 1 Zqawodnicy montowali sobie... wentylator chłodnicy w kabinie skierowany na przednią szybę
Tam jest wszystko...106 - Śro 05 Wrz, 2012 greg o jakiej masi mowimy?
nigdy nie wyciagalem ze 106 nagrzewnicy i nie mam pojecia ile to wazy.
u siebie dmuchawe mam tylko rozprowadzona na szybe i na srodek,
a te boczne na desce mam zlikwidowane.Greg - Śro 05 Wrz, 2012 Cała ta plastikowa obudowa która jest za środkową konsolą ze sterowaniem, kanałami, nagrzewnicą itd. na moje oko waży z 5kg, miałem ją w rękach odkręconą ale bez zdjętych rur wodnych. Do tego sam wentylator z obudową to 2-3kg.
Pewnie i tak to zostawie, a pytam bardziej z ciekawości - lub jeśli jest na to tani i dobry patent
to bym zrobił od razu.
Chrzanek, dzięki za przypomnienie o Demon Tweeks, zapomniałem że istnieją a nawet kiedyś robiłem tam zakupy.
Mają taką lekką nagrzewnicę, waży 1,15kg. Myślę, że to spora oszczędność masy - podejrzewam że z 5-7kg. Kosztuje 105Ł czyli sporo, ale też nie jakoś kosmicznie.CHRZANEK - Czw 27 Wrz, 2012 Greg: nie uwierzysz ale jest alternatywa i to tania...
Dostałem katalog sklepu JULA i tam sa nagrzewnice elektryczne na 12V do użytku wewnątrz kabiny.
Cena w granicach 100-200pln - może warto obejrzeć ???
Wygląda to niegłupio i chyba ma naprawde spora moc grzewczą.
Wejdz tu:
http://www.jula.pl/czesci...transformatory/Greg - Czw 27 Wrz, 2012 Hmm To spoko! Ale te na stronie wszystkie są 230V. Tamta o której mówisz jest 100% zasilana "z prądu" czy ogrzewana cieczą jak zwykła? Ciekawe jaki ma pobór pradu bo za dużo to nie zdrowo dla szybkości.
To jest jakaś inna niż te z linka?M - Czw 27 Wrz, 2012 Jaka jest moc takiej nagrzewnicy?
Nie bez powodu używa się ciepła z silnika, wiecie co się dzieje w instalacji po obciążeniu np trzema kilowatami z nagrzewnicy? Przecież to wszystko popłynie.Kenet - Czw 27 Wrz, 2012 Nie bez powodu na jednej stronie są też przetwornice 10-15 V na 230 V CHRZANEK - Czw 27 Wrz, 2012
Kenet napisał/a:
Nie bez powodu na jednej stronie są też przetwornice 10-15 V na 230 V
I jest stojaczek na grzejnik Greg - Pią 28 Wrz, 2012
CHRZANEK napisał/a:
Kenet napisał/a:
Nie bez powodu na jednej stronie są też przetwornice 10-15 V na 230 V
I jest stojaczek na grzejnik
Tak, to widziałem, ale IMO to już zbytnia kombinacja. Chyba się nie opłaci, przy takiej mocy może być za duże obciążenie dla instalacji itd.
Jak będzie zbędne siano to wejdę w tą lekką JJC za jakieś ~500zł. Ale to gadżet. Oszczędność pewnie z 5kg, bo sam wentylator jest bardzo ciężki, nie mówiąc o całej "puszcze" z nagrzewnicą.Kamill - Pią 28 Wrz, 2012 Przecież można do aku podpiąć bezpośrednio kablami jakimi się tylko chce. Na bezpieczniku oczywiście.no name - Pią 28 Wrz, 2012 I przekaźniku by nie waliło to bezpośrednio przez włącznik