To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Usunięcie nagrzewnicy / jaka alternatywa?

Greg - Wto 04 Wrz, 2012
Temat postu: Usunięcie nagrzewnicy / jaka alternatywa?
Yo,

Są jakieś alternatywne opcje ogrzania wnętrza / szyby zimą przy wyrzuceniu seryjnej, topornej i ciężkiej nagrzewnicy ze 106? Większość kanałów oprócz szyby i nóg i tak będzie / już jest zaślepiona. Podobno są jakieś grzałki elektryczne + wentylatorek, ew. jakieś "sportowe" nagrzewnice? Szukam sobie w necie ale nic mądrego nie znalazłem - może ktoś miał jakieś doświadczenia?

Tak sobie rozważam bo zdjąłem dziś deskę. ;)

Kenet - Wto 04 Wrz, 2012

Jestem tu i podłączam się do pytania, bo wprawdzie ogarnąłem sobie już nową, pachnącą nagrzewnicę, ale może coś innego mnie uratuje.
Bart - Wto 04 Wrz, 2012

DEWASTO!
Barejka - Śro 05 Wrz, 2012

Greg, grzalka elektryczna i wentylatorek przypuszczam ze bedzie warzylo nie wiele mniej od seryjnej nagrzewnicy, przeciez nie zakamieniona wazy pewnie niecaly kilogram :P
CHRZANEK - Śro 05 Wrz, 2012

W rallycross'ie w div 1 Zqawodnicy montowali sobie... wentylator chłodnicy w kabinie skierowany na przednią szybę :) :)

Ja proponuje poszukac na stronie: http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport

Tam jest wszystko...

106 - Śro 05 Wrz, 2012

greg o jakiej masi mowimy? :]
nigdy nie wyciagalem ze 106 nagrzewnicy i nie mam pojecia ile to wazy.

u siebie dmuchawe mam tylko rozprowadzona na szybe i na srodek,
a te boczne na desce mam zlikwidowane.

Greg - Śro 05 Wrz, 2012

Cała ta plastikowa obudowa która jest za środkową konsolą ze sterowaniem, kanałami, nagrzewnicą itd. na moje oko waży z 5kg, miałem ją w rękach odkręconą ale bez zdjętych rur wodnych. Do tego sam wentylator z obudową to 2-3kg.

Pewnie i tak to zostawie, a pytam bardziej z ciekawości - lub jeśli jest na to tani i dobry patent
to bym zrobił od razu. :)

Chrzanek, dzięki za przypomnienie o Demon Tweeks, zapomniałem że istnieją a nawet kiedyś robiłem tam zakupy. :)

Mają taką lekką nagrzewnicę, waży 1,15kg. Myślę, że to spora oszczędność masy - podejrzewam że z 5-7kg. Kosztuje 105Ł czyli sporo, ale też nie jakoś kosmicznie.

CHRZANEK - Czw 27 Wrz, 2012

Greg: nie uwierzysz ale jest alternatywa i to tania...

Dostałem katalog sklepu JULA i tam sa nagrzewnice elektryczne na 12V do użytku wewnątrz kabiny.
Cena w granicach 100-200pln - może warto obejrzeć ???
Wygląda to niegłupio i chyba ma naprawde spora moc grzewczą.

Wejdz tu:
http://www.jula.pl/czesci...transformatory/

Greg - Czw 27 Wrz, 2012

Hmm :) To spoko! :) Ale te na stronie wszystkie są 230V. Tamta o której mówisz jest 100% zasilana "z prądu" czy ogrzewana cieczą jak zwykła? Ciekawe jaki ma pobór pradu bo za dużo to nie zdrowo dla szybkości. :P

To jest jakaś inna niż te z linka?

M - Czw 27 Wrz, 2012

Jaka jest moc takiej nagrzewnicy?
Nie bez powodu używa się ciepła z silnika, wiecie co się dzieje w instalacji po obciążeniu np trzema kilowatami z nagrzewnicy? Przecież to wszystko popłynie.

Kenet - Czw 27 Wrz, 2012

Nie bez powodu na jednej stronie są też przetwornice 10-15 V na 230 V ;D
CHRZANEK - Czw 27 Wrz, 2012

Kenet napisał/a:
Nie bez powodu na jednej stronie są też przetwornice 10-15 V na 230 V ;D


I jest stojaczek na grzejnik :)

Greg - Pią 28 Wrz, 2012

CHRZANEK napisał/a:
Kenet napisał/a:
Nie bez powodu na jednej stronie są też przetwornice 10-15 V na 230 V ;D


I jest stojaczek na grzejnik :)

Tak, to widziałem, ale IMO to już zbytnia kombinacja. :) Chyba się nie opłaci, przy takiej mocy może być za duże obciążenie dla instalacji itd.

Jak będzie zbędne siano to wejdę w tą lekką JJC za jakieś ~500zł. Ale to gadżet. :D Oszczędność pewnie z 5kg, bo sam wentylator jest bardzo ciężki, nie mówiąc o całej "puszcze" z nagrzewnicą.

Kamill - Pią 28 Wrz, 2012

Przecież można do aku podpiąć bezpośrednio kablami jakimi się tylko chce. Na bezpieczniku oczywiście.
no name - Pią 28 Wrz, 2012

I przekaźniku by nie waliło to bezpośrednio przez włącznik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group