Ja np. tego nie wiem czy przy Maxach to taki sam stop czy nie, ale wydaje mi się, że Brembo tworząc nacinaną, wiedzą, że tym samym obciążają materiał, więc zmieniają mieszankę stopu tak aby spełniała wymogi tarczy przygotowanej do wyższych obciążeń niż standardowa tarcza .
Podejrzewam, że materiał jest ten sam. Weźcie pod uwagę, że tarcza hamulcowa po odlaniu poddawana jest obróbce.
Zasadnicze powinno być pytanie czy po nacinaniu i/lub nawiercaniu jest dodatkowa obróbka mająca na celu zwiększenie wytrzymałości ?
Sam jestem ciekaw jak wygląda różnica w produkcji tarcza gładka vs. nacinana i/lub nawiercana więc gdyby udało się to wyjaśnić to byłoby super.Bonczek - Nie 18 Kwi, 2010
martin.h napisał/a:
Jeśli chodzi o materiały stosowane na tarcze to obecnie stosuje się tylko żeliwo i staliwo
Jako półfabrykat.kosmita - Nie 18 Kwi, 2010
martin.h napisał/a:
Zasadnicze powinno być pytanie czy po nacinaniu i/lub nawiercaniu jest dodatkowa obróbka mająca na celu zwiększenie wytrzymałości ?
Na pewno jest, bo nikt nie będzie obrabiał hartowanej stali(Brembo Max np są hartowane w oleju).
Najpierw tarcza jest obrabiana mechanicznie, a potem termicznie. Nawet jeżeli producent stosuje najtańszy stop do wszystkich modeli tarcz, to nie znaczy, to że płaci się tylko za wzorek. Ten sam materiał różnie obrobiony będzie miał zupełnie inne właściwości mechaniczne. Dlatego kupowanie najtańszych tarcz, to nie tylko oszczędzanie na nacięciach.Anonymous - Nie 18 Kwi, 2010 ale temat rozkręciłem
promo co do nacięć jest to kopia nacieć tarcz ap racing albo alcona nie pamiętam
robie tylko naciecia nigdy nie wiercę choć wiercenie wspomaga chłodzenie tarczy ale arcze wtedy pękaja między dziurkami i to nawet te super mega wyczynowe po chwili mają mikro pęknięcia
do nacinania mam taki stelażyk do flexa nacinam 1mm tarczą na 1mm w głąb
nacięcia w wyczynowych tarczach maja tak dobraną głębokość że zazwyczaj wymiar od nowej do minimalnej grubości jest podzielony na pół czyli od 1 do ok 2mm
nacinanie pomaga rozpręzyć tarcze i zniwelować powstałe podczas obróbki naprężenia, właśnie przez te naprężenia topowe tarcze zanim trafią do na rynek są składowane w magazynach
kiedyś gadałem z kolegą z polibudyjozekrj - Pon 19 Kwi, 2010 kolega ma nacięte tarcze ATE na cnc i od roku nic się nie dzieje samochód to audi 90 z silnikiem 2.2T c4 s4
lekko te hample nie majakamil - Pon 19 Kwi, 2010 gratulacje, że trzymają.
Dziwie się, że ktoś kto ma taki samochód nie jest w stanie wydać 200 pln więcej na sprawdzone hamulce tylko sam coś z nimi kombinuje.martin.h - Pon 19 Kwi, 2010 Mnie ciekawi kiedy ludzie zaczną pogłębiać bieżnik opon i nie mam tutaj na myśli opon sportowych.
Ale od czasu gdy dowiedziałem się o spawaniu tarcz hamulcowych czy montowaniu nowej okładziny do klocka hamulcowego nie zdziwi mnie już nic Bart - Pon 19 Kwi, 2010 martin, opony się nacinało w osobówkach jeszcze kilka lat temu, szczególnie te droższe rozmiary... teraz nastaje dobrobyt i (prawie) nikt się w takie rzeczy nie bawijozekrj - Pon 19 Kwi, 2010 kamil, nie widzę w tym żadnej kombinacji
nikt tego kątówka nie robił tylko zostało to wykonane tak jak w fabryce , tyle ze taniej
a niestety tarcze nacinane do A90 quattro z rozstawem 4x108 maja chore ceny jeżeli da się je gdzieś kupić
zresztą teraz nie ma to znaczenia teraz na przodzie będą tarcze i zaciski od porsche cayenne turbosaxorulez - Pon 19 Kwi, 2010
jozekrj napisał/a:
a niestety tarcze nacinane do A90 quattro z rozstawem 4x108 maja chore ceny jeżeli da się je gdzieś kupić
polecam w takiej sytuacji kupić sobie tańszy samochód, to jest naprawdę fajne rozwiązanie jak stać Cię na kupowanie rzeczy w oryginaleAnonymous - Pon 19 Kwi, 2010 http://mikoda.pl/public/jakosc.htm http://mikoda.pl/public/onas.htm
Mikoda robi tarcze, do niektórych modeli samochodów, dla firmy brembo martin.h - Pon 19 Kwi, 2010
p106rallye napisał/a:
Mikoda robi tarcze (...) dla firmy brembo
Skąd takie info?
To mnie zaciekawiło z linku Piotrka:
Cytat:
Etap V - obróbka mechaniczna (toczenie, wiercenie, szlifowanie, wyważanie) - po wykonaniu każdej z tych operacji wyroby poddawane są kontroli wymiarowej w celu sprawdzenia, czy mieszczą się w założonych tolerancjach wymiarowych
Czyli dodatkowej obróbki nie ma, jedyne co to tarcza jest poddawana wyważaniu. Choć każda firma może mieć inną procedurę.Anonymous - Pon 19 Kwi, 2010
martin.h napisał/a:
p106rallye napisał/a:
Mikoda robi tarcze (...) dla firmy brembo
Skąd takie info?
W sumie info z dupy , znajomy ma warsztat samochodowy i w pewnym momencie miał dużo reklamacji na brembo i po wdrożeniu się w temat wyszło ,że w rzeczywistości do określonych modeli , dla brembo tarcze robi mikoda . Było to kilka lat temu.
Po co drugi temat o tym mówi :
http://www.google.pl/sear...=utf-8&oe=utf-8Anonymous - Wto 20 Kwi, 2010 jak by były brembo max do clio sporta lub coś podobnego nie za 2tys to bym kupił, raz dałem 1400zł za 2 tarcze i klocki do clio 16v taroxa ale do sporta prawie 2 razu droroższe,
dobra panowie bezpieczni jak takie lekkie naciecie tarcz samemu jest bee to jakie macie zdanie o adapterach do zacisków hamulcowych z aluminium ??qbica - Wto 20 Kwi, 2010 mam mikody, zobaczymy jak dlugo dadzą rade