To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - KM vs NM

dzik - Nie 16 Wrz, 2007

lagadula, zapoczatkowales kiedys tem temat i dalej pierdoly piszesz

Jak kurwa mozna podniesc moment bez mocy, napisz prosze. Bo znowu rece mi opadaja jak czytam te teksty.
Podnoszac moment przy 3000rpm masz i wiecej mocy.

Wiesz dlaczego WRC sie nie kreci, bo zwezka ogranicza moc przez przeplyw powietrza. Wiec wkladaja male turbo ktore grzeje ostro od dolu i kreca do tylu ile turbo wydoli. Kombinuja bo MUSZA PRZEZ ZWEZKE jak by mogli to by mieli 600KM.

Udowodnij ze moment jest wazniejszy, nie podawaj cytatow kierwcow. Nie chce nikogo obrazac, sa goscie co zajebiscie jezdza ale zakonczyli podstawowke i pierdoly pisza. To ze ktos umie jezdzic nie oznacza ze zna sie na silnikach nawet.

Naprawde znowu dostniesz ostrzezenie bo porostu siejesz zamet bez sensu.

saxorulez - Nie 16 Wrz, 2007

dziku spokojnie. Każdy pisze o swoich doświadczeniach.
Ja np mam mieszane uczucia i az chyba na Polibude sie przejdę zeby to wyjasnic

Anonymous - Nie 16 Wrz, 2007

saxorulez napisał/a:
dziku spokojnie. Każdy pisze o swoich doświadczeniach.
Ja np mam mieszane uczucia i az chyba na Polibude sie przejdę zeby to wyjasnic


Po poscie dzika odechciało mi sie jakiejkolwiek dyskusji...... Chuj kładę na te NM'y czy Konie.

dzik - Nie 16 Wrz, 2007

lagadula napisał/a:

Po poscie dzika odechciało mi sie jakiejkolwiek dyskusji...... o jejku jejku!!! kładę na te NM'y czy Konie.


Lukasz, sorry, ale jakie doswiadczenia.
Lagadula, miales w rekach wykres czegos co ma 280KM i 600Nm. Jak mozesz to wklej.
Bo jestem ciekaw jak ktos moze stwiedzic ze tym razem Nm go pcha do przodu a nie KM.

Anonymous - Nie 16 Wrz, 2007

Dzik wiem ,że jesteś moderatorem tego działu, ale straszenie wornami za to ,że ktoś wyraża swoją opinie kojarzy mi się dyktaturą i karaniem jednostek wrogich władzy.Coś jest z tobą chłopie nie tak.
Loko - Nie 16 Wrz, 2007

Jak dla mnie pytania Marka i odpowiedzi Dzika zajebiście zobrazowały o co chodzi z moca i momentem i wreszcie zkumałem jak to jest.

No a walke o torque z angielskich gazet to najlepiej można zobrazować na przykłądzie układu dolotowego, jak nałożymy filtr zaraz za przepustnice to bedzie najlepszy wynik wartosci maks mocy, ale to nie o to chodzi wiec stosuje sie odpowiednie długosci, po to żeby jak najbardziej podnieść moc, ale w jak najszerszym zakresie obrotów.

Wiec przekłądajac to na walke o torque, to defakto jest to walka o podniesienie mocy w jak najszerszym zakresie obrotów, a co za tym idzie jeśli zwiększymy moc w niższym zakresie obr to podnosi się moment, wiec w uproszczeniu można to nazwać walka o torque.

Więc auto tak naprawde nie jezdzi ani mocą maks, ani nm maks, tylko i wyłacznie przebiegiem mocy.

Tak ja to zrozumiałem :)

saxorulez - Nie 16 Wrz, 2007

Cytat:
Więc auto tak naprawde nie jezdzi ani mocą maks, ani nm maks, tylko i wyłacznie przebiegiem mocy.


a przebieg KM bierze sie z NM i obrotów wiec jeżdzi też Niutkami..

Nie bronie niutonometrów :)

Michał - Nie 16 Wrz, 2007

Dziku luuuuzik ;)
nie bedzie zadnych warnow za wyrazanie swoich opini. Wogole nie bedzie warnow na tym forum
to jest user friendly forum ...

Marek23 - Nie 16 Wrz, 2007

saxorulez napisał/a:
a przebieg KM bierze sie z NM i obrotów wiec jeżdzi też Niutkami..

Nie bronie niutonometrów :)


Konie mechaniczne czyli moc z fizycznej defnicji przyśpieszają samochód, bo tak mówi fizyka, jak już wytłumaczył nam ściślej Dzik. Moment obrotowy współgra z mocą i obrotami, ale gdyby przyjrzeć mu się od strony praw fizyki to nie on odpowiada za przyśpieszanie.
To już jest czysta fizyka, nie wgłebiam się.

Niskie obroty, duży moment=dużo koni
Wysokie obroty, mały moment= dużo koni
Tylko konie są tu stałe, przecież nie powiemy, że w dolnych obrotach jeździmy momentem, a w wysokich obrotach właśnie tymi obrotami. Jeździmy koniami i tyle.

BaRtO_206GT - Nie 16 Wrz, 2007

Marek23 napisał/a:
Jeździmy koniami i tyle.


Ziooommm!!! a ja zawsze myslalem ze Ty jezdzisz Clio.. :D :D :D

Marek23 - Nie 16 Wrz, 2007

Jeżdże dieslem, clio z.a.p.i.e.r.d.a.l.a.m ziom...
dzik - Nie 16 Wrz, 2007

Loko napisał/a:

Wiec przekłądajac to na walke o torque, to defakto jest to walka o podniesienie mocy w jak najszerszym zakresie obrotów, a co za tym idzie jeśli zwiększymy moc w niższym zakresie obr to podnosi się moment, wiec w uproszczeniu można to nazwać walka o torque.


Dokladnie, ciesze sie jak ktos zaczyna kumac o co chodzi :)

KonradMK - Pon 17 Wrz, 2007

fizyka nie kłamie, wszystko można wyjaśnić na wzorach. NM i KM to nie się oddzielne byty. Moment obrotowy jest POCHODNĄ mocy
Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007

odwrotnie
moc jest pochodna momentu w silnikach spalinowych
Moc silnika jest iloczynem momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika

na szybko

Moc
Parametr fizyczny określający możliwą do wykonania pracę w jednostce czasu. W przypadku silników spalinowych moc służy do określenia maksymalnych możliwych oporów ruch możliwych do zrównoważenia (tzw. moc maksymalna). Moc maksymalna pozwala określić maksymalną możliwą do uzyskania szybkość samochodu. Moc maksymalna nie określa zdolności auta do przyśpieszenia. Moc silnika jest iloczynem momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika.

Moment obrotowy
Parametr fizyczny określający zdolność silnika do uzyskiwania siły napędowej na kołach. Maksymalny moment obrotowy określa moment największego przyśpieszenia na konkretnym biegu. Płaskość charakterystyki momentu obrotowego w całym zakresie obrotów jest wyznacznikiem tzw. elastyczności.

KonradMK - Pon 17 Wrz, 2007

racja w kwestii co było pierwsze kura czy jajko to jest jak piszesz, mi chodziło o to że te 2 wielkości są nierozerwalnie połączone :) ot taki banał hehe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group