To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Remap C2/Saxo/106 - co i jak?

jarek-malopolska - Czw 07 Sty, 2010

sorki za OT ale może się przyda komuś...
106 napisał/a:
ale odcinke bede chcial u niego podniesc.

Ile powinna kosztować taka usługa, ile płacili ci, co juz podnosili (jeśli to ma jakieś znaczenie to komp Magneti Marelli, Saxo 16v) :>

106 - Czw 07 Sty, 2010

jarek-malopolsk napisał/a:
106 napisał/a:
ale odcinke bede chcial u niego podniesc.

Ile powinna kosztować taka usługa, ile płacili ci, co juz podnosili (jeśli to ma jakieś znaczenie to komp Magneti Marelli, Saxo 16v) :>

hmmm zacznijmy od tego ze pisalem o tu5j2 to 106 rallye 8v wiec z mm z 16v
nie ma nic wspolnego. co do cen to nie mam pojecia ile taka usluga powinna
kosztowac... nie posrednicze :)

jarek-malopolska - Czw 07 Sty, 2010

nie no tylko juz kilka razy czytałem zarówno w tym temacie jak i pokrewnych, że grzebanie w kompie 16v jest duzo gorsze niż w 8v i ciekawe czy cena byłaby inna w przypadku 8v jak i 16v, bo nie wiem czy przepłaciłem, wydaje mi się, że tak ale nie znam się ;D
saxorulez - Czw 07 Sty, 2010

ile zapłaciłeś?? i gdzie masz odcinkę teraz? kiedy hamownia?
jarek-malopolska - Czw 07 Sty, 2010

300zł.. o_O miało być 200 ale ponoć komputer trudny w dłubaniu, srutu-trutu :lol2: teraz jest na 7500, hamownia mam jeśli nie jutro to poniedziałek ^_^
106 - Czw 07 Sty, 2010

jak mozna to u kogo zrobiles?
jarek-malopolska - Pią 08 Sty, 2010

najlepsze jest to, że całkiem przypadkiem okazało się, że gość który ogarnia seryjne kompy saxo mieszka...2 km ode mnie - w Okocimiu (tak to ten Okocim od którego pochodzi słynne pifko :lol2: ).. Po otrzymaniu numeru i uprzedzeniu, że pan jest dobry ale kompletnie niesłowny zadzwoniłem po raz pierwszy, od razu powiedział, że musze sprawdzić oznaczenie sterownika (u mnie IAW 48P2)bo od tego oznaczenia zależy czy wogóle może się zająć moim kompem..Podałem mu oznaczenie, po czym dzwoniłem 5 razy dzień w dzień bo miał sprawdzić na swoim komputerze numery -> co miało być równoznaczne ze decyzja czy zajmie się moja odcinką, przy 5 tel kolejny raz uslyszalem że nie sprawdził, ale żebym przywiózł, bo jesli oznaczenie rozpoczyna się od IAW... to powinien dać radę... zawiozłem wieczorem, wstępnie pan powiedział 200-300zł, do odbioru był drugiego dnia po południu, cena jak już wcześniej wspomniałem->300zł...Trzeba było troszkę pana ponaglać i się przypominąc ale ogolnie ogarnął to w niecały dzień, ciężko mi powiedzieć czy jest w stanie zrobic np. 8V, trzeba by dopytać, w razie W moge podać numer lub sam zadzwonić..A namiar na pana dostałem od Wojtka Jagody (szef serwisu Roberta Kujawskiego), ponoć ten miły pan działał przy kompie w saxo Roberta (obecnie saxo Bednarskiego) i kilku innych znajdujących się na warsztacie u kujaka (min. Kuby Bienia)
Grzesiek VTS - Pią 08 Sty, 2010

jarek-malopolsk napisał/a:
300zł.. o_O miało być 200 ale ponoć komputer trudny w dłubaniu, srutu-trutu :lol2: teraz jest na 7500, hamownia mam jeśli nie jutro to poniedziałek ^_^


To normalna cena 300 zl tak jak mowilem gdy brales kompa :rotfl:

106 - Pią 08 Sty, 2010

jarek dzieki. dobrze miec taki kontakt.... nigdy nie wiadomo co wypali.

jak mozesz to daj mi numer do czlowieka na PW ... pomuk w moim pimpie ;)

jarek-malopolska - Pią 08 Sty, 2010

Grzesiek VTS napisał/a:
To normalna cena 300 zl tak jak mowilem gdy brales kompa

Grzesiu ale z tym kompem twoim to miało być ściąganie imobilaisera a nie przesuwanie odcinki ;D żeby śmigał w innym aucie...

no ale skoro cena ok to choć tyle, bo nie miałem pojęcia ile coś takiego może kosztować.. ;D

Przem_106 - Pią 08 Sty, 2010

Ja płaciłem tydzien temu 270 za zmiane odcinki na 7800 i 140zł za zdjecie immo (komp marelli 106 s16 16v )
jarek, a czy był sens podnosic odcinke tylko o 100obr?

saxorulez - Sob 09 Sty, 2010

Przem_106 napisał/a:
a czy był sens podnosic odcinke tylko o 100obr?


o 250rpm, seria ma 7250 lub nawet 7225 rpm. Miałem w rękach manual z Citroen Polska do tego silnika.

Podnoszenie na 7800 przy seryjnym silniki jak dla mnie to lekko bez sensu, ja mam w tej chwili 7500 przy dużo dłuższej liście modyfikacji. Jak miałem 7800 to zarzynałem synchronizatory w zastraszajacym tempie bo poprostu nie wyrabiały, teraz przy 7500 nie ma problemów ze zmianą biegu.

Poza tym 8000 rpm to totalny maks jak na hydraulikę, wieć 7800 to już blisko limitu

Tomcat - Sob 09 Sty, 2010

Czyli jeśli mój odcina tak w okolicach 7400-7500 to też był dłubany ? Sam nic w nim nie robiłem, tak juz jest odkąd kupiłem.
KarQ - Sob 09 Sty, 2010

Obrotomierz też jest obarczony błędem.
Przem_106 - Sob 09 Sty, 2010

saxorulez napisał/a:
Przem_106 napisał/a:
a czy był sens podnosic odcinke tylko o 100obr?

Podnoszenie na 7800 przy seryjnym silniki jak dla mnie to lekko bez sensu, ja mam w tej chwili 7500 przy dużo dłuższej liście modyfikacji. Jak miałem 7800 to zarzynałem synchronizatory w zastraszajacym tempie bo poprostu nie wyrabiały, teraz przy 7500 nie ma problemów ze zmianą biegu.
u

Oczywiscie nie zawsze trzeba krecic do tego limitu! Tym bardziej, ze przy seryjnym silniku moc i moment juz spadają około 7000, ale dobrze miec jeszcze troche obrotow w zapasie.

Przykładowo jest u nas taki tor, gdzie dwojka konczy sie około 2 sekundy przed zakretem. A takich sytuacji jest tam ok 40%! I albo w ciągu 2 sekund zmieniasz biegi 2 razy, czyli trojka i zaraz redukcja na 2, albo jedziesz na odcince 2 sekundy.
Dla mnie obie te sytuacje bardziej katuja samochod. A przesuniecie odcinki czesciowo rozwiazuje problem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group