To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - lack of power

Anonymous - Czw 10 Mar, 2011

K-tec pakuje Garett GT28 tylko nie wiem czy r czy rs. Pierwsza w tej chwili 3k a druga 4k w Tomsonie.
Anonymous - Czw 10 Mar, 2011

Chyba jeszcze by się szpera przydała do takiego uturbionego klio??
CHRZANEK - Czw 10 Mar, 2011

rabarbar napisał/a:
Chyba jeszcze by się szpera przydała do takiego uturbionego klio


Do nieuturbionego też by się przydała :D :D :D

martin.h - Czw 10 Mar, 2011

Dobra szpara zawsze się przyda, ale to raczej do cabrio, w takim Clio chyba mało widoczna :>
GeKo - Czw 10 Mar, 2011

Bonczek napisał/a:
No a gdzie są te kły?

Na wałku atakującym. możesz mieć kłówkę i na skośnych zębach a możesz mieć i synchronizowaną skrzynię na prostych zębach. np skrzynie volksvagen racing do pucharu polo.
Proste zęby są wytrzymalsze i umożliwiają szybsze spinanie biegów, ale znacznie bardziej hałasują.

CHRZANEK - Czw 10 Mar, 2011

GeKo napisał/a:
Proste zęby są wytrzymalsze


No nie do końca - przy tych samych wymiarach koła zębatego zęby skośne będą miały większą powierzchnię - a więc będą mocniejsze.
Zazwyczaj wkłady z prostymi zębami mają szersze koła, a do tego są robione ze znacznie mocniejszych (i droższych) stopów.

Wadą skrzyń z zębami skośnymi są "niszczące" siły rozpychające wałki przez co cierpi obudowa.
Ale problem jest częściowo eliminowany poprzez budowę coraz bardziej zwartych skrzyń biegów z krótszymi wałkami.

To takie moje 0,05pln :D :D :D

Bad-i - Czw 10 Mar, 2011

Jak chcecie to mozemy pogadac o skrzyniach do puga 106 - chyba staje sie w tej dziedzinie ekspertem :]
Marek23 - Czw 10 Mar, 2011

Czyli taka kłówka z Sadeva nie będzie sie psuła? Tylko od czasu do czasu przegląd,ale o wiele wytrzymalsza niż seria, pomimo,że redukuję bez sprzęgła na kłówce?
Bad-i - Czw 10 Mar, 2011

Marek23 napisał/a:
Czyli taka kłówka z Sadeva nie będzie sie psuła? Tylko od czasu do czasu przegląd,ale o wiele wytrzymalsza niż seria, pomimo,że redukuję bez sprzęgła na kłówce?


powiem ci tak, jak masz kupowac kłowke do clio to nie bierz Sadeva ;)

Jezeli sekwa to tylko ST75 - a jezeli mimo wszystko kłowy wkład to wchodz w Samsonasa



































p.s. poprosze koowa o pomooka ;)

GeKo - Czw 10 Mar, 2011

CHRZANEK napisał/a:
Zazwyczaj wkłady z prostymi zębami mają szersze koła, a do tego są robione ze znacznie mocniejszych (i droższych) stopów.

Wadą skrzyń z zębami skośnymi są "niszczące" siły rozpychające wałki przez co cierpi obudowa.

Ooo to to :)

Maras jak będziesz używał sprzęgła to i tak biegi przebijesz znacznie szybciej a podarujesz skrzyni życia więcej. O Sadevie do clio też słysząłem że się sypie.

Bad-i - Czw 10 Mar, 2011

GeKo napisał/a:
O Sadevie do clio też słysząłem że się sypie.


thank you

Anonymous - Czw 10 Mar, 2011

Ma ktos schemat takiej kłówki??
Profesor-co ile zmienia się te kły??Twojego artykułu na hh.org nie moge sprawdzic bo nie działa

Marek23 - Czw 10 Mar, 2011

GeKo napisał/a:

Maras jak będziesz używał sprzęgła to i tak biegi przebijesz znacznie szybciej a podarujesz skrzyni życia więcej.

Ale mi nie zależy na szybszym przepinaniu biegow. Jedyne co mnie rajcuje w takiej skrzyni, to mozliwosc redukcji bez sprzegla. Wtedy lewa noga caly czas hamulcu, prawa na gazie. Mega roznica w stosunku do normalnego zbijania ze sprzeglem,itd...
W gore moge przepinac ze sprzeglem.

Poza tym i tak nie kupie klowki. Nie stac mnie.

Anonymous - Czw 10 Mar, 2011

Marek23 napisał/a:

Ale mi nie zależy na szybszym przepinaniu biegow. Jedyne co mnie rajcuje w takiej skrzyni, to mozliwosc redukcji bez sprzegla. Wtedy lewa noga caly czas hamulcu, prawa na gazie. Mega roznica w stosunku do normalnego zbijania ze sprzeglem,itd...
W gore moge przepinac ze sprzeglem.
Moje 3 grosze.Z mojego mikro doświadczenia z motocyklami ,ze skrzynią kłową powinno się robić dokładnie na odwrót ,chcąc ją oszczędzić. W górę przebijam bez sprzęgła ,a redukując go używam.
CHRZANEK - Czw 10 Mar, 2011

rabarbar napisał/a:
Profesor-co ile zmienia się te kły??


Tak zwane dock ringi (sprzęgła kłowe) w warunkach bojowych to w zależności od typu skrzyni / obciążenia / stylu jazdy itp mają żywotność 500-1000km oesowych.
Jeżeli regularnie je wymieniamy co 1-2 rajdy to w zasadzie reszta czyli wałki z kołami zębatymi i obudowa są długowieczne.

Jeżeli jednak temat olejemy to po zużyciu "kłów" następuje momentalna degradacja kół zębatych (efekt jest taki jak byś zmieniał biegi w normalnej skrzynii ale bez używania sprzęgła), a jeżeli koła zębate będa mocno styrane to zbierają się wióry i jak ich jest już bardzo dużo i zbiją się w większą grudkę to wałek potrafi wyjść przez obudowę :D :D :D

Cały czas rozwijana jest metalurgia i coraz lepsza jest jakość pasowania (mniejsze tolerancje) ale niestety kłówka wymaga częstej konserwacji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group