faldzip - Wto 20 Wrz, 2011 "cywil z klatkom w weekend - podrecznik ekspercki hh.org"
obstawiam, ze naklad rozszedlby sie w tydzien max M - Wto 20 Wrz, 2011 To wcale nie jest zły pomysł Jacek - Wto 20 Wrz, 2011 juz widzę okładkę promotoR technologia w rajdach
i kolejka w warsztacie Miniac - Wto 20 Wrz, 2011 Chce zaproponować okładkę..
Jacek - Wto 20 Wrz, 2011
powolutku do przoduCHRZANEK - Wto 20 Wrz, 2011
Jacek napisał/a:
Miniac, powinieneś wydać jakiś podręcznik
Ja moge zaproponować niedrogą drukarnię Miniac - Wto 20 Wrz, 2011 Metki już mam - dziękuje EmerytRs2 - Wto 20 Wrz, 2011
Miniac napisał/a:
Mietka już mam - dziękuje
teraz wiadomo skąd te kox czasówki zewsządBonczek - Wto 20 Wrz, 2011
Marek23 napisał/a:
Miniac napisał/a:
a wymiary i zwrotność auta przewyższa EP3.
Myslę,że clio robi wrażenie,że lepiej skręca. Tylna belka, uciekający tył, łatwiej skręcić nie bojąc sie o podsterowność
Takie samo wrażenie odniosłem ostatnio kubas - Wto 20 Wrz, 2011 Miniac chodzi o to że drązki kierownicze są przykręcone do zwrotnicy w złym dla pracy zawieszenia miejscu ?GeKo - Wto 20 Wrz, 2011 Miniac, W takim razie jaki z obecnie produkowanych samochodów dysponuje zbliżonym zawieszeniem do starych Hond. Bo ja rozumiem że taka cofka zawieszeniowa w EP3 i pewnie w FN2 jest podyktowana tylko kosztami produkcji.Marek23 - Wto 20 Wrz, 2011 Prawda jest taka,że clio na moim flimiku z Wisły nieźle skręca. Zawias B6 myslę,że nie jest tragiczny. Ja się po prostu boję,że jak wrzucę krótkie przełożenie, to skrzynia będzie umierała co rajd. Na kłowke mnie nie stać.CHRZANEK - Wto 20 Wrz, 2011
Marek23 napisał/a:
Ja się po prostu boję,że jak wrzucę krótkie przełożenie, to skrzynia będzie umierała co rajd
Może tak źle nie będzie, ale rewizja i profilaktyczna wymiana synchronizatorów z pewnością by nie zaszkodziła.
No i nie ma tego problemu co w hondzie że półosie "strzelają jak zapałki".Miniac - Wto 20 Wrz, 2011
kubas napisał/a:
Miniac chodzi o to że drązki kierownicze są przykręcone do zwrotnicy w złym dla pracy zawieszenia miejscu ?
W telegraficznym skrócie - tak.
Cytat:
W takim razie jaki z obecnie produkowanych samochodów dysponuje zbliżonym zawieszeniem do starych Hond. Bo ja rozumiem że taka cofka zawieszeniowa w EP3 i pewnie w FN2 jest podyktowana tylko kosztami produkcji.
Jest dokładnie jak piszesz. To jest niezła cofka i dopiero na tym tle można doceniać dawne rozwiązania hondy. Jakie auta obecnie?? Hmm.. nie wiem. Kiedyś takie zawieszenia były też w eclipsach i audi ze wzdłużnymi silnikami. Teraz króluje wszędobylski 'strut', ale jest on wciąż udoskonalany o czym świadczy genialny zawias w Megane Sport, a potem dopiero komercyjnie rozdmuchany 'revo=knuckle' w Focusie RS.
Żebyśmy się też dobrze zrozumieli to wszystkie rozwiązania mają swoje + i -. W 'dawnych' Hondach po prostu ciężko było coś spierdzielić koncepcyjnie ustawiając geometrie i wysokość auta. Przygotowując auto na macpersonie trzeba mieć już jakieś mgliste pojęcie o dynamicznej geometrii i niekiedy wykonać masę adaptacji - stąd bardzo łatwo tu o błędy.
Na taki Tor Poznań i zawias z 3cm skokiem. Clio ma przewagę. Ma jeden wahacz. 3 punkty podparcia. Wystarczy doborem zwrotnic lub sworzniem ustawić wahacz (najlepiej rurkowy na łożyskach sferycznych) pod bardzo niewielkim kątem do podłoża, do tego równolegle ustawić drążki kierownicze, zapodać zawieszenie upside-down z pancernie sztywną sztycą i mamy sukces. ade - Wto 20 Wrz, 2011
GeKo napisał/a:
Miniac, W takim razie jaki z obecnie produkowanych samochodów dysponuje zbliżonym zawieszeniem do starych Hond. Bo ja rozumiem że taka cofka zawieszeniowa w EP3 i pewnie w FN2 jest podyktowana tylko kosztami produkcji.
alfa 147/156 - tylko wsumie juz nie produkuja...;/