To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - Jaka rajdówka? Dyskusja

faldzip - Wto 20 Wrz, 2011

"cywil z klatkom w weekend - podrecznik ekspercki hh.org"
obstawiam, ze naklad rozszedlby sie w tydzien max :]

M - Wto 20 Wrz, 2011

To wcale nie jest zły pomysł :D
Jacek - Wto 20 Wrz, 2011

juz widzę okładkę promotoR technologia w rajdach
i kolejka w warsztacie :)

Miniac - Wto 20 Wrz, 2011

Chce zaproponować okładkę..



:rotfl: :rotfl:

Jacek - Wto 20 Wrz, 2011

:rotfl: :rotfl:
powolutku do przodu

CHRZANEK - Wto 20 Wrz, 2011

Jacek napisał/a:
Miniac, powinieneś wydać jakiś podręcznik


Ja moge zaproponować niedrogą drukarnię :D

Miniac - Wto 20 Wrz, 2011

Metki już mam - dziękuje ;D
EmerytRs2 - Wto 20 Wrz, 2011

Miniac napisał/a:
Mietka już mam - dziękuje ;D

teraz wiadomo skąd te kox czasówki zewsząd

Bonczek - Wto 20 Wrz, 2011

Marek23 napisał/a:
Miniac napisał/a:
a wymiary i zwrotność auta przewyższa EP3.

Myslę,że clio robi wrażenie,że lepiej skręca. Tylna belka, uciekający tył, łatwiej skręcić nie bojąc sie o podsterowność


Takie samo wrażenie odniosłem ostatnio :)

kubas - Wto 20 Wrz, 2011

Miniac chodzi o to że drązki kierownicze są przykręcone do zwrotnicy w złym dla pracy zawieszenia miejscu ?
GeKo - Wto 20 Wrz, 2011

Miniac, W takim razie jaki z obecnie produkowanych samochodów dysponuje zbliżonym zawieszeniem do starych Hond. Bo ja rozumiem że taka cofka zawieszeniowa w EP3 i pewnie w FN2 jest podyktowana tylko kosztami produkcji.
Marek23 - Wto 20 Wrz, 2011

Prawda jest taka,że clio na moim flimiku z Wisły nieźle skręca. Zawias B6 myslę,że nie jest tragiczny. Ja się po prostu boję,że jak wrzucę krótkie przełożenie, to skrzynia będzie umierała co rajd. Na kłowke mnie nie stać.
CHRZANEK - Wto 20 Wrz, 2011

Marek23 napisał/a:
Ja się po prostu boję,że jak wrzucę krótkie przełożenie, to skrzynia będzie umierała co rajd


Może tak źle nie będzie, ale rewizja i profilaktyczna wymiana synchronizatorów z pewnością by nie zaszkodziła.

No i nie ma tego problemu co w hondzie że półosie "strzelają jak zapałki".

Miniac - Wto 20 Wrz, 2011

kubas napisał/a:
Miniac chodzi o to że drązki kierownicze są przykręcone do zwrotnicy w złym dla pracy zawieszenia miejscu ?


W telegraficznym skrócie - tak.

Cytat:
W takim razie jaki z obecnie produkowanych samochodów dysponuje zbliżonym zawieszeniem do starych Hond. Bo ja rozumiem że taka cofka zawieszeniowa w EP3 i pewnie w FN2 jest podyktowana tylko kosztami produkcji.


Jest dokładnie jak piszesz. To jest niezła cofka i dopiero na tym tle można doceniać dawne rozwiązania hondy. Jakie auta obecnie?? Hmm.. nie wiem. Kiedyś takie zawieszenia były też w eclipsach i audi ze wzdłużnymi silnikami. Teraz króluje wszędobylski 'strut', ale jest on wciąż udoskonalany o czym świadczy genialny zawias w Megane Sport, a potem dopiero komercyjnie rozdmuchany 'revo=knuckle' w Focusie RS.

Żebyśmy się też dobrze zrozumieli to wszystkie rozwiązania mają swoje + i -. W 'dawnych' Hondach po prostu ciężko było coś spierdzielić koncepcyjnie ustawiając geometrie i wysokość auta. Przygotowując auto na macpersonie trzeba mieć już jakieś mgliste pojęcie o dynamicznej geometrii i niekiedy wykonać masę adaptacji - stąd bardzo łatwo tu o błędy.

Na taki Tor Poznań i zawias z 3cm skokiem. Clio ma przewagę. Ma jeden wahacz. 3 punkty podparcia. Wystarczy doborem zwrotnic lub sworzniem ustawić wahacz (najlepiej rurkowy na łożyskach sferycznych) pod bardzo niewielkim kątem do podłoża, do tego równolegle ustawić drążki kierownicze, zapodać zawieszenie upside-down z pancernie sztywną sztycą i mamy sukces. :jupi:

ade - Wto 20 Wrz, 2011

GeKo napisał/a:
Miniac, W takim razie jaki z obecnie produkowanych samochodów dysponuje zbliżonym zawieszeniem do starych Hond. Bo ja rozumiem że taka cofka zawieszeniowa w EP3 i pewnie w FN2 jest podyktowana tylko kosztami produkcji.


alfa 147/156 - tylko wsumie juz nie produkuja...;/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group