To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - [RD3L] Wszystko o RD3L

zajcev_28 - Czw 28 Sie, 2014

arssss napisał/a:
gdzie to ma? :D nie widzę.





;D


Marek23 - Czw 28 Sie, 2014

Racingshop od zawsze, bez nich nie mialbym kaski,itd...
Extremy Tyres, jak dla mnie zajebsite opony duzo tansze od R888. Czasy na oesach mowia same za siebie, nie ma sensu przeplacac.

Mick - Nie 31 Sie, 2014

Marek23 napisał/a:
Racingshop od zawsze, bez nich nie mialbym kaski,itd...
Extremy Tyres, jak dla mnie zajebsite opony duzo tansze od R888. Czasy na oesach mowia same za siebie, nie ma sensu przeplacac.


+ 1

Oświęcimski mega fajny rajd, a Marek jeździ jak pojeb... :)
Przyjemnoscią było z nim przegrać w klasie ;D

GeKo - Sob 11 Paź, 2014

He he niezły absurd
Cytat:
3. Z uwagi na liczne pretensje mieszkańców mieszkających przy trasach odcinków
specjalnych, przypomina się zawodnikom treść paragrafu 1.1.3 Regulaminu Rajdów
Regionalnych FIA:
"...wszystko, co nie jest wyraźnie dozwolone przez regulamin, jest ZABRONIONE"
W regulaminie rajdu nie ma zapisów zezwalających na cięcie zakrętów.


O ile wiem w regulaminie też nie jest podane że trzeba jechać jak najszybciej z punktu A do punktu B. Czyli szybka jazda jest zabroniona :rotfl:

rundi - Sob 11 Paź, 2014

Czemu wnioskujesz, że szybka jazda jest zabroniona ? Poczytaj dokładnie wszystkie regulaminy :)
Tak serio to chodzi o coraz większy problem cięć i to całym samochodem poza drogę - w WRC ostatnio również za to samo były kary.

GeKo - Sob 11 Paź, 2014

Tomek nie dorabiaj ideologii, o ile te miejsca nie były wygrodzone, naturalne było ze zakręty się ścina.
Także powoływanie się na punkt co nie jest dozwolone jest zabronione w tym przypadku jest absurdem. Równie dobrze można by stwierdzić że jazda z pełnym pęcherzem jest zabroniona bo zaden punkt tego regulaminu nie precyzuje, albo to że samochód nie może wypaść poza drogę.
Rozumiem ze można wprowadzić taki punkt o zakazie, ale bez powoływania się na ten punkt regulaminu, o ile wiem dotyczy on głownie załącznika J i modyfikacji aut i tam on spełnia swoją rolę.

matt - Nie 12 Paź, 2014

cięcia cięciami a tu Marek&Kuba pokazali kolejny raz jak się jeździ :) szkoda początku sezonu bo 1 plac w PPC w sezonie zostałby w KRK :faja:
jarek-malopolska - Nie 12 Paź, 2014

Zqpomniales ze jeszcze jakies garczki z jastrzebia pojechaly do Krakowa.. chyba ze to skromnosc ;D
Niemniej i dla Marka z Kuba i dla was gratulacji-bardzo fajnie sie was oglada :)

rundi - Nie 12 Paź, 2014

GeKo napisał/a:
Tomek nie dorabiaj ideologii, o ile te miejsca nie były wygrodzone, naturalne było ze zakręty się ścina.
Także powoływanie się na punkt co nie jest dozwolone jest zabronione w tym przypadku jest absurdem. Równie dobrze można by stwierdzić że jazda z pełnym pęcherzem jest zabroniona bo zaden punkt tego regulaminu nie precyzuje, albo to że samochód nie może wypaść poza drogę.
Rozumiem ze można wprowadzić taki punkt o zakazie, ale bez powoływania się na ten punkt regulaminu, o ile wiem dotyczy on głownie załącznika J i modyfikacji aut i tam on spełnia swoją rolę.


Piszę jak jest. Jeśli tego nie rozumiesz to trudno. Powtarzam jeszcze raz - 4 koła nie mogą zjechać z trasy.
Fragment komunikatu z Rajdu Wisły :

"Przypomina się zawodnikom o konieczności przestrzegania trasy rajdu, w tym trasy odcinków specjalnych opisanej w książce drogowej. Organizator powoła sędziów faktu trasy, których zadaniem będzie wyrywkowa kontrola wybranych miejsc na trasie odcinków specjalnych. Każde opuszczenie drogi czterema kołami poza krawędź jezdni mające na celu skrócenie trasy będzie traktowane jako nieprzestrzeganie zapisów książki
drogowej i zostanie zasygnalizowane ZSS. Organizator informuje również, że po zakończeniu zapoznania dokona inspekcji trasy i w przypadku gdy stwierdzi próby dokonywania „drastycznych cięć” (przejazd poza drogą mający na celu istotne skrócenie trasy) ustaw i w czasie rajdu wygrodzenia, które uniemożliwią tego typu przejazd. "

Naprawdę poczytaj regulaminy bo to wszystko w nich jest tylko trzeba trochę poszukać. Dodam, że bardzo dobrze, że ktoś w końcu zaczyna zabierać się za ograniczenie niepotrzebnych cięć, ponieważ w naszych rajdach panuje zasada, że trzeba ciąć każdy zakret :(
Podam jako przykład moją rozmowę z Adrianem Juraszem po zapoznaniu z Zamkowym - sam był zdziwiony miejscem gdzie ludzie tną a mnie podczas przygotowywania trasy w życiu by nie wpadło, że można tam tak głęboko ciąć bo tor jazdy wymagał czego innego.

qbus - Nie 12 Paź, 2014

Nie zmienia sie zasad w trakcie zawodow, zwlaszcza w rajdach gdzie dokladanie ogranicznikow ciec po zapoznaniu jest skrajnie niebezpieczne o czym Tomek zapominasz jako zawodnik a nie organizator. Podpieranie sie tym punktem regulaminu jest mega glupie a poza tym taki komunikat powinien być poparty lista sedziow faktu. Dla mnie to skrajna paranoja zwłaszcza na tak krotkich odcinkach gdzie jesli by organizator faktycznie chcial moglby wstawic wszedzie zakaz ciecia. A dawanie "kar" za ciecia to juz mega glupota, gdy 10 aut przed nami wsadzi kolo poza droge to ty tez musisz tak zrobić zeby zostac w linii o czym chyba zapominasz.

U nas bylo smiesznie i szybko, cos poskakalismy, cos przestrzelilismy i wygralismy 6 z 8 osow w klasie. Saxo dziala i po raz drugi przeszlo bk2 jakby cos ;)

GeKo - Nie 12 Paź, 2014

Tomek nie czytasz uważnie. Mowa jest o cięciu a nie skracaniu trasy to raz.
Dwa, powoływaniu się na punkt regulaminu, który w tym przypadku brzmi śmiesznie, bo można w dowolnej chwili pod niego podpiąć wszystko np. Auto nie może się oderwać od drogi.bo nigdzie nie jest zapisane że to jest dozwolone. Także jeszcze raz piszę, nie chodzi o mi o sam fakt powstania takiego punktu co jego uzasadnienie. Mam
Po trzecie Kuba ma rację nie zmienia się zasad gry w trakcie jej trwania.

rundi - Nie 12 Paź, 2014

Panowie o czym wy mówicie.
Czytajcie ze zrozumieniem - jeśli organizator stwierdzi mocne cięcia to wsadzi tam ograniczenie cięcia - takie ograniczenie z założenia nie wchodzi w obręb drogi (niestety jak wiemy akurat z tym bywa różnie ) i tyle.
Sam dużo startuję i wiem, że zawodnicy sami sobie zapracowali na to.
Popieram te zakazy jako zawodnik a nie jako organizator ( tak naprawdę olbrzymi kłopot dla organizatora przygotować te zakazy podczas organizacji rajdu) bo to wpływa na bezpieczeństwo zawodników. Cięcie to tylko potem syf na drodze i brak możliwości szybkiej jazdy albo nawet brak możliwości jazdy dalej - przykład takiego głębokiego cięcia i syfu to Rajd Wisły i miejsce gdzie skończył rajd Damian Wawrzyczek.
To jest mój pogląd i oczywiście każdy ma prawo mieć inne zdanie ale jeśli cięcia będą takie jak są teraz to gminy ze względu na zniszczenia nie będą wydawały zgód na wykorzystanie dróg i nie będzie rajdów więc nie wiem czy takie oburzanie w perspektywie czasu będzie dobre dla nas.
Będzie spotkanie w PZM Katowice przed organizacją przyszłorocznego cyklu RSMŚl - zapraszam wtedy do dyskusji i ustaleń szczegółowych - w końcu każdy chce przecież, żeby było dobrze w rajdach.

Wrobel - Nie 12 Paź, 2014

rundi napisał/a:
Czytajcie ze zrozumieniem - jeśli organizator stwierdzi mocne cięcia to wsadzi tam ograniczenie cięcia - takie ograniczenie z założenia nie wchodzi w obręb drogi (niestety jak wiemy akurat z tym bywa różnie ) i tyle. (...) Cięcie to tylko potem syf na drodze i brak możliwości szybkiej jazdy albo nawet brak możliwości jazdy dalej


bez sensu... latwiej jest przewidziec ze na danym zakrecie bedzie syf niz ze ktos postawi przeszkode nawet 5 cm na asfalcie :crazy:

qbus - Nie 12 Paź, 2014

Cytat:
Czytajcie ze zrozumieniem - jeśli organizator stwierdzi mocne cięcia to wsadzi tam ograniczenie cięcia - takie ograniczenie z założenia nie wchodzi w obręb drogi (niestety jak wiemy akurat z tym bywa różnie ) i tyle.
Sam dużo startuję i wiem, że zawodnicy sami sobie zapracowali na to.


Super, tym sposobem zmieni kat zakretu i linie ktora teoretycznie zalozylismy sobie na zapoznaniu. Przykladem tego co moze się stać byl dzwon Wojtka Chuchaly na Rajdzie Rzeszowskim. Wojtek popelnil blad w opisie ale sytuacja jest analogiczna. W jaki sposób to wplywa na bezpieczeństwo? A Damian wydzwonil na zakręcie na którym dalo się przewidziec ze będzie syf, tak samo moglo by to się skończyć w momencie gdyby musial skorygować tor. Tu nie chodzi o oburzanie się, tez jestem za zakazami ciecia, ja dla mnie moglby byc taki odgorny ale to nie jest do zweryfikowania w trakcie trwania rajdu. Jedyna mozliwoscia sa ograniczniki ale nie mogą one być dokladane po zapoznaniu.

zajcev_28 - Nie 12 Paź, 2014

Gratki dla Marka i Kuby :)
Dla nas po bardzo fajnie przejechanym 1 odcinku (3m w generalce) rajd zakończył się na drugim ... :) Cóż takie rajdy...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group