To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - KM vs NM

dzik - Pon 17 Wrz, 2007

Mikson, podaj zrodlo.

Kondziu napisal prawde, to moment jest POCHODNA, jesli ktos mial pochodne w szkole to rozumie i widzi na wykresie, a dokladnie pochodzna w funkcji obrotow.

To co wkleiles to bzdurne propagowanie ze moc to vmax a moment przyspieszenie.

Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007

http://tdi.pl/component/o...catid,9/page,1/


a tu jjest troszke fajnej teorii :) o tym ze silnik spalinowy nie nadaje sie do aut,, troszke w tym prawdy jest

http://www.arch2.triger.com.pl/2_2_1161561.html

pcs - Pon 17 Wrz, 2007

mikson napisał/a:
http://tdi.pl/component/option,com_glossary/func,display/letter,All/Itemid,10/catid,9/page,1/


tdi forum ... i wszystko jasne

definicje momentu maja z czapy kompletnie (chyba ze zapomnieli podac ze chodzi o moment na kolach). Wynika z niej np. ze elestyczne sa silniki ktore maja plaska krzywa momentu czyli np. hondy :) - tyle ze tam jest plasko ale i bardzo nisko, natomiast diesle sa bardzo malo elastyczne bo tam jest pierdolniecie na 2200tys obr a potem leci na leb na szyje (za to plaska maja krzywa mocy).

Osobiscie najlepiej do jazdy na codzien pasowaloby mi plasko i wysoko, czyli amerykanskie, duze V8. Niestety silniki te maja jedna mala wade:)

dzik - Pon 17 Wrz, 2007

Ten opis jest nieprecyzyjny:
"Parametr fizyczny określający zdolność silnika do uzyskiwania siły napędowej na kołach. "

Jest prawdziwe zakladajac identyczne przelozenia. Czego akurat w roznych samochodach nie mamy. Mozna jedynie mowic o tym ze to jest prawda gdy podniesiemy moment w danym samochodzie. Ale wraz ze wzrostem momentu moc rosnie o ta sama wartosc.
Jesli podniesiemy moment przy 4000rpm o 20% to o tyle samo przyrosnie moc.

Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007

to moze jeszcze ustalmy jedna rzecz

w procesie spalania wydzielana jest energia z czego wieksza czesc tej energii jest wydalana w postaci ciepla

czyli wytwarzane jest cisnienie ktore powoduje przesuniecie tloka ,, jest to pewna sila dzialajaca na tlok,, a nie moment,,

nastepnie ruch posuwisty :) jest zamieniany na obrotowy i tu jest nastepna strata podczas tej zamiany i dalej wszystko jest juz przekazywane przez skrzynie , na ktorej sa tez straty ,,

ciekawe ile % energii czy przeliczajc mocy jest przekazywane w praktyce na asfalt


wiec chyba faktycznie za szybko wkleilem ze strony definiecje :)

dzik - Pon 17 Wrz, 2007

Mikson, jeszcze raz:
cisnienie nad tlokiem wytwarza moment, zgoda
ale im wiecej razy go wytworzy tym lepiej, czyloi razy rpm co daje moc

a ze skrzynia nie chodzi o straty a przelozenie, skrzynia zmienia moment i o to w tym chodzi.
Wez silnik 2.0 co ma max obroty 8000rpm i moment 200Nm, daj reduktor 2:1 uzyskasz max obroty 4000rpm i 400Nm, ale to bedzie ten sam silnik

to jak z jazda na rowerze, koles co wazy 150kg jak stanie na pedalach da wyzszy moment niz kolarz, ale nie bedzie potrafil szybko pedalowac, efekt taki ze kolarz przy mniejszym nacisku czyli mniejszym momencie pojedzie szybciej

Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007

zakladajac ze koles 150 kilo bedzie nacicskal mocniej niz przypakowana i wytrenowana noga kolarska :) bo tez trzeba wziac pod uwage bezwaladnosc i mase samego tloka czyli ciezar nogi grubasa :)


a mozna zwiekszyc moment obrotowy przez ramie ktore zamienia ruch posuwisty na obrotowy albo przez sile dzialajaca na tlok czyli pojemnosc, doladowanie, wiecej cylindrow i odpowiednie ustawienie v6?

dzik - Pon 17 Wrz, 2007

jesli nie beda sie zapierac o kierownice to grubas stanie na pedalach i uzyska nacisk 150kg, kolarz raczej tyle nie uzyska jesli wazy np 60kg

moment mozna zwiekszyc glownie przez ilosc mieszanki czyli
- lepsze przeplywy
- wieksza pojemnosc
- doladowanie

+ jeszcze takie drobiazgi jak zaplon, sprezanie itp

wzrost momentu pociagnie za soba wzrost mocy

dzik - Pon 17 Wrz, 2007

pcs napisał/a:
Niestety silniki te maja jedna mala wade:)


tez bym chcial v8, ale wtedy mialbym karte flotowa na stacji benzynowej :)

Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007

co do jazdy bez zapierania to jeszcze wazne sa pedaly , po jak kolaz bedzie mial spd to zapewniam cie ze przy swojej wadze 75 kilo wytworzy wiekszy nacisk niz grubas :)
dzik - Pon 17 Wrz, 2007

to jest porownanie, zakladamy ze nie zapieraja sie o kierwonice, wtedy kolarz nie da wiekszego nacisku niz wlasna masa
Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007

OK, a na jakich rowerach jadą ? MTB czy "kolarzówki" ? Czy może turystyka ?
Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007

grubek ma freerida na oponach 2.6downhill np tioga z duzym oporem toczenia i jedzie po asfalcie i ma tylko przednie 2 przerzutki a napieta lydka ma kolazowke z opona slick cienka jak zyletka :) kto wygra heheh grubek jak traktor , napieta lydka jak przyczajona wazka

moze byc ciekawie

M - Pon 17 Wrz, 2007

9 stron tematu a wy nadal nie łapiecie chłopaki :)
saxorulez - Pią 28 Wrz, 2007

Jeszcze ja odgrzeje kotleta tym :



Wiem ze to MOTOR i to jest kupa nie gazeta.. ale dziwi mnie to ze wszędzi ew prasie spotykam sie z twierdzeniem ze to Moment przyspiesza auta.. nie spotkałem się ejszcze z publikacją mówiacą o KM

NIe jestem fizykiem i mam problem..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group