To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - JDM staram sie zrozumiec...

rasta - Pon 14 Sty, 2008

eM napisał/a:
Tylko powiem ze cif z silnikiem tegry na jrsc bardzo dobrze pozamiata.


Czas to zweryfikuje - w sezonie będzie kilka okazji by się styknąć.

Jakby co JDM też, mi się bardzo podoba.


PS. Znam ciekawsze projekty i ne tak rozdmuchana, na każdym możliwym forum ;D

Anonymous - Pon 14 Sty, 2008

Brawa dla tego pana za to wypracowanie :ok:
Niejedna osoba może się z niego coś nauczyć, szacuneczek :pom:

eM napisał/a:
http://pl.wikipedia.org/wiki/JDM

Od tego zacznijmy.


Japanese Domestic Market
Oznacza to ni mniej ni wiecej tylko Japonski rynek (tutaj samochodowy) i wszystko co z nim zwiazne.
Wiekszość wersji japońskich aut wypuszczanych na usa i na europe w przpyadku wersji JDM (tylko na japonię) bylo mocniejsze, lepiej wyposazone etc etc.
Przyklad: moj civic - generalnie buda eg w tym przypadku nadwozie oznaczone EG6:
na europe eg6 to byl civic vti - dohc vtec 160koni
na japonie eg6 - byl to civic SiR 170koni nierzadko z lsd

W swoim cifie mam zeswapowany silnik wlasnie od SiR
czyli wtedy mowie ze mam silnik z JDM'a poniewaz SiR wylazil tylko na japonie - japonski rynek czyli byl JDM.
I tak jest ze wszystkim, kazda czesc ktorej nie bylo na europe/stany i byla tylko na japonie jest duzym rarytasem a zarazem mowi sie o takiej czesci ze jest JDM. Obojętnie co to by nie bylo, wiele osob dorabia do tego niepotrzebny mistycyzm.
Wiadomo - to czego jest mało i malo dostepne jest czyms co wyroznia.

Dla mnie JDM to cos normalnego, zwykle oznaczenie pochodzenia/przeznaczenia czesci,
sposob wyroznienia. Lubie jak cos jest z japonii, z hondy - oryginalne.



Styl JDM.
Chyba wlasnie o to sie rozchodzi w tym temacie.
Styl jdm zdaje się byc po pierwsze wybieraniem produktow stylizowanych na/lub pochodzących z japonskiego rynku.

Przyklad rota:
Wiele osob kupuje roty jako jdm, Rota to firma z filipin, produkująca kopie wielu znanych modeli japonskich felg - np mugen m7.
Ogolnie z definicją jdm te felgi nie maja nic wspolnego poniewaz ani nie byly sprzedawane tylko na japonie ani nie byly tam wyprodukowane.
Ale ten produkt stylizuje auto na produkty tego rynku - stad wiele osob go wybiera jako JDM.

Wiele osob bardzo myli pojecie JDM i moze to wlasnie o nich Dzik napisal.
Jest duzo dzikiej mlodziezy z calego kraju ktora kupuje hondy i je przerabia uzywając niczym mantry slowa JDM - faktycznie z jdm nie ma to nic wspolnego.
W najgorszym wydaniu jest to pomylenie JDM z autami z szybkich i wscieklych lub NFS.
Wykorzystują to masowo firmy sprzedające czesci z chin i reszty azji gdzie miska ryzu jest normalna stawką dniowa, produkując masy podróbek i tandetnego syfu.

To chyba wszystko.

kubas - Pon 14 Sty, 2008

"Powiadacie mi przyjaciele, że o gusty i o smaki spierać się niepodobne? Ależ wszelkie życie jest waśnią o gusty i o smaki."



Podsumowanie z mojej strony.

Anonymous - Pon 14 Sty, 2008

Marcel 08 napisał/a:
Zgadzam sie z toba ze geje z civic klubu potwoernie sie podniecaja - nigdy nie trawilem ludzi smieszni i jest tak jak pisales podnietka jak nakleja naklejke, ale niestety to jest taka nacja .... Hondziarze reprezentuja taki styl


Brzydko generalizujesz.
Są ludzie w civicklub.pl maskujący swoje auta, zdzierający oryginalne naklejki Type-R

Marek23 - Pon 14 Sty, 2008

Jak byłem w NZ, to widziałem cify(wersja model przed takim jak ma mAbZ i Lenny) Type R i bardzo mi się podobały. Nie mam nic do Hond, są zajebiste. Z drugiej strony ileż ja to widziałem Clio Sport zwieśniaczonych na maxa, więc matoły są wszędzie, a nie tylko za kierownicami Hond.
Anonymous - Pon 14 Sty, 2008

dokladnie. nawet podobno mini.
Michał - Wto 15 Sty, 2008

dobra, maciek do tablicy.
Mam pytanie. Czemu japończycy przestali produkować "pancerne" silniki, chodzi mi o serie b16, i b18. Mówi się że k20 to juz nie jest typowy vtekowy silnik tylko ugrzeczniona wersja

Anonymous - Wto 15 Sty, 2008

Kto tak mówi? :rotfl:
rasta - Wto 15 Sty, 2008

Podobną opnię, tzn. że ten motor mocno przereklamowany usyszałem swgo czasu z ust Miniac'a z Promotora. A on chyba wie co mówi bo wypluł tych hond niezliczoną ilość.
Anonymous - Śro 16 Sty, 2008

Ciekawa dyskusja, żałuje że w niej nie uczestniczyłem :< (brak czasu)

rasta napisał/a:
PS. Znam ciekawsze projekty i ne tak rozdmuchana, na każdym możliwym forum

ja też :lol2: choc to jajko mnie sie podoba...
rasta napisał/a:
motor mocno przereklamowany

nie, no k20 wyjsciowo daje "więcej" i z tego co wiem potem tez nie jest źle ^_^

Anonymous - Śro 16 Sty, 2008

rasta napisał/a:
Podobną opnię, tzn. że ten motor mocno przereklamowany usyszałem swgo czasu z ust Miniac'a z Promotora. A on chyba wie co mówi bo wypluł tych hond niezliczoną ilość.


Ja ci proponuję się przejechać K20 a potem ewentualnie powtarzać takie plotki,
bo inaczej tego nie można nazwać.
Nie interesuje mnie doświadczenie kogoś kto tak mówi, bo może być tysiąc powodów
dlaczego tak powiedział, na przykład może zarabiać na mechanice konkurencyjnej marki...

Żeby mówić, że K20 jest ugrzeczniony, już nie taki VTEC-owy...
Seria K20 ma taki sam VTEC a oprócz tego ma jeszcze system VTC.
VTEC steruje czasem i wziosem wszystkich zaworów (poprzez przełączanie na krzywki o wyższym profilu),
a VTC steruje dodatkowo kątem wyprzedzeia wałka ssącego (w odróżnieniu od VTEC nie on-off a wiele razy na sekundę)
Całość nazwano i-VTEC.
Żależnie od ustawień komputera, w K20 VTEC może być załączany hardkorowo on-off
albo łagodniej, nie dając już takiego kopa, ale za to dając więcej mocy wcześniej.

....albo przereklamowany...
Pokrewna seria F20 wygrała nagrodę International Engine of The Year 5 lat z rzędu!
To mało?
Seria F20 róźni się m.in. wzmocnieniami skutkującymi mocą 120 KM z litra pojemności
K20 w serii ma "tylko" 100 KM z litra N/A.
F20 stosowany jest w Hondzie S2000.

A może temu komuś chodziło o najnowszą wersję K20Z4 stosowaną w Civic Type-R 2007?
Dodano w nim wałki balansujące, dodatkowo programując ECU tak, że silnik faktycznie
może nie być już odczuwany tak hardcorowo jak jego poprzednik, K20A2 z modeli 2001-2005.
Zaletą jest jednak lepasza dynamika (VTEC załączany wcześniej) i dzięki temu
większość mocy dostępna w większym zakresie.

Dodam, że tak właśnie celowo przemapowałem własny K20A2, dodatkowo podnosząc moc całkowitą.
Mam około 110 KM z litra N/A. Źle? ;D

Michał - Śro 16 Sty, 2008

nie, temu komuś nie chodziło o nowszą wrsje , bo juz nie był na tym swiecie. Sam jedził s2000, a mógł kupić tajpka takiego jak ty ( a swoją drogą, miał jeszcze b16a2 która niszczyła integry type r, juz nie mówiąc o twoim typerze ... ).
Mabz, ja zauważyełm ze to co ty masz jest najlepsze ...

Michał - Śro 16 Sty, 2008

:D
aha, ja mam 1.4 , 90 koni, a tez mam honde :)

Niemy - Śro 16 Sty, 2008

Michał napisał/a:
:D
aha, ja mam 1.4 , 90 koni, a tez mam honde :)


a bylo 1,6 <118 koni wiec nie masz sie czym chwalic xP

rasta - Śro 16 Sty, 2008

mAbZ, ja nie powiedziałem, że on jedzi źle albo jest do dupy, też nie powtarzam plotek, nie ja zacząłem, sam byłem ciekaw. Minia'c jest specem od hond nie jedna >300 ps od niego wyjechała, chyb kojażysz honde Syncro lub Javo, he?

Prawdopodobnie patrzył pod kątem hardkorowych modyfikacji, bo 110 ps z litra to pikuś. Mina'c w swojem ITR ma z 1.8 300 ps (N/A)

A pozatym to ja się nie znam ;D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group